2418
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

419 Inlägg
6 januari 2011
ojojoj oscar är på g igen:D kombin blev grym btw;)
kanske kommer ut imonkväll ifall du ska ut vilket jag gissar på:)

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Tabb skrev:
ojojoj oscar är på g igen:D kombin blev grym btw;)
kanske kommer ut imonkväll ifall du ska ut vilket jag gissar på:)

mjo kliar lite i fingrarna wink kombin blev FET men jag tappa hela högen när jag åkte från Matte XD grät lite över det.
Hur som jag är ute om jag fått delar osv, om du ringer å jag inte svarar så e jag där men för smuttsig;)

Mvh O.Frankeståhl

German Engineering
9 083 Inlägg
6 januari 2011
Grym kombi wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
6 januari 2011
Ser bra ut.. måste dock va värdens orymligaste kombi tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
psyco skrev:
Ser bra ut.. måste dock va värdens orymligaste kombi tongue

Öh ne det var gott om platts wink hade ju 2 passagerar ett motorblock 2 topplock å 2 ventilkåpor tongue

Tack Carpediem smile

Mvh O.Frankeståhl

2 405 Inlägg
6 januari 2011
haha bra där big_smile körde hela dagen i garaget, lagom intressant men bestämt mig att jag inte kommer bygga flera bilar efter den här sen tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
psyco skrev:
haha bra där big_smile körde hela dagen i garaget, lagom intressant men bestämt mig att jag inte kommer bygga flera bilar efter den här sen tongue

hehe det sa jag efter min röda åxå ifo var inte det mycket jag gjorde på den. men jag bestämde mig för Låga bilar e så jobbigt å bara massa krångel men LIKTFÖRBANNAT så har jag en likadan bil:P

Mvh O.Frankeståhl

2 405 Inlägg
6 januari 2011
mjo men fick ju för mig o köra face lift skärmar o sen nästa modellens strålkastare.. vart en helvetes massa kapande sad men nu e de ihop iaf

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
tro mig det kommer vara värt det när du väl är klar å kan ta 5 steg tillbaka å säga Fy fan va bra jag är smile

Mvh O.Frankeståhl

2 405 Inlägg
6 januari 2011
hehe jo kanske e de smile ska du trimma upp motorn något eller blir de bara chip?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
hehe den är redan chippad med steg 2 så ska ha ut mer nu. turbon ligger hemma grenröret är på g hem. sen har Koop här på garaget några spridare vi ska testa lite med smile så tror det blir najs Har myyyycket kvar innan den är start klar smile mycket måste byggas själv osv

Mvh O.Frankeståhl

2 405 Inlägg
6 januari 2011
Låter ju okej smile hur mycke hk ska du satsa på? Tänkte köra in mina stakar o kolvar innan jag kastar i ny turbo så får köra en månad med orginal turbon nu. Gitta en garett på jobbet från en opel vecktra 3.0a rätt fin pryl o brutalt stor på en sån bil men den va kullagrad så den kan knappast va orginal smile Får se om man köper hem den sen kommer behöva bygga om grenrör och allt igen då sad passar ju inte som de e nu

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
jag har nog inte för denna sommarn satt upp nått spec Mål inom hk jag började bygga å sa jag vill ha ÄRLIGA 300-350hk kanske imed jag kör med orginal kolvar. men målet är i färsta hand få allt lira osv sen så kanske vi gör nått åt kolvar osv tongue
Mjo mycket å bygga om därav säljer jag mitt gammla avgas å skit bygger nytt från grunden igen

Mvh O.Frankeståhl

2 405 Inlägg
6 januari 2011
okej smile jo funderar på att ta mitt extraktor grenrör jag har nu o kapa loss flänsen o vända den upp och ner så turbon kommer uppåt. ända problemet e att jag kommer behöva kapa upp huven så turbon sticker upp 2 cm. Avskyr huv skop men kanske kan lösa något snyggt ändå

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
psyco skrev:
okej smile jo funderar på att ta mitt extraktor grenrör jag har nu o kapa loss flänsen o vända den upp och ner så turbon kommer uppåt. ända problemet e att jag kommer behöva kapa upp huven så turbon sticker upp 2 cm. Avskyr huv skop men kanske kan lösa något snyggt ändå

Aha mitt nya grenrör kommer turbon åt sidan i stället där av får jag flytta luftfilter osv tongue

Mvh O.Frankeståhl

German Engineering
9 083 Inlägg
6 januari 2011
Ska du ha större turbo big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 405 Inlägg
6 januari 2011
skulle hellre flytta filter en o bygga om huven. måste kapa upp skärmen på höger sida för o få in kalluft nu annars drar den varm luft från grenröret

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Men grabbar har ni missat haaaalva syftet med att jag rev å renoverar?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/1003241_xpczuq.jpg

ser ni ingen skillnad på dom;)?

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
psyco skrev:
skulle hellre flytta filter en o bygga om huven. måste kapa upp skärmen på höger sida för o få in kalluft nu annars drar den varm luft från grenröret

luftfiltret kommer sitta nere i fronten så tror inte kallluft blir ett problem;)

Mvh O.Frankeståhl

1 107 Inlägg
6 januari 2011
Det är den nya som är till vänster va wink

Sök