2645
Sök

Audi A6 2.5 Tdis 96a går mycket slött

opelmtx
31 oktober 2009
Trådstartare
Som rubriken 2.5 liters 5,an har kollat felkoder det är inga, har gjort dynamisk pumpinställning, bytt alla filter kollat alla slangar, bilen startar och går bra men är så förjordat slö har haft 3 andra a6 tdi men ingen av dom har vart slö på det sättet, när man kör  så kan den få för sig att gå relativt bra mellan 2-3000 rpm sen ger den upp och man får typ 70 hk har testat med kcr box = lika slö någon som har en idé

825 Inlägg
31 oktober 2009
Låter som ett turbo problem eller något elektriskt fel som gör att bilen går ner i nödläge . Konstigt att du inte får upp några felkoder för något är ju fel , den motorn ska vara pigg och inte slö .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

opelmtx
31 oktober 2009
Trådstartare
fontheking5 skrev:
Låter som ett turbo problem eller något elektriskt fel som gör att bilen går ner i nödläge . Konstigt att du inte får upp några felkoder för något är ju fel , den motorn ska vara pigg och inte slö .

Har test kört alla givare i vag-com och dom fungerar turbon laddar, Förstår inte vad det är för fel

1 043 Inlägg
31 oktober 2009
Prova att byta lmm, vanligt att dom blir konstiga ialla fall på volvobilarna med den motorn i.
Troligtvis tror lmm att motorn inte får i sig så mycket luft och då ger den ingen signal om att ge mer bränsle.

2 072 Inlägg
31 oktober 2009
norpan1 skrev:
Prova att byta lmm, vanligt att dom blir konstiga ialla fall på volvobilarna med den motorn i.
Troligtvis tror lmm att motorn inte får i sig så mycket luft och då ger den ingen signal om att ge mer bränsle.

japp håller me.. hade samma problem på min bmw.. med kass lmm funkade bilen som den ska startar o gick men när turbon skulle ladda va de som jag plockat bort turbom.. slööö...

efter byte av lmm.. ja.. helt ny bil

Sandzoo i da house

opelmtx
31 oktober 2009
Trådstartare
sandzoo skrev:
norpan1 skrev:

japp håller me.. hade samma problem på min bmw.. med kass lmm funkade bilen som den ska startar o gick men när turbon skulle ladda va de som jag plockat bort turbom.. slööö...

efter byte av lmm.. ja.. helt ny bil

Är ej den varianten som brukar gå sönder på denna bil men har ändå testat bytt ingen skilnad hmm

opelmtx
2 november 2009
Trådstartare
Ingen som Har något mer tips eller förslag? hmm

151 Inlägg
2 november 2009
hej. kolla om egr-ventilen är igensatt. sen kan du plocka port insuget och rengöra de. kommer massa avgaser som bygger igen insuget. ganska vanligt fel när bilen blir slö på lite högrevarv.

opelmtx
2 november 2009
Trådstartare
XdanneX skrev:
hej. kolla om egr-ventilen är igensatt. sen kan du plocka port insuget och rengöra de. kommer massa avgaser som bygger igen insuget. ganska vanligt fel när bilen blir slö på lite högrevarv.

Jo har testat pluggat egr-en med en plåt och gjort rent insuget ingen skillnad. tack för alla tippsen har gjort all grund kontroll så att säga har nästan testat allt, så nu lämnar jag in bilen om ingen kommer på något nytt mvh

opelmtx
3 november 2009
Trådstartare
Har testat och felsökt lite mer nu, När man plockar löst diesel filltret och fyller det fullt med diesel skruvar dit det och startar bilen så tömmer han filtret dvs när man kör med bilen så är filltret bara halvfullt och på alla andra dieselbilar jag skruvat med är det alltid fullt. om det skulle vara matar pumpen i skälva dieselpumpen som var trasig så skulle han ju inte kunna suga ur filltret?!

5 Inlägg
16 augusti 2010
då låter de ju som att matar pumpen är kass.. uppdatera oss smile

snart är de slut

6 Inlägg
24 januari 2012
hejsn är det någon som vet hur det gick med dette fel? Har samma problem!

88 Inlägg
24 januari 2012
Cossiejeppe:

Hade samma fel på min passat tdi också, felet på den var att katalysatorn hade rasat och insatsen täckte igen rören. Värt och kolla upp?

Sök