3636
Sök

Vanliga fel på audi a4?

48 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
jag funderar på att köpa en audi a4 1.8t quattro -98, och undrar om dom har några särskilda brister.

någon som är kunnig i dessa bilar kan gärna höra av sig:)

mvh!

Bildelsskruvare
255 Inlägg
18 oktober 2009
Hej, äger just en sådan du funderar på.(fast chippad) Kan säga att ja e grymt nöjd me min! Köpte den i fjolvinter, då hade den gått 12500, nu har den rullat ganska precis 16000. Pensionären som hade den innan hade bytt alla länkarmar i framvagnen, det behövdes inte sa han, men han ville ha det gjort innan det blev glappheter.
Jag har inte märkt av nåt av det övriga som står i ovannämnda inlägg, däremot så har vindrutetorkaren lagt av bak.Vet ej om det är torkarmotorn eller om den bara har slaggat igen.
Jag har bytt tempgivare & en slang. (Den som går mellan turbon & intercoolern & upp ti dumpen. Samt fjädrar runt om. (o självfallet sedvanligt de här me olja, filer å sånt)
Bilen går som en klocka, vilket väder det än är. Startar utan problem trots att den stått utan mv i -25 (har inte tillgång till någon vid jobbet)För mig är det en lagom stor kombi. Tåls att säga igen: JAG ÄR GRYMT NÖJD! Och har absolut inga bilbyten i sikte på nära framtid. Det finns bara en enda nackdel me den å de e att den e lite väl låg, (sportfjädrar på) men de beror ju alles på bilen man köper, den du kika på kan ju ha original) Sen en annan sak för Audi, men det är väl generellt är väl att dom e blådåliga på att få dörrlister att sitta fast=(

My life, My mess

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
18 oktober 2009
Framvagn framvagn och åter framvagn... Oftast det som strular på dem!

Sen tycker inte motorn om ägare som longlife servat och kört 3000mil mellan oljebytet istället för att byta vid behov(när datorn säger till...) så helst ska dem ha oljebyte var 1500mil!

Mitt tips är även att lägga till de där lilla extra för Quattron!smile

Lycka till med bilköpet!

Four rings to rule them all!

48 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
okej det låter som om det ändå kan vara värt. den jag funderar på är en audi a4 1.8t quattro stcc edition med dahlbäcks trim så den ska väl ha ca 240hk som ja har förstått det. en annan sak som jag undrar över är om den kan upplevas stötig eller obekväm när den är sänkt. jag tyckte den var skön att köra men han som skulle sälja sa att han vill inte ha en sänkt bil igen:S är det någon som har synpunkter på det?

626 Inlägg
18 oktober 2009
sant, framvagn framvagn. alla länkarmar är det som går sönder först. annars en bra bruksbil. min a4 tdi har snart passerat 40.000mil problemfritt, förutom länkarmsbyten då.

lycka till med bilköpet!smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
18 oktober 2009
Jag provkörde en a4 b5 UTAN sportchassi och den tyckte ja va riktigt svampig i gången... så sportchassi är väll att föredra;) och ifall den är trimmad så är ju kopplingsras en klassiker om den är rödljuskörd...

Four rings to rule them all!

Bildelsskruvare
255 Inlägg
26 oktober 2009
Har sportchassie & ngt extra sänkt & upplever inga alls problem me de. Har dock inte kört en original icke sänk, så ja kan inte jämnföra.

My life, My mess

Sök