3545
Sök

Är det hit vi vill komma i trafiken. "hämnd aktioner"

Must be the Ganja
68 Inlägg
11 oktober 2009
attackhamster skrev:
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad

sånt där tål jag inte.. frispel big_smile

1 422 Inlägg
11 oktober 2009
Aero- skrev:
attackhamster skrev:
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad

sånt där tål jag inte.. frispel big_smile

Jodå, det är ju så coolt att säga något när personen i fråga börjat gå iväg wink Man kan ju inte säga det face to face.

8 883 Inlägg
11 oktober 2009
Mogel skrev:
cheffer skrev:
Så blir man prejad av cykeln av en bil och smäller till på bilen så förtjänar man stryk? Det är bilföraren i det här fallet som förtjänar en riktig käftsmäll, ingen annan... Det här bevisar ju att det skulle göra mycket att göra ett psykologiskt test innan man får kortet iaf.

Cyklister har faktiskt mindre skylidigheter i trafiken än bilister enligt lag. Det är ju fel iofs men så är det.

Man kan ju markera när andra gör felsteg, men att slå sönder någon för att MAN SJÄLV gjort ett fel är ju helt åt helvete iaf. Som du säger så förtjänar vissa stryk men i det här fallet var det ju fel och för att slå till lite på bilen (Förutsatt att det inte blir några märken) så förtjänar det ju inte hjärnskakning och bruten näsa iaf...

Jag vet inte riktigt hur detta med cyklisten gick till men dom flesta cyklisterna cyklar som om dom ägde vägen men om det var så att bilen prejade cykeln så håller jag med dig att det borde varit bilisten som fick stryk.

Enligt ditt sätt att resonera och så som du skriver i den här tråden, så är det ok att ge dig stryk när du gör fel i trafiken som billist och cyklist?
Med andra ord tycker du att det är ok att ge dig stryk när du gör fel.... klockrent roll

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
11 oktober 2009
Han får ju ge fan i att slå till bilen.
Snubben får skylla sig själv, även om jag personligen inte hade smällt honom för det så måste man tänka lite längre än så, för det gör inte alla andra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

653 Inlägg
11 oktober 2009
måste säga att de e rätt lungt här i kristianstad från sånt. mest bara jobbiga fjortisar överallt!

Smoke tires not drugs

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 oktober 2009
Bilen är helig. Cyklisten skulle inte ha rört den. Skulle själv kanske inte slå ner personen på öppen gata men skulle nog stannat och snackat lite.

Känner tyvärr igen mig tongue Blir lite av en djävul bakom ratten själv. Har överreagerat själv 2ggr.

Skällt ut en gubbe på en parkering efter att han var nära att skada min bil. Han tyckte att jag var oaktsam när han själv först försökte köra om mig när vi båda letade p-plats och dessutom skulle han om på fel sida när det knappt fanns plats. Han fick några väl valda ord och backade i konfrontationen annars hade det nog slutat med en av oss i backen. Då i stundens hetta hade jag inte tvekat det minsta, så det var tur.

En annan gång var det en ovaksam förare som körde ut rätt framför bilen där sikten är dålig.
Såg att föraren bara kollade åt andra hållet och åkte ut. Jag bromsade riktigt hårt, kassar och grejor i baksätet for ner på golvet. Undvek olycka med ett par meter. Då tände det till. Körde om med däckskrik och nitade framför och var på väg ut för att riva ur personen i bilen men hade sambon med mig som höll fast i mig.

Hade nog hejdat mig ändå för det var en yngre mamma med 2 små barn i den andra bilen. Men hon blev nog riktigt rädd och kör nog inte ut sådär igen.

Tilltag som jag inte skulle kunna göra uppretad och på fyllen annars. Den ilskan uppstår bara i bilen.
Vet några till som delar mitt agerande som också blir en annan person bakom ratten.

Edit: Just det, har även blivit rejält jagad av en bil som först körde om mig men ändå inte ville köra tillräckligt fort. Körde om honom snart igen och det hela upprepades 2ggr till. Sen blev han heltokig, han bara skulle om till vilket pris men körde sen 85km/h på 90-väg.
Han gick ut och skulle om mig i en kurva med möte så han fick kast på bilen och låg sedan ett par dm från min bil, Jag tröttnade och drog på. Han fortsatte och skulle om även i närmare 200km/h, jag släppte av efter ett tag. Då kom han nästan lika hög hastighet på utsidan med 2 hjul i gruset och tog en vägpinne med sig och försvann...

Skadade sin egen bil garanterat, en hyffsad merca man borde vara rädd om.

Så visst finns det mycket tok efter vägarna smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (11 oktober 2009)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

401 Inlägg
11 oktober 2009
jävla psykstörd människa det där...skulle väl vart intressant om han hade haft nåt vapen och kontra med då.Men han fick väl aldrig leka med den stora spaden i sandlådan när han var liten.
Senast redigerat av Saab_Diana (11 oktober 2009)

8 156 Inlägg
12 oktober 2009
Orka slösa en massa energi på att bli arg när andra gör fel?
Skulle någon med flit förstöra något för mig så skulle jag visserligen bli förbannad, men vardagsidioter som bara är ute för att jävlas bryr jag mig inte om.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 oktober 2009
ALLA gör fel någon gång, kan du nu undanstyra en olycka var glad för det! Det är många gånger folk kommit i full fart dånandes genom rondeller så en fått bromsa. Inte f*n hänger jag på bilen för att spöa skiten ur föraren? Förhoppningsvis blev denne lika skrajj som en själv och lärde sig kanske en läxa.

Några jag däremot inte förstår överlever är texichaffisar, tror att de kan blockera 2-3 körfält för att ragga/släppa av kunder, när som helst var som helst....

Rock'n Roll

119 Inlägg
18 maj 2012
hoppas ingen sågar mig jäms med fotknölarna nu... men det var väldans vad hetsigt humör ni alla verkar ha?
jag är av den bestämda uppfattingen att det inte finns några dåliga förare: bara dåliga beslut.
alltså bör man omedelbart förlåta andra medtrafikanter som tar dåliga beslut. (att ta saken i egna händer tycker jag bara säger mer om digsjälv än om den du är arg på)
sålänge det gick bra, så är väl ingen skada skedd? och om man nu blir så kränkt av en annan trafikants beteende, så kanske frågan är minst lika berättigad om DU borde ha körkort?
jag har kört bil nere i europa och jag måste säga att fransoser och italienare, på ett sätt, är fantastiska trafikanter. de tjuvar före varandra, de trängs, de byter fil hej vilt och kör som, med svenska mått mätt, galningar. men trafiken därnere flyter tusen gånger bättre än här i sverige..

kort sagt: hur andra människor kör bil har ingen annan med att göra. sålänge man själv alltid tänker på trafikens 3 grundregler: "ansvar, omdöme och hänsyn", så brukar man bli en bättre trafikant.

kör försiktigt!

smile

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

Pim_Pim
18 maj 2012
perorust skrev:
hoppas ingen sågar mig jäms med fotknölarna nu... men det var väldans vad hetsigt humör ni alla verkar ha?
jag är av den bestämda uppfattingen att det inte finns några dåliga förare: bara dåliga beslut.
alltså bör man omedelbart förlåta andra medtrafikanter
som tar dåliga beslut. (att ta saken i egna händer tycker jag bara säger mer om digsjälv än om den du är arg på)
sålänge det gick bra, så är väl ingen skada skedd? och om man nu blir så kränkt av en annan trafikants beteende, så kanske frågan är minst lika berättigad om DU borde ha körkort?
jag har kört bil nere i europa och jag måste säga att fransoser och italienare, på ett sätt, är fantastiska trafikanter. de tjuvar före varandra, de trängs, de byter fil hej vilt och kör som, med svenska mått mätt, galningar. men trafiken därnere flyter tusen gånger bättre än här i sverige..

kort sagt: hur andra människor kör bil har ingen annan med att göra. sålänge man själv alltid tänker på trafikens 3 grundregler: "ansvar, omdöme och hänsyn", så brukar man bli en bättre trafikant.

kör försiktigt!

smile

http://ladda-upp.se/data/dlmczjgfxjrdg/

Forummoderator
26 339 Inlägg
18 maj 2012
Man blir ju sånär på mörkrädd när man läser denna tråd. Herrejisses säger jag bara, vilka hårdingar det finns här på Garaget..

Häromveckan chockade jag mig själv med att cykla genom stan, då jag skulle hämta upp min 240 som stod på verkstan. Chockade säger jag, därför att det är väldigt få gånger jag cyklar i stan över huvudtaget, men jag cyklar i och för sig hellre än att tar bussen så..
Hursomhelst.
Det som förvånade mig var hur trevliga folk var mot mig som tillfälligt blivit cyklist. Nog för att jag gjorde mig redo för att stanna och såklart kliva av vid varje övergångsställ och så vidare, men bilister stannade i alla fall och släppte förbi mig, glatt vinkandes att jag kunde fortsätta utan att kliva av.

Men sådant tolkar jag som att det aldrig sker söderöver. Det är ganska tråkigt att höra.
Senast redigerat av Mack (18 maj 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

613 Inlägg
19 maj 2012
cheffer skrev:
Mogel skrev:
Visa förtjänar fan stryk i trafiken.. Helt rätt tycker jag hade han slagit handen i min bil hade det inte räckt med en bruten näsa...

Finns väldigt många bilister i gbg som har stora bucklor i sina dörrar efter dom har försökt döda mig när jag kör hoj.. Visa får fan körkortet alldeles för lätt.. mad

Så blir man prejad av cykeln av en bil och smäller till på bilen så förtjänar man stryk? Det är bilföraren i det här fallet som förtjänar en riktig käftsmäll, ingen annan... Det här bevisar ju att det skulle göra mycket att göra ett psykologiskt test innan man får kortet iaf.

Cyklister har faktiskt mindre skylidigheter i trafiken än bilister enligt lag. Det är ju fel iofs men så är det.

Man kan ju markera när andra gör felsteg, men att slå sönder någon för att MAN SJÄLV gjort ett fel är ju helt åt helvete iaf. Som du säger så förtjänar vissa stryk men i det här fallet var det ju fel och för att slå till lite på bilen (Förutsatt att det inte blir några märken) så förtjänar det ju inte hjärnskakning och bruten näsa iaf...

nu stod det jue inte att han smällde med handen i bilen utan lutade sig mot bilens ruta för att inte tappa balansen och trilla kull eller hur?

613 Inlägg
19 maj 2012
attackhamster skrev:
2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen"  han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org ) 

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.

1  gjorde jag rätt?  som sa till?
2 skulle jag ha "gilla läget" och åkt vidare?
3 ringa polisen och förklara att dom där personer BÖR inte ha körkort?

jag har faktiskt fullt förståsle att visa kan förlora sitt lugn och få frispel på andra ... men våld..
nej.. där är jag inte än... men fan inte långt ifrån tongue

alla kan göra fel va det är mänskligt men vafan hade du slitit upp dörren och min sambo hade kört till exempel då hade du åkt ambulans och förmodligen hade jag fårr sitta tid eller fått dryga böter och samhällstjänst för spärrskaftet som krossat ditt ansikte.
för sliter man upp någons bildörr är det faktiskt samma brott som att du hade slitit upp våran ytterdörr på kåken du får helt enkelt inte göra så. och känner man sig hotad så kallas det självförsvar.

är man coll och vågar slita upp någons dörr och skrika som en jävla idiot då är man fan modig nog att ta konsekvenserna på det idiotiska beteende man har..
jag fick lära mig på yrkesutbildningen fordon inriktning transport ALLA i trafiken är idioter och du måste själv reagera och kontrollera situationen.

613 Inlägg
19 maj 2012
ska också tillägga att även jag tänker grova tankar om människor som inte borde ha körkort.
en glödgad påle i rääva på stortorget som exempelstraff så att alla människor blir avskräckta från att göra dumheter men detta får man ju bara tänka^^

119 Inlägg
19 maj 2012
Anderholm skrev:
ska också tillägga att även jag tänker grova tankar om människor som inte borde ha körkort.
en glödgad påle i rääva på stortorget som exempelstraff så att alla människor blir avskräckta från att göra dumheter men detta får man ju bara tänka^^

dödsstraffet i USA har ju knappast en avskräckande effekt. så då borde väl kanske inte ditt förslag resultera i någon mätbar förbättring i trafiken heller?

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

613 Inlägg
19 maj 2012
perorust skrev:
Anderholm skrev:

dödsstraffet i USA har ju knappast en avskräckande effekt. så då borde väl kanske inte ditt förslag resultera i någon mätbar förbättring i trafiken heller?

absolut inte men jag tänker detta i mitt huvud till exempel när någon jävla taliban kör ut på 90 stäcka och håller 30

Självlärd
3 083 Inlägg
19 maj 2012
2012, året då ALLA 4-10år gamla trådar på garaget bumpades ^^

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
19 maj 2012
Reagerade på stycket om "Maria": Låser inte folk dörrarna i sina bilar innan de åker iväg?

Livet är för kort för att äga Volvo.

Forummoderator
26 339 Inlägg
19 maj 2012
Masquerade skrev:
Reagerade på stycket om "Maria": Låser inte folk dörrarna i sina bilar innan de åker iväg?

Eh..varför skulle man behöva göra det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök