2830
Sök

BMW 525 E34 Vanos - Turbokonvertera -

487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#41
Då är det dom här prylarna jag kör på wink


Detta Turbo kit
http://forumbilder.se/images/e1292009104517473e.jpg
$569.00 - 3852 KR
INCLUDING SHIPPING- INTERNATIONAL

Detta från PPF
http://forumbilder.se/images/462920091046026c18.jpg

Ett Megasquirt sprut
Går det bra att köra med en öppen dump? isf får jag brorsans dump som nästan är oanvänd..
Lite tryckrör..
Begagnade 500cc Spridare..
3" DP..
Planing utav topp..
Toppdeckning av block?
Lite slangar till oljetryck och retur.. Var brukar man ta oljan till turbon på M50 motorerna?
Senast redigerat av Golfnik (29 oktober 2009)

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#42
Och om jag skulle göra med Ms sprutet, måste man köra med lmm då?
Vilken koppling skulle passa bra till denna setup?

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
29 oktober 2009
#43
nee lmm en är bara kasta i soporna..
öppen dump går fin fint
man brukar sätta dit ett t-kors bara på oljetrycks kontakten som sitter på baksitan av oljefilterhuset (mot kupén)
angående koppling så skulle ja köra med svänghjul från m20 och startmotor från samma (m20 svänghjulet är mkt lättare än original) men man behöver svarva av de lite men de e rätt lätt gjort
sen en sachs 618 tryckplatta å en original lammell som e fräsch


487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#44
PBRacing skrev:
nee lmm en är bara kasta i soporna..
öppen dump går fin fint
man brukar sätta dit ett t-kors bara på oljetrycks kontakten som sitter på baksitan av oljefilterhuset (mot kupén)
angående koppling så skulle ja köra med svänghjul från m20 och startmotor från samma (m20 svänghjulet är mkt lättare än original) men man behöver svarva av de lite men de e rätt lätt gjort
sen en sachs 618 tryckplatta å en original lammell som e fräsch

okey ;D
Hur mkt ladd pallar original kolvarna och stakarna? och Mls packningen?

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
29 oktober 2009
#45
Golfnik skrev:
PBRacing skrev:
nee lmm en är bara kasta i soporna..
öppen dump går fin fint
man brukar sätta dit ett t-kors bara på oljetrycks kontakten som sitter på baksitan av oljefilterhuset (mot kupén)
angående koppling så skulle ja köra med svänghjul från m20 och startmotor från samma (m20 svänghjulet är mkt lättare än original) men man behöver svarva av de lite men de e rätt lätt gjort
sen en sachs 618 tryckplatta å en original lammell som e fräsch

okey ;D
Hur mkt ladd pallar original kolvarna och stakarna? och Mls packningen?

de e ju inte laddet som skjuter motorer.. de e ju cylindertrycket samt spikningar.. grejjorna pallar dina 350 hk utan problem.. så länge du gör allt som man ska, grejjorna e fräscha å de e bra mappat så håller motorn länge för ditt effekt utag


487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#46
PBRacing skrev:
Golfnik skrev:
PBRacing skrev:
nee lmm en är bara kasta i soporna..
öppen dump går fin fint
man brukar sätta dit ett t-kors bara på oljetrycks kontakten som sitter på baksitan av oljefilterhuset (mot kupén)
angående koppling så skulle ja köra med svänghjul från m20 och startmotor från samma (m20 svänghjulet är mkt lättare än original) men man behöver svarva av de lite men de e rätt lätt gjort
sen en sachs 618 tryckplatta å en original lammell som e fräsch

okey ;D
Hur mkt ladd pallar original kolvarna och stakarna? och Mls packningen?

de e ju inte laddet som skjuter motorer.. de e ju cylindertrycket samt spikningar.. grejjorna pallar dina 350 hk utan problem.. så länge du gör allt som man ska, grejjorna e fräscha å de e bra mappat så håller motorn länge för ditt effekt utag

Jasså, men då tror jag att jag har sista frågan för stunden, vad är det för Lambda grejer jag behöver?
Det va någon som skrev om det tidigare.. och hur gör man för att undvika spikningarna ?
Senast redigerat av Golfnik (29 oktober 2009)

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#47
Hittade detta på blocket förr 1000 spänn, tror ni att det funkar bra ist för ett kina grenrör?,, det är inte så snyggt men det går ju att fixa med lite färg, sen ska det ju på avgasbandage smile
http://www.blocket.se/blekinge/TURBO_Gr … =8&w=3

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 oktober 2009
#48
ser förjävligt ut, men funkar gör det säkert, även om flödet inte är det bästa.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#49
NITROUS skrev:
ser förjävligt ut, men funkar gör det säkert, även om flödet inte är det bästa.

Kanske detta kan vara något?



egen byggt grenrör med 50mm wg och gt45 turbo 8000kr lr bud
en intercooler stor 800kr
moristech insprut från motornord 5000kr

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_5 … =8&w=3
Senast redigerat av Golfnik (29 oktober 2009)

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

350 Inlägg
29 oktober 2009
#50
gå in på www.pure-pf.com  o läs forumen där så har du snart byggt din maskin


487 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#51
evil-one skrev:
gå in på www.pure-pf.com  o läs forumen där så har du snart byggt din maskin

joo jag har vart där och kollat massa, men jag kunde inte bli medlem där hmm
vet inte vfr, om det är något med min dator,Det står att mitt konto är inaktivt :S

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

350 Inlägg
29 oktober 2009
#52
Golfnik skrev:
evil-one skrev:
gå in på www.pure-pf.com  o läs forumen där så har du snart byggt din maskin

joo jag har vart där och kollat massa, men jag kunde inte bli medlem där hmm
vet inte vfr, om det är något med min dator,Det står att mitt konto är inaktivt :S

hade samma problem du får maila dom,

sen går d ju att läsa även om man inte är inloggad ^^


Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
30 oktober 2009
#53
en gt42 är ju överklass för din effekt.. kommer ju ha sent ladd som satan med en nästan original motor..
sen är de bara onödigt å ha för stor intercooler oxå.. moristech sprut har ja ingen aning om de e bra lr anus så de e inget jag uttalar mig om.
angående de andra grenröret för 1000:- så funkar nog fan de bättre än ett kina grenrör, om inte annat håller de nog iallefall.. ser ut som ett ombyggt grenrör från en m3:a
Senast redigerat av PBRacing (30 oktober 2009)


487 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#54
PBRacing skrev:
en gt42 är ju överklass för din effekt.. kommer ju ha sent ladd som satan med en nästan original motor..
sen är de bara onödigt å ha för stor intercooler oxå.. moristech sprut har ja ingen aning om de e bra lr anus så de e inget jag uttalar mig om inte annat håller de nog iallefall.. ser ut som ett ombyggt grenrör från en m3:a

Okey, jag mailade han med grenröret för 1000kr smile
Men vad för lambdagrejer behöver jag då? om jah behöver det?

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
30 oktober 2009
#55
en bredbands lambda.. så man kan läsa lambda värdet.. ja har en portabel innovate lm-1 men en sån kostar 3500:- men ska du ändå lämna iväg den å få den mappad till nån som kan så bör dom ha en sån..


487 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#56
PBRacing skrev:
en bredbands lambda.. så man kan läsa lambda värdet.. ja har en portabel innovate lm-1 men en sån kostar 3500:- men ska du ändå lämna iväg den å få den mappad till nån som kan så bör dom ha en sån..

okey.. Kunde du skicka hans nr i ett pm?

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

49 Inlägg
30 oktober 2009
#57
inte behöver du köpa så där mycket saker om du inte ska över 500hk, ett fint grenrör + turbo, ett sprut samt lite tryckrör och slangar och grejjer så är du där.


487 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#58
Tegelby skrev:
inte behöver du köpa så där mycket saker om du inte ska över 500hk, ett fint grenrör + turbo, ett sprut samt lite tryckrör och slangar och grejjer så är du där.

Troru inte att jag behöver byta alla lager lr? och kamkedjan? för motor har gått ca 35 tusen mil..
vill ju att den ska hålla ett tag iaf...

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

1 482 Inlägg
30 oktober 2009
#59
Hehe du behöver förmodligen byta lager, packboxar, kedjor, löpskenor m.m.
Det "skadar" aldrig. Sålängde du monterar det rätt dvs.

Ska själv bygga en m50 turbo tror jag. Jag ska har inga planer på att ta mig över 500hk , ändå tänker jag nog köpa detmesta som går så jag vet att maskinen håller. Roligare att gasa och veta att grejjerna är stabila istället för att "gasa tills det rasar".

Edit: Glöm inte att köpa en gedigen koppling, annars blir det inge kul tongue
Senast redigerat av Noxxer (30 oktober 2009)

BLT Service
Theracords Music Label

487 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#60
Noxxer skrev:
Hehe du behöver förmodligen byta lager, packboxar, kedjor, löpskenor m.m.
Det "skadar" aldrig. Sålängde du monterar det rätt dvs.

Ska själv bygga en m50 turbo tror jag. Jag ska har inga planer på att ta mig över 500hk , ändå tänker jag nog köpa detmesta som går så jag vet att maskinen håller. Roligare att gasa och veta att grejjerna är stabila istället för att "gasa tills det rasar".

Edit: Glöm inte att köpa en gedigen koppling, annars blir det inge kul tongue

Jaa det blir nog helrenovering wink för körkortet kmr inte förens i september 2010 sad
så jag har ju lite tid på mig smile

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355


Sök