3667
Sök

Bil stulen, ¤UTBRÄND¤ nissan stagea 02

hmmmm
1 094 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
#1
jaha fick bilen stulen natten mellan onsdag och torsdag. bilen hittades idag i nacka utbränd,

dock har dom plockat ur, motor,växellåda, hjulupphägning samt fälgarna.
om någon hör något om detta eller om någon försöker sälja dessa delar till er så hör av er.
Hittelön till tips som leder till gripande - 15000kr

Motor: VQ25DET lackad i mörkgrå färg samt motor kåpa i röd candy
växellåda: r34 gtt låda moddad för att passa vq25det, rakskurna drev
Fälgar: Asanti AF 114 Hook 20" med sprillans nya yokohama däck. 235/20/20 fram, 275/20/20 bak
http://www.geting.se/image.php/63146-Falg.jpg

vid tips antingen här på garaget eller på telefon.
0737404921

/björn
Senast redigerat av Gloremir (11 oktober 2009)


Skogsfan
649 Inlägg
9 oktober 2009
#2
Beklagar sorgen, hoppas att du får tag i de som gjort det.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

28 Inlägg
10 oktober 2009
#3
vilka jävla svin det finns


Meister
6 763 Inlägg
10 oktober 2009
#4
Verkar vara gångbart att ge sig på stageor.. Sirmiro hade ju inbrott i sin för ett par veckor sedan men där skulle de väll stjäla stereon... Tråkigt som fan är det


379 Inlägg
10 oktober 2009
#5
vafan e de som händer?????????????? :S
beklagar verkligen sad

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

25 Inlägg
11 oktober 2009
#6
okej dom hade hittat den här uppe?? du vet inte vart dom kört den? kan åka och ta ett par kort åt dig?? känns ju lite så där faktis om nån jagar delar bor ju även på väg ut mot polen färgan vilket mkt stulna grejer åker , kanske ska knäppa på larmet igaraget dock står den ju uppallad men gjorde dom sig besväret att plocka din så vet mann ju inte ???

känns dock som ett insiderjobb vilket tyder på en svensk men hur tänker man känns ju som nån börjar undra om den ex dyker upp en 200sx med en VQ25:a?? känns ju som det finns vettigare grejer att sno??

vet att jag är okänslig(som jag skrev i mailet) men gam som man är så kanske det finns nått att rädda på den anars synd om skärmar mm går att rädda och den går direkt i fraggen finns ju risk att vi bucklar till våran nångång då den används dagligen wink

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........

582 Inlägg
11 oktober 2009
#7
Thompaz skrev:
okej dom hade hittat den här uppe?? du vet inte vart dom kört den? kan åka och ta ett par kort åt dig?? känns ju lite så där faktis om nån jagar delar bor ju även på väg ut mot polen färgan vilket mkt stulna grejer åker , kanske ska knäppa på larmet igaraget dock står den ju uppallad men gjorde dom sig besväret att plocka din så vet mann ju inte ???

känns dock som ett insiderjobb vilket tyder på en svensk men hur tänker man känns ju som nån börjar undra om den ex dyker upp en 200sx med en VQ25:a?? känns ju som det finns vettigare grejer att sno??

vet att jag är okänslig(som jag skrev i mailet) men gam som man är så kanske det finns nått att rädda på den anars synd om skärmar mm går att rädda och den går direkt i fraggen finns ju risk att vi bucklar till våran nångång då den används dagligen wink
konstigt skrivet ?!

hej

Tungviktare
111 Inlägg
11 oktober 2009
#8
jes skrev:
Thompaz skrev:
okej dom hade hittat den här uppe?? du vet inte vart dom kört den? kan åka och ta ett par kort åt dig?? känns ju lite så där faktis om nån jagar delar bor ju även på väg ut mot polen färgan vilket mkt stulna grejer åker , kanske ska knäppa på larmet igaraget dock står den ju uppallad men gjorde dom sig besväret att plocka din så vet mann ju inte ???

känns dock som ett insiderjobb vilket tyder på en svensk men hur tänker man känns ju som nån börjar undra om den ex dyker upp en 200sx med en VQ25:a?? känns ju som det finns vettigare grejer att sno??

vet att jag är okänslig(som jag skrev i mailet) men gam som man är så kanske det finns nått att rädda på den anars synd om skärmar mm går att rädda och den går direkt i fraggen finns ju risk att vi bucklar till våran nångång då den används dagligen wink
konstigt skrivet ?!
OT: Precis min tanke. Fattar faen inte mycket av de där meddelandet

ONT: Jävligt trist, hoppas du får tag i de som ligger bakom detta!

375 Inlägg
11 oktober 2009
#9
jes skrev:
Thompaz skrev:
okej dom hade hittat den här uppe?? du vet inte vart dom kört den? kan åka och ta ett par kort åt dig?? känns ju lite så där faktis om nån jagar delar bor ju även på väg ut mot polen färgan vilket mkt stulna grejer åker , kanske ska knäppa på larmet igaraget dock står den ju uppallad men gjorde dom sig besväret att plocka din så vet mann ju inte ???

känns dock som ett insiderjobb vilket tyder på en svensk men hur tänker man känns ju som nån börjar undra om den ex dyker upp en 200sx med en VQ25:a?? känns ju som det finns vettigare grejer att sno??

vet att jag är okänslig(som jag skrev i mailet) men gam som man är så kanske det finns nått att rädda på den anars synd om skärmar mm går att rädda och den går direkt i fraggen finns ju risk att vi bucklar till våran nångång då den används dagligen wink
konstigt skrivet ?!
Håller med! Verkligen konstigt skrivet hmm Insiderjobb utförs bara av svenskar? Du använder din bil dagligen trots att du skrev några meningar tidigare att den står på pallbockar? Fattar inte mycket av resten av texten heller.
Senast redigerat av Dirk Diggler (11 oktober 2009)


hmmmm
1 094 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
#10
Dirk Diggler skrev:
jes skrev:
Thompaz skrev:
okej dom hade hittat den här uppe?? du vet inte vart dom kört den? kan åka och ta ett par kort åt dig?? känns ju lite så där faktis om nån jagar delar bor ju även på väg ut mot polen färgan vilket mkt stulna grejer åker , kanske ska knäppa på larmet igaraget dock står den ju uppallad men gjorde dom sig besväret att plocka din så vet mann ju inte ???

känns dock som ett insiderjobb vilket tyder på en svensk men hur tänker man känns ju som nån börjar undra om den ex dyker upp en 200sx med en VQ25:a?? känns ju som det finns vettigare grejer att sno??

vet att jag är okänslig(som jag skrev i mailet) men gam som man är så kanske det finns nått att rädda på den anars synd om skärmar mm går att rädda och den går direkt i fraggen finns ju risk att vi bucklar till våran nångång då den används dagligen wink
konstigt skrivet ?!
Håller med! Verkligen konstigt skrivet hmm Insiderjobb utförs bara av svenskar? Du använder din bil dagligen trots att du skrev några meningar tidigare att den står på pallbockar? Fattar inte mycket av resten av texten heller.
har inte varit uppe och tittat på den, vet inte exakt vart den står men säkerligen på bärgningsfirmans område eller på skroten. ska ringa upp imorgon. men fått bilder skickade på fax som är inlämmnade till försäkringsbolaget. kan säga att det finns inte en grej som går att rädda. enligt brandkåren var den totalt övertänd när dom kom till platsen. ända ställena som karossen inte sjunkit ihop massor är där buren gick.
japps thompaz inlägg är lite konstigt men han har dyselexi så jag förstår det mesta utav inlägget.
ja thompaz bil används dagligen förutom nu när styrväxeln är åt skogen, inte lätt att få tag i en. ska se fall jag har min kvar o vilket skick den är i.

allt jag kan göra nu är att be folk + mina kontakter att hålla utkik efter motorn/växellådan samt fälgarna. inget utav det är ju direkt vanligt.
ska på möte hos försäkringsbolaget imorgon så får väll se vad dom säger.


25 Inlägg
12 oktober 2009
#11
haha förstår om ni inte hajar wink jag och Gloremir  har surra lite om det hela by mail och några grejer var direkta svar/komentarer till det vi pratat om och kanske inte passade sig här wink


men som förklaring så går ju mkt stula bilar på export till ex polen (hört flera i nynästrakten som hittat sina bilar mm i anslutning till polen färgerna) vilket vi pratade om innan den dök upp utbränd

Sen att export banditer från ett annat land mao inte svenskar skulle veta att det stog en stagea gömd nere i ett garage i katrineholm har jag svårt att tro, vilket tyder på insiderjob även det att dom inte tog hela bilen utan brände den och bara tog det som dom var intreserade för tjuvarna tyder ju på att det inte var en slump

hehe sen så använder vi vår stagea dagligen då det är tjejens bruksis MEN just nu står den på pallbockar då styrväxeln läckt som ett soll hela sommaren och för en månad sen tog jag tag i det och då delar till dessa bilar inte direkt växer på träd och det är japan som gäller så tar det lite tid ibland men nya packningar har kommit och "Topp Roban" lyckades putsa bort (tog av 2 10-dels mm) skadorna på kugg stången så om jag får lite tid över så kanske den rullar igen till helgen ..

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........

hmmmm
1 094 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#12
nja bilen stog inte i ett garage i katrineholm. typ mitt imellan nyköping och katrineholm. så 3 mil härifrån. men skit samma.

har iaf haft möte på försäkringsbolaget och vart minst sagt förbannad. världens underpris erbjudande, enligt dom kunde dom inte ge mera då dom inte vet så mkt om bil modellen, kanske dom bör ta reda på innan dom låter någon försäkra sin bil hos dom.
vette fan hur dom kan vara så snabba med ett bud när utredningen från polisen inte ens är klar.
aja överklagade beslutet på plats direkt iaf, så får se när dom hör av sig igen, säger bara använd inte trygg hansa.

beroende på vad jag får ut för bilen så kanske det inhandlas något annat kul elelr så lägger jag ner bilarna ett tag framöver o bara använder min brukis.


Ljudbyggare
170 Inlägg
13 oktober 2009
#13
Stå på dig. De känner ju på sig att det kan bli dyrt. Så klart de ger ett underbud. Vill ju få sin sida avklarad så snabbt som möjligt.


hmmmm
1 094 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#14
fick just ett tips av en person om att det ska finnas ett garage i nacka, där det rullades in 4st däck med fälg som var väldigt lika mina. garaget ska ligga ungefär i korsningen koralvägen/serenadvägen

jag har absolut ingen möjlighet att åka upp. är själv med grabben i 3 dagar nu.

vet inte hur pålitligt tipset är men försöker kolla upp alla tips jag får. om någon som är i närheten kan så får dom gärna åka förbi en sväng där.


Hjultomte
1 500 Inlägg
1 november 2009
#15
Kollade någon om det va dina rims?? Och hur har det gått??

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

FYM racing.
122 Inlägg
2 november 2009
#16
Gloremir skrev:
fick just ett tips av en person om att det ska finnas ett garage i nacka, där det rullades in 4st däck med fälg som var väldigt lika mina. garaget ska ligga ungefär i korsningen koralvägen/serenadvägen

jag har absolut ingen möjlighet att åka upp. är själv med grabben i 3 dagar nu.

vet inte hur pålitligt tipset är men försöker kolla upp alla tips jag får. om någon som är i närheten kan så får dom gärna åka förbi en sväng där.
Ok tråkit. Kan kolla där senare idag! Då jag bor 5min därifrån... Vart var de dom hittade bilen då?

FYM racing.

Egenföretagare
999 Inlägg
2 november 2009
#17
Gloremir skrev:
har iaf haft möte på försäkringsbolaget och vart minst sagt förbannad. världens underpris erbjudande, enligt dom kunde dom inte ge mera då dom inte vet så mkt om bil modellen, kanske dom bör ta reda på innan dom låter någon försäkra sin bil hos dom.
vette fan hur dom kan vara så snabba med ett bud när utredningen från polisen inte ens är klar.
aja överklagade beslutet på plats direkt iaf, så får se när dom hör av sig igen
Sätt hårt mot hårt, hoppas det löser sig!


34 Inlägg
2 november 2009
#18
hoppas att de löser sej med både dom stulna grejerna och försäkringsbolaget

//volvo244glt


Sök