3396
Sök

Laddningsproblem Mercedes 200TE

37 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Har en merca mod 200te 90 års, mod som vägrar ladda som den ska...
Har bytt generator och batteri samt startmotor som pajade. Har även bytt kol och relä i både en bosch och en valeo generator med samma tråkiga resultat... 12,5volt med bilen på tomgång och kryper onder 12 v när jag belastar systemet med stereo och hel ljus mm. tar tacksamt emot tips vad jag kan söka för fel!

21 761 Inlägg
22 september 2009
Lyser batterilampan tillsammans med övriga varningslampor när du har tändningen påslagen?

37 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Japp. Den lyser. och det märkliga e att den lyser inte!! när laddningen går under 12 volt!? e ursprungligen bilmek men detta e något ja inte varit me om förrut...

21 761 Inlägg
22 september 2009
Vart mäter du spänningen, på generatorn eller batteriet?

37 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
På batteriet, samma volt me tre testade generatorer nu. kunde inte mäta på generatorn då d sitter en kontakt me tre stift inkappslade

21 761 Inlägg
22 september 2009
Du borde försöka mäta på generatorn, jag misstänker att det är dålig kontakt på något sätt och att generatorn egentligen laddar. Antingen laddkabeln från B+ eller jordkabeln (om nu generatorn är jordad med kabel). smile

Med tanke på att:

#Batterilampan lyser med tändningen på
#Batterilampan lyser inte fastän ingen laddspänning finns
#Flera generatorer är provade

så tycker jag att kontaktproblem mellan generatorn och batteriet är mest troligt.
Senast redigerat av Drönirettab (22 september 2009)

37 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Okej! Tack för tipsen! ska kolla under morgondan.

37 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Jaha... delade kontaktet på generatorn och mätte under drift. 12,57volt! Antingen e d brott inuti kontaktet eller vilar en förbannelse över bilj....... ska byta kontaktstycke och testa igen ifall d finns nåt brott,

Sök