Väljer du en -04 och uppåt är barnsjukdomarna så gott som botade, dessutom sexväxlad låda och trevlig Sony-stereo som standard. Utrymmet ska nog inte vara några problem, se till att få tag i en bil med 8-vägs elstol bara! Den stolen utan elstyrning går ej att ändra lårstödet på i framkant!
Motorerna är det sällan några bekymmer med. Men har det slarvats med oljebytena kan det uppstå ventilskrammel vilket hörs ganska tydligt på tomgång. Kamkedja gör att du inte behöver vara nervös över kamremsbyte!
Kolla även bromsar bak/handbroms! Svag punkt på alla Mondeo!
I övrigt en mycket trevlig bil för pengarna idag! Lycka till med köpet!
Rosten i dörrkanterna kan vara ett problem. Men det är 12 års rostskyddsgaranti på en mondeo så inget du behöver tänka så jättemycket på, dom åtgärdar det utan snack.
Annars finns det knappt några nackdelar, handbromsen som v70power sa. Fast dom brukar man kunna motionera upp ganska enkelt.
Ruskigt fin bil med gigantiska utrymmen invändigt. Priset mot vad du får är ju bland det bästa på marknaden.
Jag har för mig att det inte går, var ett repotage i Teknikens Värld om någon som var missnöjd med att ha köpt en St220 men sedan inte fått montera krok på den. Inte typgodkänd för detta var Fords svar, men det är kanske något som ordnats?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag har för mig att det inte går, var ett repotage i Teknikens Värld om någon som var missnöjd med att ha köpt en St220 men sedan inte fått montera krok på den. Inte typgodkänd för detta var Fords svar, men det är kanske något som ordnats?
en jag känner som jobbat på ford sa även samma, att det inte går att regga med drag. därför skaffa han den "svaga" v6 mondeon så han kunde ha drag. Tror vi prata om det förra året så det kan ha ändrats sig men tror inte det..
Senast redigerat av Seth (27 september 2009)
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Kollade mycket på ST220 förut och är glad över att jag aldrig köpte en, bilaffärer går sällan (aldrig) med vinst men detta hade varit rena rånet om man skulle sålt den idag. Fruktansvärt dåligt andrahandsvärde(!!!). Trevligt med V6 men bilen är stor och slö tycker jag. Don efter person givetvis men jag tror man tröttnar på den. Framförallt med tanke på dess förbrukning av bensin också. Kostar mer än vad det smakar där.
Kollade mycket på ST220 förut och är glad över att jag aldrig köpte en, bilaffärer går sällan (aldrig) med vinst men detta hade varit rena rånet om man skulle sålt den idag. Fruktansvärt dåligt andrahandsvärde(!!!). Trevligt med V6 men bilen är stor och slö tycker jag. Don efter person givetvis men jag tror man tröttnar på den. Framförallt med tanke på dess förbrukning av bensin också. Kostar mer än vad det smakar där.
man kan inte förvänta sig att en V6 3.0 ska va bensinsnål? visst fan e den törstig, men man åker skönt o visst fan finns det kraft i den, jag har dragit Civic type R, v70 t5 o s40 t4 med den bl.a
"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Min ST220 är en flyttgodsbil från Spanien och har dragkrok monterat från fabrik. Det krävdes bara ett intyg från Ford, så var det inga problem. Men det var ju ett undantag..