Tänkte ställa en enkel fråga här angående om devil eyes och xenon.
Jag har redan en Audi A4 som är xenon konverterad med orginal lyktorna på bilen. Men jag är sugen på att skaffa ett par devil eyes till a4:n.
Så frågan är: går det att kombinera devil eyes och xenon? Har fått höra från vissa ute på nätet att det inte går. Inte på en A4 i alla fall. Då undrar man är det sant?
Någon här som vet om det behöver vara så? Kan jag köra på xenon även om jag går och införskaffar devil eyes?
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
för att eftermonterade devil eyes inte har automatisk nivåreglering på ljuset? är det inte så att det måste finnas någonting sådant? man kanske inte är så petigt när det är original xenon på bilen!?
Tänkte ställa en enkel fråga här angående om devil eyes och xenon.
Jag har redan en Audi A4 som är xenon konverterad med orginal lyktorna på bilen. Men jag är sugen på att skaffa ett par devil eyes till a4:n.
Så frågan är: går det att kombinera devil eyes och xenon? Har fått höra från vissa ute på nätet att det inte går. Inte på en A4 i alla fall. Då undrar man är det sant?
Någon här som vet om det behöver vara så? Kan jag köra på xenon även om jag går och införskaffar devil eyes?
Vad jag förstod så hade inte TS original Xenon
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
båge: Mjo, men jag har sett att det finns framlyktor som är devil eyes som har motor för ljusinställningen.
Aerocombi: jo det undrade jag med när jag läste det. Hehe jo jag märkte det på vännens TS, att den inte har xenon. Men den jag köpte var redan konventerad.
Då hade man besiktat bilen för en månad sedan snart och fick avslag på bilen tackvore xenonljusen...
Fick höra en massa skit som:
Besiktningsmannen (Gävle): "Tja för att du ska få ha xenonljus på bilen så måste du ha automatisk nivå justering." "Samt att du ska ha godkända xenonljus och ballaster, vilket dessa inte är."
Mitt svar: "Jahopp? Men de är från Xenonkungen allt." "Men sedan vet jag inte om det är automatisk ljus justering på lyktorna."
Besiktningsmannens svar (Gävle): "Ja, du vet att alla dem där tredje parts tillverkare t.ex. som du nämnde XenonKungen är olagliga helt och hållet." "Sedan en massa dravel om Watten, att 35watt (eller var det 55watt) som är max för halvljusen på bilen och xenonljus har ett starkare ljus. xenon(watt) gånger(*) någon konstant så fick man fram hur mycket det är som vanlig glödlamps wat."
Besiktningsmannen (Gävle): "Sedan om du ska ha xenonljus på bilen så måste du besikta om bilen för det och det brukar inte löna sig så det kan du skita i totalt. Byt tillbaka till orginal lamporna."
Så jag ska in nu under veckan och försöka få godkänt denna gång med bort tagna xenonljus. Men eftersom man ligger i skiten redan så ska man ligga i skiten ännu längre in i så är det någon som har förstört min andra framlyckta så att den sitter helt och hållet löst... Hur fan ska detta gå...
Ska väl försöka snacka lite vett också kring det här med ljus. För jag skulle vilja få dit ett par devil eyes lampor nu när den ena ändå är pajj samt xenon.