3352
Sök

Saab 2,3T -94 svajjar i laddtryck och går ojämt!! HJÄÄÄLP!

265 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
okej nu har jag problem..

har satt i helt nya stift NGK (som det ska vara)
och när jag startar bilen och kör den utan turbo belastning så går den som den ska.. MEN så fort turbon börjar jobba så hackar den i gången (nästan som att den missar i tändningen) senm svajjar turbotrycket ca 0,3-0,4 i skilnad som den svajjar..

någon som har en vettig förklaring till detta?!?!?!

MVH Niklas
Senast redigerat av StarShine (29 september 2009)

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

265 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Ingen som har förslag?!?!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

1 019 Inlägg
30 september 2009
Försök låna en frisk tändkassett att provbyta med.

265 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
ska testa det.. har lämnat min tändkasett till en som har en 9000 2,3T så han ska testa den i sin å se om den e frisk...
något annat förslag?

265 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
har fått testat min tändkassett nu och den funkar som den ska...

något annat förslag! snälla börjar bli galen nu!!!!!!!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
30 september 2009
Läck i tryckrör/slangar? kablage till tändkasset osv. Eftersom du vet att du har en fungerande tändkasset/ny stift så börja med att kolla igenom kablage och dyl.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

265 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
får kolla över detta.. lite svårt att komma åt när motorn sitter i en opel bara.. hahahahaha smile
hmm.. något förslag i vilken ände man ska börja? kan det vara vevaxel sensor/mapsensor? roll fått tips om att det KANSKE kan vara detta.. går det att testa så sakerna är hela?

mvh Niklas

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
30 september 2009
Har du kollat alla vakuumslangar?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

265 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
japp, alla slangar är hela.. den som går in i mapsensorn hade spruckit så har bytat den.. men annars var alla hela

något tips?

Sök