2830
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 328 605 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
809 Inlägg
2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tomas_r skrev:
riktig snyggt allt smile

Tackar! cool

744GLT skrev:
it's alive big_smile

Jippie! big_smile

Glued skrev:
nice, provat med värmepistol på ena hörnet på bilden eller? ser ut så:)

Nope! Det är faktiskt Black chrome! Testade lite snabbt innan jag plockade ner bilen. Dock så ska hela listen bytas ut mot en finare och sedan lackas kolsvart med riktig billack smile

Tja!

1 804 Inlägg
8 maj 2011
Mums! big_smile

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Glued skrev:
Dennis_999 skrev:
tomas_r skrev:
riktig snyggt allt smile

Tackar! cool

744GLT skrev:
it's alive big_smile

Jippie! big_smile

Glued skrev:
nice, provat med värmepistol på ena hörnet på bilden eller? ser ut så:)

Nope! Det är faktiskt Black chrome! Testade lite snabbt innan jag plockade ner bilen. Dock så ska hela listen bytas ut mot en finare och sedan lackas kolsvart med riktig billack smile

okej varför bytas? ser fin ut men behöver en mattlack bara;)

Har inte visat det bara. Förra ägaren använde extraljus (Volvo original) till denna fronten. Då behövde man kapa bort lite plast högst upp vid huven för att det skulle gå att fästa ljusen. Så det ser inte jättesnyggt ut just nu tongue Kan visa med bild senare! smile

Tja!

689 Inlägg
8 maj 2011
Dennis_999 skrev:
Glued skrev:
Dennis_999 skrev:
tomas_r skrev:
riktig snyggt allt smile

Tackar! cool

744GLT skrev:
it's alive big_smile

Jippie! big_smile

okej varför bytas? ser fin ut men behöver en mattlack bara;)

Har inte visat det bara. Förra ägaren använde extraljus (Volvo original) till denna fronten. Då behövde man kapa bort lite plast högst upp vid huven för att det skulle gå att fästa ljusen. Så det ser inte jättesnyggt ut just nu tongue Kan visa med bild senare! smile

Kul att se att du inte tappar gnistan! fortsätt i detta tempo!!
Känner igen dedär extraljusfästena då de även satt på min s70, mina stag har dessutom gnagigt emot huven så de har börjat rosta där hmm

2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Glued: Nej precis, jodå klart det blir najs när den är bytt!

Bagarn: Tack! smile Aj då, låter inte skoj! sad

Tja!

331 Inlägg
8 maj 2011
Gött smile) var det absen som lös i instumentpanelen?

2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Gött smile) var det absen som lös i instumentpanelen?

Som fan big_smile Japp! Slocknar antagligen när alla hjul börjar snurra. Brukar få fnatt om bilen står på pallbockar och framhjulen bara snurrar tongue

Tja!

331 Inlägg
8 maj 2011
Får man fråga vad allt som allt kostat?

2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Får man fråga vad allt som allt kostat?

Jadu, har inte räknat på det något. Men kanske 20 tusen? Har ingen aning faktiskt. Håller på så länge det är skoj big_smile

Tja!

331 Inlägg
2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Vad är nästa steg nu?

Avgasröret ska helsvetsas och fixas lite. Sen är det mest småfix inför bes. Sedan ska jag byta hem. Så jag får garage på tomten istället! Så då kan jag göra lite mera finlir. Då kommer jag bland annat klä om innertaket i svart mocka eller alcantara smile

Tja!

809 Inlägg
8 maj 2011
Dennis_999 skrev:
david850 skrev:
Vad är nästa steg nu?

Avgasröret ska helsvetsas och fixas lite. Sen är det mest småfix inför bes. Sedan ska jag byta hem. Så jag får garage på tomten istället! Så då kan jag göra lite mera finlir. Då kommer jag bland annat klä om innertaket i svart mocka eller alcantara smile

inte sugen på att klä om mitt innertak och taklucka då med? haha lol

331 Inlägg
8 maj 2011
Du kör på med orginalavgassystem gissar jag? Du kommer nog få fint betyg på bes iallfall smile

2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
744GLT skrev:
Dennis_999 skrev:
david850 skrev:
Vad är nästa steg nu?

Äsch det kan du göra själv big_smile Kan ju inte vara allt för svårt! roll

Tja!

2 100 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Du kör på med orginalavgassystem gissar jag? Du kommer nog få fint betyg på bes iallfall smile

Nja, lite sportigare är det allt. Hemmabyggt 2,5" smile Jo man kan ju hoppas det! big_smile

Tja!

809 Inlägg
8 maj 2011
Dennis_999 skrev:
744GLT skrev:
Dennis_999 skrev:

Äsch det kan du göra själv big_smile Kan ju inte vara allt för svårt! roll

äh det är väll luckan som är jobbig smile sen är du ju sedan ochså så det är ju ett jävla hallå att få ut taket helt bara roll

Sök