Hej.
Vill först tacka för ett kanonevent i Katrineholm. Megaplus till Hasse och co!
Sen har jag lite konkreta förslag till förbättring till nästa gång.
När nu hela Fredsgatan var avspärrad fölorade vi många besökare som ville in på området men inte orkade leta parkeringsplats och gå. Vid avspärrningarna borde det stått en skylt med texten: Välkommen på bilträff! Och skippa spärrningsbandet i rondellen, det räcker med att en person står där och visar vägen. Det enklaste sättet är att bara ha en infart till området, till exempel från rondellen, då kan man stänga av helt från bron och de som vill parkera och titta kan utnyttja närliggande gator. Nackdelen blir då att det behövs lite skyltar som visar runt till infarten vid rondellen, men i mina ögon är det en bagatell.
Eftersom gatan var helt avstängd borde det stå ett bord i mitten som hänvisar med en stor skylt höger för bedömning 80 kronor och vänster för övriga (och sen ett bord, precis som det var, där de delar ut lappar. Då kan resten av gatan och parkeringen på andra sidan gatan utnyttjas till de som kommer.
Nu sa killen i rondellen att parkeringen till väsnter var till för besökare, men de kan parkera där många nu parkerade.
Inne på området vore det klockrent att använda övre halvan till bedömningsbilar och nedre halvan till övriga. Och framför allt tycker jag att bilarna borde stått lite tätare så fler får plats, nu blev det mycket döutrymme mellan bilarna.
Jag själv ställde inte ut, var för snål men förstår den förvirring som uppdagats.
Självklart kunde jag ställt upp som funktionär, men visste inte in i det sista när och hur jag kunde närvara på träffen. Nästa år står jag till förfogande som funktionär.
I övrigt tycker jag det var en klockren träff med både mat, dricka och toaletter samt mycket bra aktiviteter så som gocart, bromsbänk, jonglör och kast med liten turbo.
En liten fråga dock: Vad tyckte Qstar om att vägen var avspärrad? Hade ni/du Hasse kontakt med dem?
Med vänliga hälsningar
Evert som är mycket nöjd med ett minne för livet.
Evert | Martin