4070
Sök

Eftersnack: Katrineholms-träffen 19/9

1 120 Inlägg
21 september 2009
rooos skrev:
Laserblue skrev:
Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Först var det ett jävla tjatande om att jag inte fick släppa in annat än bilarna som skulle ställas ut, nu säger du tvärtemot dig själv?

Om jag hade jobbat vilket jag inte gjorde pga vissa omständigheter så blev även jag tillsagd att vi skulle utgå ifrån att ALLA ville betala å få sin bil bedömd. bara säga 80 kr till föraren å inte fråga om dom ville få sin bil bedömd eller bara ställa ut!!
Och jag skitar i om jag får skit för detta för det är inte mer än rätt att ni oskyldiga ska få veta!

Stå på dej Rooos!

Mvh Louise L

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

50 Inlägg
21 september 2009
Laserblue skrev:
Men viktigast av allt så borde du självklart ha släppt in Alla som var på väg till Katrineholmsträffen. Bilträffen var helt GRATIS för Alla oavsett skick på bilen!!

Hej Hasse.

Nu förstår inte jag riktigt. När vi kom till träffen fanns det inga alternativ, 80:- eller inte komma in.

Jag är lite nyfiken på vart pengarna gick, för om vi räknar på att det var runt 200 utställare så pratar vi om 16000:- + sponsorintäckter.
Senast redigerat av gzon (21 september 2009)

//Martin
Gzon Tuning AB

58 Inlägg
21 september 2009
Ang. vart pengarna gick har det aldrig legat i mitt intresse att ens fråga om. Allt kostar här i världen och om Hasse nu talar om svart på vitt vad som kostar så är det inte svårt att förstå att allt i ett bilevent kostar i hyra/el/priser m.m..

Hur dumma får mänskor bli? smile  Haha... om man undrar varför det på en del utställningar finns en tjejklass?

Till och med på Gatebil finns det och det är väl till stor del så att man vill pusha och credda tjejer till att fortsätta armbåga sig fram i en sport som legat i mäns händer så länge jag kan minnas. Tjejer föds till att leka med barbie och killar med bilar. Hur lätt är det att försöka bryta den trenden? Det är enbart positivt att ha en tjejklass för även de girls som inte tror sig vinna kan känna att de har en chans och ta med sig detta till nästkommande år och modda upp pärlan under vintern. Det kan faktiskt fungera som lockbete för de som inte vågat innan, när alla slängs i samma klass, >Girls vs. Boyz< . Kan ju va rätt avskräckande för vissa.

239 Inlägg
21 september 2009
gzon skrev:
Laserblue skrev:
Men viktigast av allt så borde du självklart ha släppt in Alla som var på väg till Katrineholmsträffen. Bilträffen var helt GRATIS för Alla oavsett skick på bilen!!

Hej Hasse.

Nu förstår inte jag riktigt. När vi kom till träffen fanns det inga alternativ, 80:- eller inte komma in.

Jag är lite nyfiken på vart pengarna gick, för om vi räknar på att det var runt 200 utställare så pratar vi om 16000:- + sponsorintäckter.

När kommer sponsorintäkterna?

314 Inlägg
21 september 2009
Jag vet inte hur folk läste informationen innan, för när jag dök upp vid funktionären så verkade han inte ha koll så jag sa att jag inte skulle bedömmas och bara ställa ut och fick därmed en lapp med ett kryss på gratis. Däremot var det som lite synd att killen som stod med snöret i rondellen inte heller var så väl informerad. Men det är väl som hasse säger att många hoppade av precis innan och fick därför inte fram all info ordentligt till dom som blev akut-standin!

Men jag litade på informationen som stått innan så jag åkte in och ställde mig trots skicket på min bil.

Lite synd var det att det blev som det blev, för jag tror att vi tappade många med inte det där superskicket på bilarna pga detta missförstånd.

KTM 660
537 Inlägg
21 september 2009
Jag sa också att ja skulle ställa ut men inte bli bedömd av domare. Inga problem med det. Bara få en kryssad lapp och åka in och parkera. Tack igen för en riktigt kul träff.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
21 september 2009
JockeRX7 skrev:
Jag sa också att ja skulle ställa ut men inte bli bedömd av domare. Inga problem med det. Bara få en kryssad lapp och åka in och parkera. Tack igen för en riktigt kul träff.

Men varför spärra av vid rondellen och avvisa bilar (såg flera innan mig) ?

Det hade ju varit tillräkligt med "lapplisornas tullstation" utan "rondell-lisorna" inblandning.

Måste man öva in en viss "hälsnings fras/kod" för att bara ställa ut eller få bilen bedömd oxå ?

Nu uppfattade många det som att det var 80 pickadoller eller nada...

533 Inlägg
21 september 2009
FreddeK skrev:
Sen en sak till: min vän som är tjej jag var med vart totalt nonchalerad av en tjej med laserbluetröja som dela ut program och rabattkuponger. Öhh det blev väldigt pinsamt då hon dela ut till mig och en annan men där stod hon precis brevid och fick inte ett program ....väldigt märkligt!

Hej Freddeponken wink

Som svar på din fråga måste jag säga som så, tanken var att ALLA som ville ha ett program skulle få ett program och varför din vän inte fick ett program, vet bara värdinnan som delade ut programmet. Jag kan dock bara beklaga om din vän kände sig kränkt över det inträffade.

Det är varken en förklaring eller en ursäkt till det inträffade men vi lever ju på 2000-talet och med allt miljö-tänk som printas in i våra huvud (från medier m.m), så är det ju mycket möjligt att värdinnan trodde att ni var tillsammans och då tänkte att ni kanske kunde dela på ett program.

Jag vet av egen erfarenhet då jag själv besöker mässor/utställningar att värdinnor/mässansvariga oftast brukar dela ut ett program per "grupp människor" som går tillsammans, eller ett program per "kärlekspar". Jag kan erkänna att jag själv är riktigt dålig på att både "ta emot" dagsprogrammet OCH att läsa det, oftast hamnar det direkt i närmsta papperskorg.

Kan som sagt var bara beklaga det inträffande och tacka för din kritik, för utan kritiken får vi ingen chans att veta vad ni besökare vill att vi ska ändra/bättra på till kommande bilträffar smile

Med vänlig hälsning

Anna

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

533 Inlägg
21 september 2009
Hej allihopa!

Kom att tänka på en sak, både ris OCH ros är ytterst viktigt att få, såhär efter ett evenemang. För utan kritik, oavsett om den är bra eller dålig, så vet inte arrangören och vi som arbetat med evenemanget vad ni som besökare tyckte och tänkte om träffen!

Så fortsätt att ge kritik, både bra och dålig smile Vid förslag på ändringar/förbättringar till kommande träffar, vore det kanske bra om ni kunde kopiera det ni skriver här och även skicka det till Hasse (http://www.garaget.org/Laserblue) som var ansvarig arrangör för lördagens Katrineholmsträff.

För på så sätt kan vi om någon vecka, då denna tråd ebbat ut sätta oss ner och sammanställa alltihopa och se vad som bör sesöver till nästa träff.

Med vänlig hälsning

Anna
Senast redigerat av exiZ (21 september 2009)

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

180 Inlägg
21 september 2009
Hej.

Vill först tacka för ett kanonevent i Katrineholm. Megaplus till Hasse och co!

Sen har jag lite konkreta förslag till förbättring till nästa gång.

När nu hela Fredsgatan var avspärrad fölorade vi många besökare som ville in på området men inte orkade leta parkeringsplats och gå. Vid avspärrningarna borde det stått en skylt med texten: Välkommen på bilträff! Och skippa spärrningsbandet i rondellen, det räcker med att en person står där och visar vägen. Det enklaste sättet är att bara ha en infart till området, till exempel från rondellen, då kan man stänga av helt från bron och de som vill parkera och titta kan utnyttja närliggande gator. Nackdelen blir då att det behövs lite skyltar som visar runt till infarten vid rondellen, men i mina ögon är det en bagatell.

Eftersom gatan var helt avstängd borde det stå ett bord i mitten som hänvisar med en stor skylt höger för bedömning 80 kronor och vänster för övriga (och sen ett bord, precis som det var, där de delar ut lappar. Då kan resten av gatan och parkeringen på andra sidan gatan utnyttjas till de som kommer.
Nu sa killen i rondellen att parkeringen till väsnter var till för besökare, men de kan parkera där många nu parkerade.

Inne på området vore det klockrent att använda övre halvan till bedömningsbilar och nedre halvan till övriga. Och framför allt tycker jag att bilarna borde stått lite tätare så fler får plats, nu blev det mycket döutrymme mellan bilarna.

Jag själv ställde inte ut, var för snål men förstår den förvirring som uppdagats.
Självklart kunde jag ställt upp som funktionär, men visste inte in i det sista när och hur jag kunde närvara på träffen. Nästa år står jag till förfogande som funktionär.

I övrigt tycker jag det var en klockren träff med både mat, dricka och toaletter samt mycket bra aktiviteter så som gocart, bromsbänk, jonglör och kast med liten turbo.

En liten fråga dock: Vad tyckte Qstar om att vägen var avspärrad? Hade ni/du Hasse kontakt med dem?

Med vänliga hälsningar
Evert som är mycket nöjd med ett minne för livet.

Evert | Martin

7 Inlägg
21 september 2009
Tack Hasse och alla inblandade för en lyckad träff! Det var ju många aktiviteter, god mat, fina bilar, och trevligt folk att snacka med under dagen. Mina döttrar blev väldigt imponerade av jonglören och skulle när vi kom hem försöka göra lika dant, med mindre bra resultat ( en tung boulklot på näsan) Haha!
Vad jag har läst i denna tråd är väl mest positivt, att det är lite gnäll och några är missnöjda får man ta.
Finns ju andra arrangemang som hållt på i många år men ändå är det några som gnäller eller tycker att det skulle va si eller så. Men detta var en bra träff och kommer säkert att bli bättre nästa år.

Roos
21 september 2009
Laserblue skrev:
rooos skrev:
Laserblue skrev:
Vad jag inte förstår är varför väldigt många valde att parkera sin bil utanför området upp mot Statoil och andra ställen istället för att köra in och då samtidigt få en lottsedel??

MVH Hasse

Först var det ett jävla tjatande om att jag inte fick släppa in annat än bilarna som skulle ställas ut, nu säger du tvärtemot dig själv?

Ingen behöver säga emot sig själv!
Läs inbjudan en gång till; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=147184

Roos om du läste på vägverket skylt så står det att läsa; Förbjuden genomfart. Vilket betyder att folk som jobbar i området eller ska köpa en bil eller andra ärenden får åka dit de ska.

Alla som kom till träffen med en bil fick en lottsedel med stor chans till fina vinster!

En liten förklaring till bristerna hos funktionärerna är att vi fick ett stort antal avhopp i sista stund. Vi fick då hjälp av snälla och förstående bilträffmänniskor som snabbt hoppade in istället för de ordinarie.
Återigen jag är ansvarig för allt på träffen och ber alla självklart om ursäkt för detta!

MVH Hasse

Haha DRIVER du med mig?! Jag frågade vafan skylten gjorde där och fick informationen om att du ställt dit den för du fått godkännande utav kommun att spärra av. Jag släppte in motorcyklar och bilar hursom först och DU personligen kom fram och klagade på att jag släppt in och sa klart och tydligt att INGEN förutom utställarna skulle få åka in. Sitt inte här och skyll ifrån dig på oss som var snälla och hjälpte dig när det personligen var DU som gav mig "ordern" om att inte släppa in. Och lägg ner skitsnacket om "bristerna hos funktionärerna"! Vemfan är det som har brister egentligen som ens vågar stå för vad man själv sagt. Då du flera gånger ringde mig under dagen, även då jag stog nere i rondellen, kunde du ha talat om "Släpp in ALLA" som du så fint nu säger att du sagt. Nej, istället sa du tvärtom och vart dessutom arg på mig. Tillomed när jag släppte in en äldre man med handikappstillstånd fick jag klagande ord. Det var ett jävla tack man fick för att ställa upp. All cred till funktionärerna som fick dagen att flyta på som den gjorde, och jag hoppas ni andra fick ett mer värdigt tack än mig.

1 393 Inlägg
21 september 2009
Detta svar fick jag på en annan sida innan träffen när jag undrade om man var tvungen att betala 80 kr för att få chans på de stora priserna. Tyckte nämligen det var lite luddigt skrivet.

En Fredrik N svarade då detta:

"Så fort du betalar dom 80kr så får du en lott till sponsorpriserna. För dom 80kr får du ställa ut bilen på utställningsplatsen, där juryn sen kommer att vandra omkring och bedöma bilarna.

Så det är bilarna som står på utställningsområdet och har betalat 80kr som har chans på dom stora priserna."

Rätt felskrivet va, då det enda de som betalat 80 kr fick, var en bedömning av juryn?

Lite surt bara, då en jag känner bara fick en lott utan att ens ha ställt ut sin bil och kunde därmed gå upp och plocka ett schysst pris eftersom hans nummer ropades upp.l

Kanske det i stället skulle varit just som ovan, att de som betalade fick vara med i utlottningen av de mycket fina priserna på flaket.

Just a thought. smile
Senast redigerat av P996 (21 september 2009)

CEO @ Bimmers Of Sweden

1 120 Inlägg
21 september 2009

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

FreddeK
21 september 2009
exiZ skrev:
FreddeK skrev:
Sen en sak till: min vän som är tjej jag var med vart totalt nonchalerad av en tjej med laserbluetröja som dela ut program och rabattkuponger. Öhh det blev väldigt pinsamt då hon dela ut till mig och en annan men där stod hon precis brevid och fick inte ett program ....väldigt märkligt!

Hej Freddeponken wink

Som svar på din fråga måste jag säga som så, tanken var att ALLA som ville ha ett program skulle få ett program och varför din vän inte fick ett program, vet bara värdinnan som delade ut programmet. Jag kan dock bara beklaga om din vän kände sig kränkt över det inträffade.

Det är varken en förklaring eller en ursäkt till det inträffade men vi lever ju på 2000-talet och med allt miljö-tänk som printas in i våra huvud (från medier m.m), så är det ju mycket möjligt att värdinnan trodde att ni var tillsammans och då tänkte att ni kanske kunde dela på ett program.

Jag vet av egen erfarenhet då jag själv besöker mässor/utställningar att värdinnor/mässansvariga oftast brukar dela ut ett program per "grupp människor" som går tillsammans, eller ett program per "kärlekspar". Jag kan erkänna att jag själv är riktigt dålig på att både "ta emot" dagsprogrammet OCH att läsa det, oftast hamnar det direkt i närmsta papperskorg.

Kan som sagt var bara beklaga det inträffande och tacka för din kritik, för utan kritiken får vi ingen chans att veta vad ni besökare vill att vi ska ändra/bättra på till kommande bilträffar smile

Med vänlig hälsning

Anna

hej nu är vi inte ett par utan vänner och att totalt nonchalera henne känndes fånigt då hon kan mer om bilar än vad jag kan osv och var säkert mer engagerad av träffen än vad jag var. låt säga om vi nu var ett par...varför inte då dela ut till tjejen? har det alltså en roll vilket kön man är, bara för jag är kille är jag då mer bilintresserad? ne det hela var fånigt men jag förstår vad du menar. mvh Fredde

FreddeK
21 september 2009
P996 skrev:
Detta svar fick jag på en annan sida innan träffen när jag undrade om man var tvungen att betala 80 kr för att få chans på de stora priserna. Tyckte nämligen det var lite luddigt skrivet.

En Fredrik N svarade då detta:

"Så fort du betalar dom 80kr så får du en lott till sponsorpriserna. För dom 80kr får du ställa ut bilen på utställningsplatsen, där juryn sen kommer att vandra omkring och bedöma bilarna.

Så det är bilarna som står på utställningsområdet och har betalat 80kr som har chans på dom stora priserna."

Rätt felskrivet va, då det enda de som betalat 80 kr fick, var en bedömning av juryn?

Lite surt bara, då en jag känner bara fick en lott utan att ens ha ställt ut sin bil och kunde därmed gå upp och plocka ett schysst pris eftersom hans nummer ropades upp.l

Kanske det i stället skulle varit just som ovan, att de som betalade fick vara med i utlottningen av de mycket fina priserna på flaket.

Just a thought. smile

Det skulle aldrig funnits en inträdesavgift då allt var var gratis som det står överallt.

58 Inlägg
21 september 2009
en sak till att ja betalade 80 kr ... o ändå fick ingen från europa klassen eller puts klassen att komma till min bil  och dömma den :S ... sen när ja frågade de ba de är bara första 40 bilar :S va är de för skitt ?

204 Inlägg
21 september 2009
Jag och min kompis kom i var sin bil till träffen och vid rondellen fick vi frågan: "Vill ni ställa ut och betala 80:-" Jag svarade: "Nej jag vill inte ställa ut och betala 80:-" Fick då svaret att jag skulle vända och åka och ställa mig på parkeringen vid IVT (gammla AVEX), alltså en bra bit ifrån utanför utställningsområdet. Jaqg håller med om att min gamla BMW E30 inte direkt är någon bil i utställningsskick men jag såg bra mycket sämre väl inne på området. Kompisens Porsche är i mycket bra skick och hade VERKLIGEN inte skämts för sig.
Att sen få läsa om hur bedömningarna gått till gör att jag lider med dom som inte hade någon volvo.... sad

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

821 Inlägg
21 september 2009
Torlejf skrev:
Namn på den här flickan? Söt var hon iaf. smile

http://motorzon.se/gallery/image/view/g … ize/medium

Bilden är lånad från en utav bild-trådarna i forumet.

Mvh. David.

jävligt fin var hon. och snäll. för när vi kom så kom vi fel väg (trotts att det stod skyltat att det var dit vi skulle) men hon släppte in oss iaf igenom avspärrningarna big_smile

Westaroze.com
29 Inlägg
21 september 2009
mycket trevlig träff! Va väldigt många volvos där!tongue allt va perfekt förutom bedömningen. Fick inte min bil bedömd i europaklassen trots att den va ikryssad!

Sök