Ska byyta ut ljudet i min V40 och är helt ny på det här med billjud. Har försökt läsa på men har lite frågor.
Till att börja med, har ett 4-kanaligt slutsteg (Infinity Reference 475a) som jag tänkt driva alla högtalare med. Frågan är hur jag ska koppla det? Går det att koppla 2 högtalare till samma uttag på steget? Tänker isåntfall på att koppla högtalarna i instrumentbrädan och framdörrarna på samma, eller blir det dåligt ljud då?
Min nästa fråga låter säkert urlöjlig, men hur fäster man kablarna på högtalarna? (2 par Infinity reference 5022i och ett par Infinity referenece 4022i). Ser ju ut såhär;
Sen sista frågan för tillfället är angående utgångarna på huvudenheten. Är någon kina-stereo som jag fått av en polare, vet inte säkert om det är lågnivåutgångar, men dessa utgångar finns iaf; Swf out front, Center out front, Front-r out front, front-l out front, rear-r out front, rear-l out front. Jag antar att det är dessa som ska kopplas till stegen. Det som gör mig lite förvirrad är att det också finns rear-r out rear och rear-l out rear.
Är ju dessutom så att det bara är en kontakt till basen, ska man köra en y-koppling då och sen en vanlig rca-sladd till steget? Steget till basarna är ett Infinity Reference 1600a.
Mvh Jonas