tjena, har en Saab 9000 cse som jag har lite problem med. De e när jag trycker på till 1 bar:s laddtryck så börjar de svaja lite, ca:+0,2 -0,2 bar. Någon som vet nåt om de här?
Den e bytt. Lämnade in bilen på BRS för en felsökning, de dom hittade var sprucken magnetventil, som dom bytte, dom bytte även tändstiften. Dom kunde inte säga var de kom ifrån.
Ioförsig sa dom på BSR att ja hade 10 % för lågt grundladdtryck. Om de har nåt med de å göra? Laddar man på till typ 0,5 bar så svajarde ingen. De e sen när man trycker på lite till som de börjar.
Ioförsig sa dom på BSR att ja hade 10 % för lågt grundladdtryck. Om de har nåt med de å göra?
Korrekt GLT är en förutsättning för att systemet skall kunna reglera vid högre trycknivåer. Resultatet av att ha för lågt brukar resultera i svajj på topp.....
Ioförsig sa dom på BSR att ja hade 10 % för lågt grundladdtryck. Om de har nåt med de å göra?
Korrekt GLT är en förutsättning för att systemet skall kunna reglera vid högre trycknivåer. Resultatet av att ha för lågt brukar resultera i svajj på topp.....
mvh Jonas
Ok, finns de något smidigt sätt att lösa de här på?
Ioförsig sa dom på BSR att ja hade 10 % för lågt grundladdtryck. Om de har nåt med de å göra?
Korrekt GLT är en förutsättning för att systemet skall kunna reglera vid högre trycknivåer. Resultatet av att ha för lågt brukar resultera i svajj på topp.....
mvh Jonas
Ok, finns de något smidigt sätt att lösa de här på?
Ja....att justera
För att kolla GLT håller du lätt på bromsen (räcker med att bromljuset tänds) och gasar fullt t.ex. på 3:an. GLT bör ligga på 0.4 genom hela varvtalsregistret. Om inte skall wg stången kortas. Cirkus 0.03 bar/varv ger det.
Korrekt GLT är en förutsättning för att systemet skall kunna reglera vid högre trycknivåer. Resultatet av att ha för lågt brukar resultera i svajj på topp.....
mvh Jonas
Ok, finns de något smidigt sätt att lösa de här på?
Ja....att justera
För att kolla GLT håller du lätt på bromsen (räcker med att bromljuset tänds) och gasar fullt t.ex. på 3:an. GLT bör ligga på 0.4 genom hela varvtalsregistret. Om inte skall wg stången kortas. Cirkus 0.03 bar/varv ger det.