3762
Sök

Bilen inlöst, tips på nästa bilköp?!

228 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Har nu fått beslut om min bil som blev krockad för ca 1 månad sen.
bolaget löser in bilen och värderade upp bilen till 62000:- men sen ska dom tydligen dra av 4000 i självrisk.
hur kan det komma sig när man blir påkörd bakifrån vid rödlyse? borde inte den andra killens självrisk gå in helt och hållet?
Och är det någon som vet om och hur man kan göra för att man ska få ut mer för bilen? (utan att anlita en annan värderingsman som kan sänka värderingspriset)

MVH Andreas
Senast redigerat av adde87 (21 oktober 2009)

Det e VI som e HAMMARBY!

Evolution
1 627 Inlägg
20 oktober 2009
bråka bråka och bråka typ.

polaren lyckades fick behålla bilen och fick en bra slant tillbacks

Fäll ner pungen och landa

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 oktober 2009
stå på dig bara! ända man kan göra och hoppas förstås!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2009
Borde väl vara rätt nöjd med 62000 för en 10 år gammal gti? :o kör bilpriser.se och se va en likvärdig ligger på t.ex.
Men självrisken ska du väl ändå slippa!

Golle
448 Inlägg
20 oktober 2009
Självrisken ska du ju slippa, men på blocket så ligger dom flesta mellan 50000 - 70000:- så din ersättning är väl helt ok.

James May: In other news.... I've fitted a fan!

228 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
jo visst, de e ok. men alltid trevligt med mer! på bilpriser så värderas bilen från 70 000 till 78 000 privat, och 83 000 hos bilhandlare. sen kan man ju inte gå efter dom summorna exakt.

Det e VI som e HAMMARBY!

Administratör
2 980 Inlägg
20 oktober 2009
Är fälgar och dyl hela brukar man ju få behålla dom och även stereo osv....

En kopp av den svarta såsen...

228 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
aa fälgar och stereo som inte är orginal är aldrig med i värderingarna enligt Din Bil.. så dom grejjer har jag lagt beslag på annars säljer bara nån drönare på bolaget skiten!
men borde finnas nå argument man kan ta upp för att bilen ska värderas högre?
och varför påstår dom att jag ska betala självrisk?

Det e VI som e HAMMARBY!

Administratör
2 980 Inlägg
20 oktober 2009
Om du vill kan du PMa regnr och miltal så kan jag kolla vad den står i bilvision som en del bilaffärer använder sig av när dom värderar bilar....

En kopp av den svarta såsen...

1 800 Inlägg
20 oktober 2009
Ang självrisken så är du skyldig att betala denna då du tar ut ersättning för din bil genom din helförsäkring, att du som icke vållande ska betala denna i detta fallet är för att bolagen inte är överens ännu. Kommer dom fram till att motparten är vållande så får du tillbaks självrisken.

228 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
okej, iom att den andra killen har tagit på sig allting så kommer jag få tillbaka självrisken när det är löst mellan bolagen?

Det e VI som e HAMMARBY!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 oktober 2009
du måste alltid betala självriksen, oavsätt vad som händer! smile .. Han som krockar med dig betalar självklart självrisken, fast detta är för skadorna som han orskar på din bil å sin egen! Medans du betalar för din egen för att få ersättning smile , sjukt jag vet.. big_smile

Fast nice summa på din golf! smile, ta summan å va glad!

Men sjuk självrisk, jag har själv 1500 i självrisk?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Motorman
35 Inlägg
20 oktober 2009
Det är inte säkert.
Han kan ta på sig hela ansvaret.
Men om Försäkringsbolagen kommer fram till nåt annat så kan det bli du som får betala hela skiten.
Sjukt men sant,

Farsan var med om detta för några år sedan, men tror inte det har ändrats sen dess.

Skruvkompressor---- det enda rätta

1 800 Inlägg
20 oktober 2009
Memme skrev:
du måste alltid betala självriksen, oavsätt vad som händer! smile .. Han som krockar med dig betalar självklart självrisken, fast detta är för skadorna som han orskar på din bil å sin egen! Medans du betalar för din egen för att få ersättning smile , sjukt jag vet.. big_smile

Är du i slutänden icke vållande till skadan så betalar du INTE någon självrisk.
Däremot kan man få hosta upp pengarna till en början innan bolagen är överens och då man vill snabba på reparationen på sin egna bil genom att betala sin självrisk för sin vagnskada.
Men som sagt, anses man vara icke vållande betalar man ingen självrisk/får man tillbaks pengarna.

228 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
okej med andra ord så bör jag få tillbaka dom pengarna. han sa redan när vi krocka att de va hans fel, helt och hållet! pratade med mitt försäkringsbolag och dom sa att dom inte fått in några papper än från det andra bolaget men dom skulle kontakta dom!

Det e VI som e HAMMARBY!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2009
Memme skrev:

Fast nice summa på din golf! smile, ta summan å va glad!

Men sjuk självrisk, jag har själv 1500 i självrisk?

Läs på dina försäkringsvillkor, annars lär vi se en sur tråd från dig när/om de smäller för dig tongue
1500 e trafiksjälvrisken, 4000 (i dennes fall) är vagnsskadan och man står inte alltid för självrisken

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 oktober 2009
Nä jag kom på det sen Mortalis! tongue.. För jag betala 3000 i vagnskadan, å jag fick tillbaka detta plus 1500 ? =O hahaha tongue plus att dom lagade min bil! big_smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 oktober 2009
Nä jag kom på det sen Mortalis! tongue.. För jag betala 3000 i vagnskadan, å jag fick tillbaka detta plus 1500 ? =O hahaha tongue plus att dom lagade min bil! big_smile

228 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
pratade med försäkringsbolaget idag och fick upp de 1000 kr till iaf:P så 63 000:- blev de! helt okej med tanke på att jag har kvar sommarfälgarna och stereon!
Självrisken måste ja betala till en början, men sen när det är löst mellan bolagen så får jag tillbaka dom pengarna!
så nu e de bara leta ny bil! smile

Det e VI som e HAMMARBY!

228 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
så gott folk! dundra på med förslag på vad jag ska köpa härnäst! max 160 000!
var själv inne på Golf R32! men öppen för förslag!

Det e VI som e HAMMARBY!

Sök