Roligt har länge velat gör en
e36 318i -93 m43 18k mil - 26k mil
bromsklossar, bromsslangar, bakstötdämpare.
e46 318 touring 02 8k mil - 19k mil
bromsar runt om, 1 hundben, 1 bussning, 1 vevaxelgivare
(börjar så småningom var dags för stötdämpare byte fram på den, dom har börjat läcka lite smått)
Alla kvitton finns från ny på bilen och de ända som skall vara bytt till på den är en tändspole.
Tycker inte det är så dåligt på 19k mil.
e39 520i -03 0- 9k mil
bromskivor, fläktrelä
e39 523i touring 15k mil - 22k mil
stötdämpare fram, kylare, katalysator, hjullager
e30 318i m40 -88 30k mil - 33k mil (tror jag)
tändkabel, hjullager båda sidor fram
e30 323i -83 25k mil - 29k mil
hjulager, 1 bussning
turbo e30n har jag bytt så mycket på som inte går att räkna :)
borde inte ha glömt något
edit:
e36 318 -91 28k mil (köpt för typ 1000kr)
bytte motor pga förra ägarn klåpat och lämmnat kvar paffet kring oljefiltret som gått ner i oljepickupen = skurit.
svetsa lite rost och besiktiga den en torsdag utan anmärkning, på fredag kväll på väg från sommarstugan, älg på vägen, väljer en sten istället. Måste vara kortaste tid jag kört en bil i egen ägo någonsin. :D
Senast redigerat av Icee (10 november 2009)