4137
Sök

Min "nya" oförsäkrade bil blev förstörd på länsmanstorget, baslåda stulen. Vad ska jag göra?

4 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Jag behöver en man som säger till mig:
- Såhär ska du göra nu.
Det har hänt så mycket annan skit runt mig nu så det här var verkligen droppen.

Jag skulle försäkra bilen igår morse (förstörelsen och stölden skedde i natt, mellan 23:30-01) Skulle föra över en försäkring som jag har på en annan bil (som inte står på mig) till min nya och killen jag pratade med kunde inte hjälpa mig för att det var LÖRDAG!!! Jag ifrågasatte det och undrade om det fanns någonting annat jag kunde göra.
Nej det skulle väntas tills på måndag.

Nu är bilen helt förstörd och jag likaså. De drog backspeglarna också.

Det värsta är att jag tror mig veta vem som är inblandad och jag kan inte göra ett skit och han gjorde det på fyllan för att få skjuts upp till mig.
Ingen vill skjutsa ett fyllo, så jag tror han lockade med min bil, att de kunde få med sig den, som typ "tack för hjälpen".
Sjukare senarion än jag har haft med den där mannen hoppas jag aldrig få uppleva igen.

Först behöver jag ställa bilen någonstanns, under ett tak, sen undrar jag vart fasen jag ska vända mig för att byta skiten om försäkringsbolaget inte hjälper mig, vilket de inte lär göra!

Är det någon som kan ge mig råd?

Polisanmälan gjorde jag "tyvärr" direkt...

Trucker
2 710 Inlägg
18 oktober 2009
***Inlägg raderat av moderator.***

Fart missbrukare

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 oktober 2009
pm skickat

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

5 198 Inlägg
18 oktober 2009
Fan va folk tänker knäppt *Polisanmälan skulle du ej gjort, då det ändå inte blir ngt med försäkringsbolaget* näe risken är ju att om de hittar prylarna eller tar han som gjort det så kanske han åker dit.. Säger det jag alltid sagt, polisanmälan skall ALLTID göras oavsett om försäkring finns eller inte. En polis anmälan är inte enbart till för att fb skall få papper på det . utan för att även polisen får in det i sina rullor UTIFALL de får fatt i den skyldige.

16 197 Inlägg
18 oktober 2009
gamlingen skrev:
Fan va folk tänker knäppt *Polisanmälan skulle du ej gjort, då det ändå inte blir ngt med försäkringsbolaget* näe risken är ju att om de hittar prylarna eller tar han som gjort det så kanske han åker dit.. Säger det jag alltid sagt, polisanmälan skall ALLTID göras oavsett om försäkring finns eller inte. En polis anmälan är inte enbart till för att fb skall få papper på det . utan för att även polisen får in det i sina rullor UTIFALL de får fatt i den skyldige.

chansen att dom hittar en inbrottstjyv e typ 1 promille.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 198 Inlägg
18 oktober 2009
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:

Ännu mindre chans om man INTE anmäler.

164 Inlägg
18 oktober 2009
tror du blir illa tvungen att betala för rep kostnader själv... tyvärr

16 197 Inlägg
18 oktober 2009
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:

jo men i detta fallet så får personen inte en krona eftersom bilen va oförsäkrad så ja hade ju väntat till man skaffat försäkring å sen anmäla skadan.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 198 Inlägg
18 oktober 2009
evilaudio skrev:
gamlingen skrev:
evilaudio skrev:

jo men i detta fallet så får personen inte en krona eftersom bilen va oförsäkrad så ja hade ju väntat till man skaffat försäkring å sen anmäla skadan.

Näe han får inge pengar,,, MEN om polisen haffar tjuven så kan det hända han får tillbaks baslåsan,, vilket han troligen inte får om han inte polisanmält ÄVEN om de tar tjuven,, antingen får tjuven behålla, eller oxå säljer polisen lådan på auktion och pengarna tillkommer staten...Vänta till man skaffat försäkring, tja kan funka om inte det finns vittnen som säger andra datum.. men det är upp till samvetet naturligtvis.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 oktober 2009
Man kan väl regga en försäkring i efterhand? Gjorde jag när jag köpte min C1.

Köpte den en lördag, på tisdagen tecknade jag föräkring som gällde från lördagen.

Dock så förblev bilen orörd under tiden...

5 198 Inlägg
18 oktober 2009
Konstigt at FB inte kunde hjälpa han fast det va en lördag,,,fixar man det via nätet så är det inga problem.. så varför kunde inte agenten fixa det ? personligen tycker jag att FB får stå för kostnaderna..

4 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Jag håller på att fixa detta själv nu, grejen är att nu vet man hur det funkar till nästa gång. PLUS att man får skaffa sig en fjäderbatong och ha i handväskan!

Dagen efter blev polarens bil stulen och sönderkörd, jävla snorungar som hänger där uppe, de kommer ångra det dom håller på med-

Tattare säger jag!

Den baslådan lär jag inte se röken av mer, men man kan ju höra sig för...

KHRacing
21 oktober 2009
Bebben skrev:

Köpte den en lördag, på tisdagen tecknade jag föräkring som gällde från lördagen.

inte en chans aså.

:-)
367 Inlägg
21 oktober 2009
Vid länsman~ måste man i princip ha ett garage i garaget för att inte bli av med något.

4 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
HAhaha! Micke, du kunde inte ha mer rätt. El en rabies-smittad hund som står kopplad vid bilen dygnet runt...

Dax att flytta så fort jag fått mitt CE-kort.
Senast redigerat av Eva-Lotta (22 oktober 2009)

1 634 Inlägg
22 oktober 2009
-Michael skrev:
Vid länsman~ måste man i princip ha ett garage i garaget för att inte bli av med något.

haha, ja men då är risken nästan större att garagelängan blir uppeldad big_smile Så jäkla glad att jag flyttat ifrån Hisingen.

Jäkla fint det där att man kan försäkra sin bil (eller hus för den delen) så att försäkringen gäller tillbaka nån dag i tiden. Men om man säger att bilen blev stulen eller uppeldad den dagen lär dom nog plötsligt inte gå med på det. Jäkla bluff å båg kan tyckas. Däremot är det väl fint att man får bilen trafikförsäkrad så man slipper straffavgiften. Men ofta f-bolaget säger "ja med då får du bara betala för trafikförsäkringen för den dagen, sen blir det helförsäkring så du inte behöver betala för mycket" hmm

Numera Saab 9-5 Aero -00

:-)
367 Inlägg
22 oktober 2009
Eva-Lotta skrev:
HAhaha! Micke, du kunde inte ha mer rätt. El en rabies-smittad hund som står kopplad vid bilen dygnet runt...

Dax att flytta så fort jag fått mitt CE-kort.

Ang. hunden så lär du ju själv få problem med att ta dig in i bilen cool

Ta kortet och fly!

Hoppas att du får någon ordning på det hela! smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2009
Att det inte går att försäkra på en lördag e ju BS? vad e det för försäkringsbolag ni använder igenteligen? ett av de billiga antar jag...

jag vill minnas att det går fint att försäkra en lördag, har jag inte helt fel har jag försäkrat bilar mitt i natten mellan lör å sön, visst, de får ofta väcka nån stackars jourhavande, men det går...

BTW, va bilen avställd? annars om den va påställd så måste det ju ha legat någon försäkring på den...
Senast redigerat av Xoff (22 oktober 2009)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
23 oktober 2009
KHRacing skrev:
Bebben skrev:

inte en chans aså.

Jo för tusan! Killen i telefonen frågade rakt ut "vill du att försäkringen ska gälla från köpedatumet?"... Svårare än så var det inte.

Om jag hade velat ha den från tisdagen när jag teckande försäkringen, men då hade jag åkt på någon försäkring från trafikstyrelsen (eller ngt sånt) som kostar 100:- om dagen eller så.

189 Inlägg
23 oktober 2009
fy f#n det går vilt till i göteborg hör jag. Tror tyvär att försäkring bara är å glömma om du inte har nån "insider" på nåt bolag men jag antar att du hade använt den vid det här laget isåfall.
Lycka till med CE kortet

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Sök