2637
Sök

Diff till Volvo 850?

1 024 Inlägg
24 september 2009
m59 diffar inget vidare faktiskt. men hur lyckas ni köra sönder den ??!?! jag har pressat skiten ur min låda den går inte sönder 19T steg3 olja är bytt i den ofta big_smile fint skick hehehe

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
24 september 2009
Rand skrev:
m59 diffar inget vidare faktiskt. men hur lyckas ni köra sönder den ??!?! jag har pressat skiten ur min låda den går inte sönder 19T steg3 olja är bytt i den ofta big_smile fint skick hehehe

bevisligen så har inte alla samma nivå som du

din nivå att köra skiten ur lär nog vara lägre än vad min och polarns var iallfall

jag har t.o.m lyckas rasa diffen i en autlåda på min gamla t5 smile

polarens diffade i alla lägen när man pressade på
har aldrig varit med om att den enhjulsdiffade

kanske är så att du inte har en m59? smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 024 Inlägg
24 september 2009
Growe skrev:
Rand skrev:

bevisligen så har inte alla samma nivå som du

din nivå att köra skiten ur lär nog vara lägre än vad min och polarns var iallfall

jag har t.o.m lyckas rasa diffen i en autlåda på min gamla t5 smile

polarens diffade i alla lägen när man pressade på
har aldrig varit med om att den enhjulsdiffade

kanske är så att du inte har en m59? smile

hehe. vissa växelådor är bättre en ändra, klart jag har en m59

3 Inlägg
12 december 2009
Rand skrev:

min 855R  ritar lika mkt på båda hjulen när man drar iväg, på både 1an o 2an..... den är visserligen rätt lugnt körd.... jag tror att allt om hållbarhet beror på vad man vill använda lådan till.... om det är bara stillastående starter me fullgas o släppa iväg så kan man nog köra sönder det mästa tongue  men de finns ju m59 lådor som har gått 30tusen mil o mer med steg 3 trim, o dom håller fortfarande smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 december 2009
Om hjulen börjar studsa så slår du sönder diffen när drivaxlarna lever jävel.
Så länge det inte studsar så är det inte hälften så farligt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök