2650
Sök

Klonkande framvagn golf IV

25 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
Hej

Jag har upptäck att när jag ger rattutslag med gas, Alltså om jag bara rullar så klonkar det inte, men så fort jag ger gas och styr samtidigt mer än ett halvt varv på ratten så klonkar det lite otäckt, eller klonkar och klonkar, det som snärtar till ungefära, Svårt att beskriva ljudet. Någon som har varit med om detta och kan ge några råd vad jag ska kolla? Tacksam för all hjälp...

MVH Jocke

231 Inlägg
6 maj 2006
Espling skrev:
Hej

Jag har upptäck att när jag ger rattutslag med gas, Alltså om jag bara rullar så klonkar det inte, men så fort jag ger gas och styr samtidigt mer än ett halvt varv på ratten så klonkar det lite otäckt, eller klonkar och klonkar, det som snärtar till ungefära, Svårt att beskriva ljudet. Någon som har varit med om detta och kan ge några råd vad jag ska kolla? Tacksam för all hjälp...

MVH Jocke

Lite svårt att beskriva ljud, men ett vanligt fel (på Golfar) är att någon av dom yttre drivknutsdamaskerna har spruckit och kastat ut allt fett samt fått in grus o damm mm i knuten, så att den har havererat.... Börja med att kolla så att damaskerna är hela...

Sök