3638
Sök

Problem med Lyse i mörka tider / behöver akut hjälp då jag inte har nått helljus

Varför Rimmar PJ På Bäst?
85 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Jo nu är hösten här på riktigt och det börjar bli mkt mörkare på kvällarna.

Jag har ett problem att när jag slår upp ljusspaken för att det blivit mörkt så dör mitt halvljus
Jag kan hålla i spaken och då lyser extra lyset + att när jag här ner spaken igen så kommer halvljuset tillbaka :-o

Sen är det så att ibland när jag låser bilen så slocknar inte vänster blinkers fram efter att låset blinkat å då står man där dan efter utan ström

kontakten har blivit överhettad 2 ggr till vänster lampa och det är ju vänster halv som krånglar med, har dom nån sammankoppling?

Kan det vara nått relä? vilket?
Kan det vara nån jordpunkt som inte är bra? vilken å vart sitter den?
Har letat jordpunkten men hittar inte vart den sitter till lyset.

Saker jag gjort:
Bytt drag kontakten.
Bytt reläet som är varnings blinkers knappen.
Bytt lampkontakten till ljuset 2 ggr.
Byttlampa.
Svurit å levt fan.

Har haft problemet sen förra vintern utan att hitta nåt fel, funkat bra när det varit torrt å varmt men när det är fuktigt, kallt å blött så börjar allt att krångla.

Min flickvän måste ha bilen då hon är sjuk och kan inte gå längre sträckor (reumatisk) och jag är arbetslös så att lämna in är fördyrt så skulle va guld att få lite tips å hjälp.

MVH PJ

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

1 364 Inlägg
11 oktober 2009
Ren gissning nu men kan det inte vara spaken ? alltså till blinkers samt helljus?

85 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Nope, glömde skriva d.
Har kollat d med.
MVH PJ

"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
1 november 2009
Jag fick byta mitt spakställ hade de där felet oxå endel sa att de var relä 214 tror ja de var men de är spakstället nu när ja läste din beskrivning de är ja till 1000 % säker på ta för rätt bilmodell o allt kostar 500 kr på laga.se eller så åker du till nån skrot o ber att få prova en där o e de felet så köper du jag gjorde så först ja åkte till en skrot bad att få prova för ja ville inte köpa nått som de kasnek inte var fel på sen sa ja att de inte var de o beställde på internet fast ja vet va felet var tongue jag lovar de e garanterat de! för man har automatisk halvljus när man slår på bilen, lite flummig text men kolla klockan sen e ja inte riktigt nykter tongue

tjooolihoo

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
1 november 2009
du kan ju pma mig igen om du vill ha lite bättre beskrivning ! hojj

tjooolihoo

85 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
OK, men  du skrev ju ett annat svar till mej i GBn några timmar innan tongue bytte du lampor först för att dom inte skulle gå helatiden å sen fixa du ny spak för å få till heljuset?
Kollade ju spaken å såg inge skumt men har ju inte testat med nån ny så det kan mkt väl vara som du säger att det är den wink

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
3 november 2009
ja jag såg inget fel på min när ja kikade heller tongue vanligt att dom brinner innuti

tjooolihoo

85 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Aha men om det är så som du säger så är du ju som en gåva från himmlen wink prio 1 att kolla smile skulle kanske byta till farthållare direkt :-/ tro vad det kan gå lös på å fixa d isf?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
3 november 2009
fixa farthållare eller spakställ?tongue spakställ finns på laga.se för 500 de andra vet ja itne, men kolla satt de är exakt som du har ja fick fel ja fick från en kombi me nå speciellt till vindrutetorkarn först då funka inte blinkers o vise versa så ta en från en exakt lika bil som din tongue ja hitta en bil  me samma färg som min haha wink

tjooolihoo

85 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Ne spaken wink jo såg de fanns mellan 300-500 på skroten smile men var lika för en spak med farthållare så tänkte kanske värt d på en gång big_smile typ 700-900 för farthållar kittet om man ha elektronisk gas men d lär väll aldrig ja ha å då måste man ha nå vakuum kitt med å d vet ja inte priset på ...
Tack för tipset att ja ska ta från lika bil wink

Sök