2749
Sök

Går fortfarande dåligt efter topplockspacknings byte

73 Inlägg
10 november 2009
#61
Nu är jag lite OT men jag undrar vart man kan hitta "prisvärda" remskivor/toppbultar/remmar/packningar osv. av bra kvalitet, eller har biltema allt de där? Tänkte om ni har nått speciellt företag ni kan rekommendera eller funkar biltemas lika bra som alla andra? tänkte så det verkligen håller. smile

Mvh


1 915 Inlägg
10 november 2009
#62
folkraceshopen.se

kgtrimning.com


Alexarn skrev:
Nu är jag lite OT men jag undrar vart man kan hitta "prisvärda" remskivor/toppbultar/remmar/packningar osv. av bra kvalitet, eller har biltema allt de där? Tänkte om ni har nått speciellt företag ni kan rekommendera eller funkar biltemas lika bra som alla andra? tänkte så det verkligen håller. smile

Mvh

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

79 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
#63
skall man köra lugnt i början eller nått sånt eller är de bara att spettapå dirr?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
11 november 2009
#64
bara köra

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Pan
11 november 2009
#65
Om inte bultarna har sträck sig så går dom att återanvända citerat mr haynes. Men onödigt att chansa tycker jag men ska inte vara några konstigheter att ha kvar dom gamla.

79 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#66
Har satt ihop allt nu o har testkört. Bytte även packning till insug och grenrör.

+ Den verkar inte dricka vatten.

- Den går fortfarande ojämnt. Den 4-taktar svin mycke, alltså "drrrrrrrrrr". men vid typ 5 tusen varv, då kommer den o går bra...Vet någon vad det beror på?!

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#67
prova att byta tändstift också striften brukar nämligen  ta stryk som också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 001 Inlägg
12 november 2009
#68
Paaj skrev:
Har satt ihop allt nu o har testkört. Bytte även packning till insug och grenrör.

+ Den verkar inte dricka vatten.

- Den går fortfarande ojämnt. Den 4-taktar svin mycke, alltså "drrrrrrrrrr". men vid typ 5 tusen varv, då kommer den o går bra...Vet någon vad det beror på?!

att den 4-taktar förstår jag eftersom det är en 4-taktare.
Har du fått kam & tändkablar osv. rätt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

79 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#69
kammen har jag inte pillat på. tändkablarna sitter även rätt...Remskivorna skall också sitta rätt...Får la testa o byta stiften  om de kan vara de....

Några andra teorier??
Senast redigerat av Paaj (12 november 2009)

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 november 2009
#70
Paaj skrev:
kammen har jag inte pillat på. tändkablarna sitter även rätt...Remskivorna skall också sitta rätt...Får la testa o byta stiften  om de kan vara de....

Några andra teorier??

klart du har vart på kamremmen för du är  ju tvungen at  plocka av  kammen när man byter topplockspackningen och jag är lite 100 på att det kan ha blitt lite fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 november 2009
#71
tror också kammen sitter ett kugg fel åt något håll.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

79 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#72
okeej, aja men jag mena att jag inte hade haft av kammaxeln

1 915 Inlägg
12 november 2009
#73
De menar att kamremmen sitter 1 kugg fel...

Paaj skrev:
okeej, aja men jag mena att jag inte hade haft av kammaxeln

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

79 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#74
Louksor skrev:
De menar att kamremmen sitter 1 kugg fel...

Paaj skrev:
okeej, aja men jag mena att jag inte hade haft av kammaxeln


aa vet, ska kolla d imon. Men i och med att den gick likadant innan jag bytte de...
Senast redigerat av Paaj (12 november 2009)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
13 november 2009
#75
Paaj skrev:
Louksor skrev:
De menar att kamremmen sitter 1 kugg fel...

Paaj skrev:
okeej, aja men jag mena att jag inte hade haft av kammaxeln


aa vet, ska kolla d imon. Men i och med att den gick likadant innan jag bytte de...

Värt att kolla ändå wink Bara att nolla motorn så ser man om något står fel.

Kolla me stroboskoplampa så att motorn har rätt förtändning, har du inte kollat lägena på remskivorna kan mellanaxeln ligga fel och då blir de skit med tändningen.

Kolla så de ä rätt tändföljd, gnista på alla cylindrar kanske.

kommer inte på nå mer bra tips just nu...

Har den druckit vatten o så sen tidigare kanske de kan vara bra att byta olja också wink


1 915 Inlägg
13 november 2009
#76
Byta olja & filter hoppas jag alla gör i samband med byte av topplockspackning.

Bensinskallen skrev:
Har den druckit vatten o så sen tidigare kanske de kan vara bra att byta olja också wink

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

79 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#77
Bensinskallen skrev:
Paaj skrev:
Louksor skrev:
De menar att kamremmen sitter 1 kugg fel...

aa vet, ska kolla d imon. Men i och med att den gick likadant innan jag bytte de...

Värt att kolla ändå wink Bara att nolla motorn så ser man om något står fel.

Kolla me stroboskoplampa så att motorn har rätt förtändning, har du inte kollat lägena på remskivorna kan mellanaxeln ligga fel och då blir de skit med tändningen.

Kolla så de ä rätt tändföljd, gnista på alla cylindrar kanske.

kommer inte på nå mer bra tips just nu...

Har den druckit vatten o så sen tidigare kanske de kan vara bra att byta olja också wink

Har inget sånt verktyg...Remskivorna har jag kollat o dem ska vara rätt, gnista har jag inte kollat än, har givetvis bytt olja...

Behöver ett nytt kamdrev. De längst ner till vevaxeln. Mit pajja igår, skulle testa så lossadebulten till den remskivan som sitter utanför där... Så om nån har ett sånt drev o sälja:)
Senast redigerat av Paaj (14 november 2009)

1 915 Inlägg
14 november 2009
#78
Hur pajjade remskivan ?
Du menar remskivan på vevaxeln ? och inte kamdrevet på kamaxeln ?


Paaj skrev:
Bensinskallen skrev:
Paaj skrev:

aa vet, ska kolla d imon. Men i och med att den gick likadant innan jag bytte de...

Värt att kolla ändå wink Bara att nolla motorn så ser man om något står fel.

Kolla me stroboskoplampa så att motorn har rätt förtändning, har du inte kollat lägena på remskivorna kan mellanaxeln ligga fel och då blir de skit med tändningen.

Kolla så de ä rätt tändföljd, gnista på alla cylindrar kanske.

kommer inte på nå mer bra tips just nu...

Har den druckit vatten o så sen tidigare kanske de kan vara bra att byta olja också wink

Har inget sånt verktyg...Remskivorna har jag kollat o dem ska vara rätt, gnista har jag inte kollat än, har givetvis bytt olja...

Behöver ett nytt kamdrev. De längst ner till vevaxeln. Mit pajja igår, skulle testa så lossadebulten till den remskivan som sitter utanför där... Så om nån har ett sånt drev o sälja:)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

79 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#79
a jag skrev ju de t vevaxeln längst ner

1 915 Inlägg
15 november 2009
#80
Jo, men du skrev även kamdrev och det sitter på kamaxeln....

Undrar fortfarande hur du lyckats ha sönder det ?

Paaj skrev:
a jag skrev ju de t vevaxeln längst ner

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01


Sök