3199
Sök

"Farbror blå" tog polarns kort ikväll...

1 453 Inlägg
12 maj 2006
Fuckface skrev:
Måste inte polisen ha reflexväst på sig om de ska skjuta? I sånna fall borde ni trots allt ha sett honom!

Jo det är helt rätt. Dessutom så måste polisen ringa alla bilister INNAN de skjuter och berätta att de kommer utföra hastighetskontroll. Sedan brukar de även springa ut bakom och knuffa på om det råkar vara så att du håller tillåten hastighet, bara för att få ta körkortet. Det är sant! smile

Legend
18 Inlägg
12 maj 2006
sveddan skrev:
Fuckface skrev:
Måste inte polisen ha reflexväst på sig om de ska skjuta? I sånna fall borde ni trots allt ha sett honom!

Jo det är helt rätt. Dessutom så måste polisen ringa alla bilister INNAN de skjuter och berätta att de kommer utföra hastighetskontroll. Sedan brukar de även springa ut bakom och knuffa på om det råkar vara så att du håller tillåten hastighet, bara för att få ta körkortet. Det är sant! smile

HAHAHAHAHAHA !!

Fartdåre!
592 Inlägg
13 maj 2006
Fuckface skrev:

Nej dom behöver tydligen inte ha västen längre ha ja hört. Ha sett någon längs vägen som inte har. Så de behövs nog inte.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

355 Inlägg
13 maj 2006
MarcusL skrev:
Saab_girl skrev:
Fan jävla snutar, de e överallt!!

Och gör sitt jobb wink

Precis... Gott att de gör det oxå.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

House/Trance diggare
287 Inlägg
13 maj 2006
Jo visst är det dumt att köra för fort.

Hade själv en jävla tur ikväll, körde nog uppskattningvis 100 Km/h på 50-väg, blev stoppad då. Men han hade sett att jag hade kört så fort, men hade inte tagit hastigheten med kameran, så jag fick ingenting, trodde direkt att det var kört.

Är ju så svårt att hålla sig, inte haft bil så länge, man kan ju hoppas att de avtar. Men man gasar ju på när det är relativt lugnt och man kan läsa av situationen att de går.

Men visst kan dem ge böter fast dem bara såg det, även om dem inte knep en med kameran?

764 Inlägg
13 maj 2006
Man kan tycka vad man vill om snutarna, men rejsar man på allmän väg eller kör för fort får man vara beredd på konsekvenserna.

TeQuilla

Toya till I die
38 Inlägg
13 maj 2006
Det är ju inte hög hastighet som gör att vi dödar mest i trafiken, hastighetsgränsen bör, i en perfekt värld sättas individuellt. En kille/tjej som kör, säg 140-150 på 90 väg, AKTIV körning(!!), är på många sätt säkrare än personer som ligger å trycker 100 passivt,dvs, en hand på ratten, bakåtlutat position på sätet, fipplar på stereon osv. Kan tycka att sverige gör helt fel när de utbildar oss att ta körkort, bilskolan är som att jämföra med lågstadiet ungefär, det är grundläggande saker som man för det mesta redan vet om eller kan räkna ut själv. Min åsikt är att uppdatera hela den utbildningen, för det är där man måste börja om man vill folk skall bli säkrare i trafiken. Och det vill man tydligen, eftersom EU lägger ner 2% av BNP på trafiken årligen. Lägg det då på rätt saker.

198 Inlägg
13 maj 2006
jag hade 184 på 90 väg och blev av med kortet i 10mån verkligen surt...jag lider med honom

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Miklen
13 maj 2006
Chrillee skrev:

Hade själv en jävla tur ikväll, körde nog uppskattningvis 100 Km/h på 50-väg, blev stoppad då. Men han hade sett att jag hade kört så fort, men hade inte tagit hastigheten med kameran, så jag fick ingenting, trodde direkt att det var kört.

Är ju så svårt att hålla sig, inte haft bil så länge, man kan ju hoppas att de avtar. Men man gasar ju på när det är relativt lugnt och man kan läsa av situationen att de går.

Men visst kan dem ge böter fast dem bara såg det, även om dem inte knep en med kameran?

Man får ju isåfall inte böter för fortkörningen utan åker dit för vårdlöshet i trafik osv.

1 723 Inlägg
16 maj 2006
PERFORMANCE by EM skrev:
jag hade 184 på 90 väg och blev av med kortet i 10mån verkligen surt...jag lider med honom

klart det känns surt. Men man får faktiskt skylla sig själv. Tur att det bara var kortet som rök och inte nån annans liv.
Senast redigerat av falloutboy (16 maj 2006)

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Chrillee skrev:

Är man så jäkla korkad att man håller den hastigheten på 50-väg förtjänar man fan att vara utan kortet ett bra jäkla tag!!

12 Inlägg
16 maj 2006
Jag och en kompis rejsade på en 90 väg, jag låg i 220 och han i ca 180.
När han låg i 180 så körde en polisbil om honom utan blåljus sen framför honom så starta dom det och stannade honom. Men allt dom sa var bara ta det lungt ikväll och han fick han köra hem igen. Det är flyt. Men dom hade efterlyst mig också men dom har inte tagit mig än och det är typ 3 månader sen.

Din dröm är min verkligehet!

AT Däck
501 Inlägg
16 maj 2006
jag hatar dom .... dome  fan bara ute efter att ta körkort dom jävlarna

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

284 Inlägg
16 maj 2006
Aldin skrev:

mkt mogen kommentar, dom kanske är ute för att göra vägen säkrare från folk som dejj?

Ska man raca så gör fan det på motorvägen eller nån riktigt stor väg där det inte är nån trafik!

You don't need a reason to help people.

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
Aldin skrev:

kör som folk, så slipper dom ta dig! och alla andra..

8 156 Inlägg
16 maj 2006
Aldin skrev:

Eller så gör dom sitt jobb? För dom tar ju inte kortet utan anledning...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 453 Inlägg
16 maj 2006
Kan inte alla moppeligister ge sig med polisen-är-dumma-människor kommentarerna?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
16 maj 2006
freddan70 skrev:
Är man så jäkla korkad att man håller den hastigheten på 50-väg förtjänar man fan att vara utan kortet ett bra jäkla tag!!

Om du skulle ta och lugna ner dej lite? smile
Vad vet du hur vägen såg ut?
Här utanför stan finns en 50-väg som man utan problem kan köra 120 på hela tiden tongue
Så tänk efter lite, innan du börja angripa folk och kalla dem korkade roll

funderare...
83 Inlägg
16 maj 2006
Hallå?? Står det 50 på skyltarna så gäller det även om det skulle gå o köra i 300km/h... Du kan ju säga det till polisen om de tar dig för fortkörning. Ah va då körde för fort?? Det går ju göra fortare än vad som står.... Hmm.. tror inte du lyckas snacka dig ur det ändå... hehe..

Men om många skulle försöka tygla sin högerfot o köra med hjärnan o prata i mobilen mindre när man kör så skulle incitenterna på vägarna minska. Visst vi känner oss säkra i våra nya fina bilar men de som är oskyddade trafikanter då? Visst händer det att en gående bara helt planlöst vänder ut på övergångsstället det har väl hänt de flesta?? O många resonerar väl att han får skylla sig själv om han blir påkörd.. Kanske det men hur skulle du kunna leva med om du kör ihjäl honom? Tänk på att 9 av 10 överlever att bli påkörda i 30km/h men bara 1 av 10 i 50 km/h o 70km/h är väl inte å tänka på?? 120km/h?? Lägg av!!
Komentaren "det är väl ingen ute så här sent??" har ju hörts ett antal gånger men det kan man aldrig vara säker på. Hur många gånger svär man inte på att någon som är ute o går saknar reflex så man knappt ser dem förens då är precis framför bilen? Tänk bara om någon skulle va ute o gå utan reflex just som det kanske går i 120 på 50 väg... Hmm..lek med tanken du rör dig med 33m/s o har en rektionssträcka på kanske 1-2sek. Då ligger han redan under din bil......
En annan skrämmande tanke är att lika ofta som du möter en taxi lika ofta möter du någon som kör berusad.... Tacka fan för att det inte händer flera olyckor än det gör... Det finns redan tillräckligt med idioter på vägarna. Se till o inte vara någon av dom SNÄLLA!

/Jocke

Team Tondöv
649 Inlägg
16 maj 2006
calibra_nox skrev:
freddan70 skrev:

Om du skulle ta och lugna ner dej lite? smile
Vad vet du hur vägen såg ut?
Här utanför stan finns en 50-väg som man utan problem kan köra 120 på hela tiden tongue
Så tänk efter lite, innan du börja angripa folk och kalla dem korkade roll

Spelar väl ingen roll hur nån tycker vägen ser ut?
Det är ju 50 av en anledning, oftast pga svår sikt, lekande barn eller dylikt. Om man då brassar på i 100 där tycker jag att man är korkad! Jag tycker definitivt att det är mer OK att köra för fort på E4:an än i tättbebyggt område.

Sök