3712
Sök

1 Decimeter från döden inatt!!!

-:Player in the street:-
234 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Var upp o hämta min flickvän inatt i karlstad o sen på vägen hem så raca ja först men någon vit 850 turbo....sen vart de snutar som stod vid bergvik så han våga inte fortsätta så jämnt två min efter de så frågar min tjej en sak o ja slänger jämnt bort blicken från vägen i en sek o när ja tittar upp står de en stor Älg ko mitt i vägen orkar bromsa o parrera detta i 130 km alså ja hade huvudet över huven o sen säg ja hela magen i sidorutan....1 dec från att smälla denna ko...fan ja har aldrig vart så rädd i hela mitt liv satt o skaka i 10 min efter de...verkligen nära döden upplevelse...för hade ja kört rakt i den så hade ja inte suttit här nå mer ....o denna ko var ju på fel sida av viltstängslet försökte få tag i polisen för att varna för detta såingen krockar denna senare....men tro fan inte att man fick tag på de Idioterna....

Som sagt de var inge trevligt detta ...gött e att inge hände .....ha de gott alla nu i sommar o kör lungt...fan vet när Kon står där nästa gång--..

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
7 maj 2006
Åh fy fan....de kan inte varit kul....men som tur är så hände ju inget

Allt för den där jävla hatten!

234 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
nej de var verkligen inge kul ....har aldirg vart så när föut att krocka en älg...o sen gick lite för fort oxå men ville ju hem nån¨gång me...visst säkert många som varit nära o krocka älg så men fy fan va otäckt de var .....
så ja e väldigt glad att inget hände....

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
7 maj 2006
Lekberg skrev:
nej de var verkligen inge kul ....har aldirg vart så när föut att krocka en älg...o sen gick lite för fort oxå men ville ju hem nån¨gång me...visst säkert många som varit nära o krocka älg så men fy fan va otäckt de var .....
så ja e väldigt glad att inget hände....

Ja jag kan förstå det....dom väger ju inte lite dom fanskapen....så de blir ju en smäll som heter duga

234 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
ja verkligen...fan fått den över huven så hade de tryckt in halva taket....usch ryser när ja tänler på va som kunde hänt....

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
7 maj 2006
Lekberg skrev:
ja verkligen...fan fått den över huven så hade de tryckt in halva taket....usch ryser när ja tänler på va som kunde hänt....

Ja det hade den lätt gjort...

12 Inlägg
7 maj 2006
Fy fan läskigt...

Jag har varit med om en liknade händelse....
Var i sommras och jag var på väg till jobbet. På landsvägen till jobbet så låg en lusspuddel som körde 50 km/h på en 70 väg. Det var ca 4 bilar framför mig som väntade på att köra om när det blev klart så började alla köra om bilen. När det sen blev min tur hände en läskig grej precis i min omkörning så kommer det ut en älg ut i vägen för bilarna som precis kört om, alla tvärnitar och jag ser hur utrymmet emellan lusspudeln och bilen framför minskar kraftigt fort. Jag hinner precis in i det lilla luckan sen tvärnittar jag. Jag ser att jag inte hinner bromsa ner tillräckligt utan att krocka så jag girar ut i vägren. Jag stannar med 70 grader styrning ut ur vägen typ 5 cm ifrån framförvarande bil.
Det var läskigt. Kunde inte konsentrera mig på jobbet på hela dan.....
Senast redigerat av Mobiuz (7 maj 2006)

R.I.P Min älskade nissan 200sx s13

234 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
fy fan de lät otäckt de du....ren tur att d inte smällde...fan om de kunde hålla sej vid sidan av vägen fan ska de över för;) hehe....

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 maj 2006
hände samma sak i höstas jag sopa huvudet i sido rutan så den höll på att spricka vill lova att jag var yr ett tag efteråt smile

Billackerare
737 Inlägg
7 maj 2006
En kompis till mig var på väg till Linde Cruisingen då vi övriga redan var där. Plötsligt spred sig ryktet om att kompisen hade krockat med en älg. Lite senare så dök dem ändå upp på cruisingen oskadade och med bilen till synes oskadad. Det visade sig att älgen hade hoppat över hans Renault Laguna, satt ena klöven i taket(!) och sedan fortsatt mot skogen. Bulan i taket var fullt synlig. Men det var också allt. Där kan man snacka om flyt. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

107 Inlägg
7 maj 2006
fy fan det var läskigt bara att läsa  sad ...blir att ta det försiktigtr i fortsättningen
Senast redigerat av TOO_BÉÉ (7 maj 2006)

mer bas en gas :)

608 Inlägg
7 maj 2006
fast volvona brukar va jäkla krocksäkra så tror jag nog den sku ha blivit ganska tillknycklad i den där hastigheten och en älg väger ju inte så lite heller. tur så klara ni er!

old volkswagens never die,they just get lower:D

2 123 Inlägg
7 maj 2006
Får väl skylla sig själv när man racar och kör i 130 km/h.
Bara idioti att hålla på så. Nu fick du dig en läxa iaf.
Men som tur var klarade alla sig.

234 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:

du menar då att du aldrig har tryckt på gasen då o kört ikapp nån gång....

284 Inlägg
7 maj 2006

pappas "duktiga" pojk wink hähä

You don't need a reason to help people.

Supraman
2 300 Inlägg
7 maj 2006
Lita aldrig på viltstängslet, viltet tar sig över bara dom vill, dom lär sig snabbt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

21 761 Inlägg
7 maj 2006
Lekberg skrev:

du menar då att du aldrig har tryckt på gasen då o kört ikapp nån gång....

Jag antar att han har kört för fort någon gång iaf, det gör de flesta. När det gäller mig själv så blir gasfoten lite tung ibland också, det sticker jag inte under stol med. Men jag vet också att det finns en hel del vilt på sidorna om vägen, ändå tar jag risker och kör fort. Det är idioti tycker även jag. Om det dyker upp tex ett rådjur så blir det en ordentlig smäll, helt klart, men en älg har långa ben och därför åker den ofta rakt in i vindrutan. Då kan det vara godnatt för mig eller vem det nu än är. Min åsikt.

Men naturligtvis tycker jag att det var bra att du klarade dig.
Senast redigerat av Drönirettab (7 maj 2006)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 maj 2006

Helt rätt! Sen att han ville komma hem fort... Kommer hellre hem oskadd än att aldrig mer komma hem.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

305 Inlägg
8 maj 2006
Stadia skrev:

pappas "duktiga" pojk wink hähä

hehehe wink

SSS -12
3 217 Inlägg
8 maj 2006
Hade faktiskt varit rätt kul att höra älgens åsikt i frågan!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök