3238
Sök

Ös på med förslag på bakhjulsdrivna trimvänliga bilar!

59 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
#1
Som sagt, Ös på med förslag på ganska billiga bakhjulsdrivna trimvänliga bilar:)! Förutom Volvo och BMW!
Säg gärna varför du räknar upp just den bilen:).


100% ninja
342 Inlägg
22 september 2009
#2
alla japanska bakhjulsdrivna turbobilar

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2009
#3
I princip Alla muskelbilar ! ( Jänkare )
Varför ? Billiga delar, billiga att äga, Skattefri. Det enda du behöver stå för bensinen !
Trimvänliga e dom med ! ett + i kanten e ju att dom redan har mycket häst med ! En bra start att börja på

C H E V R O L E T <3

supermikaela
22 september 2009
#4
Children-Of-Bodom skrev:
Det enda du behöver stå för bensinen !

Det är där det skiter sig smile

100% ninja
342 Inlägg
22 september 2009
#5
supermikaela skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Det enda du behöver stå för bensinen !

Det är där det skiter sig smile

så du menar att om man trimmar en ickejänkare så drar de bilarna ingen bensin? trimmar man kostar det bensin.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

511 Inlägg
22 september 2009
#6
Trimvänliga bilar och biliga går ju som sagt inte hand i hand tyvärr,
Trim innebär ju som sagt grova kostnader för saker runt om bilen är ju inte bara att kasta ner någonting för att få HK ifall du vill att det ska hålla,

blir aldrig biligt och håller ju aldrig i evigheter utan money money smile
ifall du nu ska trimma gå på 4hjulsdrift så du får använda hästarna tongue Evo, Impreza,
ifall bakhjulsdrift, supra, 200sx,
mina tips

mvh halvorsen

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

supermikaela
22 september 2009
#7
TeedasT skrev:
supermikaela skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Det enda du behöver stå för bensinen !

Det är där det skiter sig smile

så du menar att om man trimmar en ickejänkare så drar de bilarna ingen bensin? trimmar man kostar det bensin.

Ja, det var verkligen precis det jag sa i mitt första inlägg.

Nej, vad jag menade var att, som vi alla vet, så är inte jänkarmotorer generellt de mest effektiva motorerna. Bättre effekt/förbrukning-kvot går att få, minst sagt...

Eliminator
1 441 Inlägg
22 september 2009
#8
Det beror på om du skall ha en sommarbil eller åretrunt. Om åretrunt inte amerikanare.
Sen kan man räkna hur man vill.
En jänkare tar ca 1,5 liter milen om du har ca 300-400 Hk.
Annan bil trimmad runt litern,,,
Fördelen med jänk är att försäkringen och skatten är obefintlig.
Motsvarande annan bil 2-3000 skatt, 3-5000 försäkring minst.
För 8000:- får du några liter bensin,,,,Och skall sanningen fram så finns inget roligare än en V8:a!
Min blåe kostar ingen skatt och ca 100:- i försäkring i månaden.
Så den extra halvlitern/mil jänken kostar räcker ovannämnda 8000:-  till 700 liter bensin,,,,,,

/Tommy.
Det kallar jag mycket nöje för pengarna.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 september 2009
#9
Köp en gammal bakhjulsdriven Escort eller Kadett så ska du se, släng i lite större förgasare och någon roligare pipa så vips kör du med bredställ jämt och ständigt tongue Drar inte mycket heller och är skattebefriade cool Opel Rekord (dom äldre med förgasare) borde också vara ett alternativ, lite mer klass på dessa cool Väghållningen kanske inte är den bästa men du ville bara ha en bakhjulsdriven bil som är billig och trimvänlig wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

263 Inlägg
22 september 2009
#10
Ford sierra cosworth rwd ? Escort cosworth ( dyra ) . Är väll trimvänliga eftersom de flesta man kan hitta har minst ett 330hk kit så..
Senast redigerat av karlitoo (22 september 2009)

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

59 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
#12
Ni tycks ha missförstått mig lite smile Skit i bensinpengar och liter-milen och sånt, ös på med 'bilmodeller' som är billiga att 'köpa'... Enligt mig är en Supra eller en impreza som nämndes där uppe nånstans svindyr.


100% ninja
342 Inlägg
23 september 2009
#13
nissan 180zx säger jag då. rolig, billig, bakhjulsdriven. om man vill så är det bara att hinka i en 200sx motor. den passar rakt ner.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

730 Inlägg
23 september 2009
#14
Supra MKIII, vet inte om den är så billig att trimma (vilket ingen bil är igentligen) men inte så farligt dyra att köpa

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 september 2009
#15
starlet
manta
ascona
datsun 240z
datsun 280 zx
trampbil

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

41 Inlägg
23 september 2009
#16
Sokrates skrev:
Det beror på om du skall ha en sommarbil eller åretrunt. Om åretrunt inte amerikanare.
Sen kan man räkna hur man vill.
En jänkare tar ca 1,5 liter milen om du har ca 300-400 Hk.
Annan bil trimmad runt litern,,,
Fördelen med jänk är att försäkringen och skatten är obefintlig.
Motsvarande annan bil 2-3000 skatt, 3-5000 försäkring minst.
För 8000:- får du några liter bensin,,,,Och skall sanningen fram så finns inget roligare än en V8:a!
Min blåe kostar ingen skatt och ca 100:- i försäkring i månaden.
Så den extra halvlitern/mil jänken kostar räcker ovannämnda 8000:-  till 700 liter bensin,,,,,,

/Tommy.
Det kallar jag mycket nöje för pengarna.

Men det absolut vikigaste är ju att dom inte tappar sitt värde. Köp vilken japansk bil som helst och glöm att du får tillbaks pengarna på den man har plöjt ner några tiotusingar på trimdelar.

Mitt tips är en Camaro LT från mitten av 70 talet, finns många trimmade och räcker inte det är eftermarknaden enorm vad beträffar trimdelar. Billigt är det också smile

677 Inlägg
23 september 2009
#17
Jänkare om du vill ha mycket hästar från början och med grym potential.

Supra mk3 om du vill ha en bil som går att skrämma upp och ovanlig
eller supra mk4

eller annan japsare


Sök