2656
Sök

Volvo v70 xc 98 problem med växellåda

4 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
det är så att min bil är orkeslös den växlar ner vid kickdown men det händer ej så mycket mer än att den varva upp å växlar ner men inget ork har bytt olian i växellådan å den va ej så bra å lucktade inte gott har gjort en koll med felsök på datorn men det va inget elektroniskt fel vet någon vad det kan vara så är jag tacksam för svar.

1 043 Inlägg
28 oktober 2009
Är den lika slö på alla växlar?
Låter motorn lika pigg som vanligt i neutralläget?

4 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
ja den är lika slö på alla växlar. den varva som den ska i neutral då är det inga problem

23 Inlägg
29 oktober 2009
Kolla tändstiften. Hade liknande problem på min bil och det visade sig att 2 stift hade gått av och att allihopa var fel sort. Efter jag bytt stift gick den som ett spjut smile

4 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Tack ska göra det på en gång så få vi se vad biljävlen säger om det

2 982 Inlägg
29 oktober 2009
kolla att programvaran är den nyaste också för växellådan,
eller  krökta kolvar i växellådan

4 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
vad skall jag ha för tändstift om du vet några bra

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2009
Residence skrev:
eller  krökta kolvar i växellådan

What? yikes

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 043 Inlägg
29 oktober 2009
Prova att byta lmm om du har någon annan du kan låna, dom kan bli slöare och slöare ibland när det blir fel på den men det lägger ingen felkod ändå.

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2009
norpan1 skrev:
Prova att byta lmm om du har någon annan du kan låna, dom kan bli slöare och slöare ibland när det blir fel på den men det lägger ingen felkod ändå.

Då borde det räcka med att dra ut kontakten till LMMen, och om bilen ändrar ändrar tomgång och går sämre då, då vet man genast att LMMen fungerar?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 043 Inlägg
29 oktober 2009
Nej inte i detta fallet, hade ett likadant fel på jobbet för 2 månader sedan den gick sämre utan men det hjälpte att byta den.

Sök