2878
Sök

Inte missnöjd med skruvat.se längre. Så ska ett seriöst företag agera!

19 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!
Jag har idag pratat med SKRUVAT.SE och föjlande gäller:
1. nya SKF lager skickas omgående till mig.smile
2. bilen ska lämnas in på en verkstad för byte. Skruvat står för kostnaden! (Bara jag inte lämnar till Bilia)tongue
3. Alla fyra lagren ska skickas tillbaka och Skruvat står även för den kostnaden:)
4. Jag är MYCKET tacksam för det.smilesmile
5. Så uppträder ett företag som är mån om oss kunder!!!!!smile

Jävel
2 018 Inlägg
9 november 2009
Riktigt härligt. Om det är så dom uppträder när man väl får problem ska jag fortsätta att handla därifrån smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Administratör
11 936 Inlägg
9 november 2009
gamlingen skrev:
Nils47 skrev:
chrizz skrev:
Rubrik redigerad. Här varnas inte för något företag, det finns alltid fler sidor av en berättelse. Noteras bör även att denna användare registrerat sig här bara en timme innan detta inlägg skrevs och detta är alltså det första och enda inlägg som skrivits av användaren i skrivande stund.

Tolka det som ni vill.

Vad är nu detta? Vill du på något sätt ifrågasätta sanningshalten imitt inlägg?
Jag vet inte i hur många år jag varit medlem men helt klart är att ja besökt sidan i flera år utan att göra några inlägg.

du vart ju reggad idag. det är inte så länge medlemskap
Registrerad: 2009-10-09

Både du och jag har läst fel tydligen, det var faktiskt för en månad sen. Ber om ursäkt för den biten, my mistake.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 198 Inlägg
9 november 2009
chrizz skrev:
gamlingen skrev:
Nils47 skrev:

Vad är nu detta? Vill du på något sätt ifrågasätta sanningshalten imitt inlägg?
Jag vet inte i hur många år jag varit medlem men helt klart är att ja besökt sidan i flera år utan att göra några inlägg.

Både du och jag har läst fel tydligen, det var faktiskt för en månad sen. Ber om ursäkt för den biten, my mistake.

Vi är efter vår tid.. fan vilken lång vinter det blir då... 1 månad extra..

19 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
chrizz skrev:
gamlingen skrev:

Vi är efter vår tid.. fan vilken lång vinter det blir då... 1 månad extra..

Gör som jag....döpte om noveber till juni och februari till juli.....smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 november 2009
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!
2. bilen ska lämnas in på en verkstad för byte. Skruvat står för kostnaden! (Bara jag inte lämnar till Bilia)tongue
3. Alla fyra lagren ska skickas tillbaka och Skruvat står även för den kostnaden:)

Och du är helt säker på att de inte tvingar dig till att betala alla kostnader för nya SKF lager samt verkstadsbesöket ifall de kommer fram till att du gjort fel vid montering?

Detta låter lite för bra för att vara sant, därför jag är lite tveksam.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

blacken
9 november 2009
Nils47 skrev:
I början av oktober beställde jag två framhjulslager till min XC70 hos SKRUVAT.SE. Dagen efter får jag ett mail att lagren är restnoterade, trots att det stod att de fanns i lager på hemsidan och leveranstiden beräknades till två – tre veckor.
Det var ju precis det jag inte ville höra. Mina gamla lager lät som om jag kört över en katt dessutom skulle bilen besiktigas.
Sur som ättika ringde jag upp kundtjänst och annullerade ordern.
Efter en del rundringningar kom jag fram till att jag inte ville betala dubbelt upp jämfört med SKRUVATS priser. Bilia skulle ha 3593:- när Skruvat ”bara” ville ha 1825:-.
Så in med en ny order och helt inställd på att vänta och undvika att nyttja bilen. Jag vill ju inte riskera att lagren skär och orsakar en olycka.
Till min stora förvåning får jag ett leveransmail dagen efter. Varorna är levererade.
Tacksam som bara den hämtar jag ut godset och börjar demonteringen. Min granne och jag ägnar flera dagar åt att med mycket våld få bort alla fastrostade bultar.

På besiktningen konstaterar man att båda framhjulen glappar trots att det är helt nya lager.

Information om problemet skickas till kundtjänst på SKRUVAT.SE.

Svaret kom dagen efter:
” Vi har tagit följande beslut i detta fall:
Vi skickar dig på måndag, 2 stycken nya lager till din bil, utan kostnad. Tillsammans med dessa lager följer det med en returfraktsedel som du använder för att skickat tillbaka den första uppsättningen lager med. Dessa lämnas in på samma utlämningsställe som de hämtades ut på.

För att ersättning skall utfärdas för arbete, vill vi ha kvittot på den första reparationen skickat till oss per post. Vi utfärdar alltså ersättning för den första reparationen mot ett giltigt kvitto. Noga är självfallet att datum finnes på kvittot”

Efter en mängd mailande fram och tillbaka, där jag kommer med olika förslag på hur jag kan kompenseras för merarbetet eller hur jag skulle slippa göra om allt arbete får jag följande:

”Vi vill ha ett kvitto på den första reparationen och ersätter således inte för  reparation nummer 2 utan alltså för reparation nummer 1 i följden.
Finns det inget kvitto att tillgå kan vi därför inte utfärda en ersättning för ett arbete som är gjort i garaget hemma eller utan kvitto.

Detta beslut är taget av skruvat.se som företag och inte av mig som person.

Gällande returneringen av de första lager har vi tagit beslutet att dessa inte behöver returneras utan kan alltså kastas efter demontering.”.

Följande frågor dyker upp.
Varför skulle jag inte kunna få lämna in bilen på en verkstad och få de ”glappande” lagren utbytta på SKRUVAT´s bekostnad?
Varför är det bara den första reparationen som är gällande? Vänder sig inte SKRUVAT till oss hemmafixare som självklart inte har något kvitto? Eller är det just det dom vet?
Kan det vara så att de lager som skickades i första vändan redan var returnerade från någon annan kund eftersom dom inte fanns med i lagerlistorna?
Varför kunde jag inte få någon kompensation? Vare sig i form av delar (bromsbelägg, skivor eller torxbultar som jag förslagit) eller ekonomisk kompensation?
Varför ville dom inte ha de glappande lagren tillbaka?

Nå ja nog om detta. Det som därefter är att jag fått ner nya lager som monterats och som provats.
Tro det eller ej men ett av de ny är också glapp!
Så tre av fyra nya lager glappar. Vad ska man tro?

Så du byter alla lager, inte kontrollerar om dom glappar. och sedan åker och besiktigar? rutinerat..
och prova på http://www.sverull.se/1/1.0.1.0/2/1/  nästa gång, vad dom ska ha för ett lager..

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
9 november 2009
Nils47 skrev:
Bilia skulle ha 3593:- när Skruvat ”bara” ville ha 1825:-.

Du får vad du betalar för! Varför verkar alla Biltema- och skruvat.se-fantaster så snopna över att kvalitén är så dålig? Svaret sitter på prislappen...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 339 Inlägg
9 november 2009
Dave_C70 skrev:
Nils47 skrev:
Bilia skulle ha 3593:- när Skruvat ”bara” ville ha 1825:-.

Du får vad du betalar för! Varför verkar alla Biltema- och skruvat.se-fantaster så snopna över att kvalitén är så dålig? Svaret sitter på prislappen...

+1..Tyvär är det nog så

1 210 Inlägg
9 november 2009
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!

Tråkigt bara att du nu har hängt ut skruvat.se som väldigt oseriösa i ett stort bilforum...
Nu när du enligt min mening fick ett väldigt proffsigt bemötande av dom...

Dom löste de hela på ett klanderfritt sätt, Du var lite för snabb här min "vän" wink

19 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!

Tråkigt bara att du nu har hängt ut skruvat.se som väldigt oseriösa i ett stort bilforum...
Nu när du enligt min mening fick ett väldigt proffsigt bemötande av dom...

Dom löste de hela på ett klanderfritt sätt, Du var lite för snabb här min "vän" wink

Jag förstår ditt sätt att tänka men tycker du att det verkligen ska behövas flera veckor av tjat, en massa mail fram och tillbaka utan resultat. Först efter det att jag lagt in tråden blev det fart och det är jag mycket tacksam över. När allt är över ska jag ta bort alla trådar som varit negativa.

4 005 Inlägg
9 november 2009
Jag förstår faktisk inte riktigt.

1. Du köpte reservdelar från skruvat.se och skruvade dit själv
2. Produkterna är trasiga och du blir godkänd retur.
3. DESSUTOM så står skruvat.se för den första reparationen hos verkstad.  (väldigt snällt av dem)
D v s, om du hade lämnat in bilen, och du lämnar in den 1 till gång så blir det bara 1 kostnad för dig då skruvat.se betalar den första reparationen.
4. Du försöker få skruvat.se att betala ditt arbete + om-reparationen hos verkstad = 2 reparationer?

Jag förstår inte ens varför skruvat.se betalade en reparation för dig ändå.

Har jag fattat trådskaparen fel?

----

Min erfarenhet av skruvat.se är väl 70% bra.
Köpte hela fullservice-delar inkl belägg o bromsskivor. De skickade 2 saker fel i ordern och det var fel text på hemsidan så att jag lyckades få en fläktram för bilar utan AC när jag väl beställde FÖR AC.
Men de fixade det snabbt, förklarade att de har bytt lagersituation och ändrat rutinerna.
Aldrig haft problem efter det.

Som sagt, för de låga priserna så får man leva med lite problem... Annars är det bara lämna in bilen till märkesverkstaden!

19 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:

3. DESSUTOM så står skruvat.se för den första reparationen hos verkstad.  (väldigt snällt av dem)
D v s, om du hade lämnat in bilen, och du lämnar in den 1 till gång så blir det bara 1 kostnad för dig då skruvat.se betalar den första reparationen.
4. Du försöker få skruvat.se att betala ditt arbete + om-reparationen hos verkstad = 2 reparationer?

----

Köpte hela fullservice-delar inkl belägg o bromsskivor. De skickade 2 saker fel i ordern och det var fel text på hemsidan så att jag lyckades få en fläktram för bilar utan AC när jag väl beställde FÖR AC.
Men de fixade det snabbt, förklarade att de har bytt lagersituation och ändrat rutinerna.

Som sagt, för de låga priserna så får man leva med lite problem... Annars är det bara lämna in bilen till märkesverkstaden!

Tyvärr har du helt rätt...... du har missuppfattat det hela. Nu först slipper jag göra jobbet än en gång utan kan på Skruvats beskostnad få bilen körklar.

Rättvikarn
142 Inlägg
9 november 2009
Angående det där med koniska lager osv. På just xc70 så byter man inte bara hjullager, utan man byter en såkallad "navsats" som sitter monterad i spindeln i 4 bultar. Glappar lagret så kan man inte efter dra det på något sätt som man kan på tex en 240, DVS icke Justerbart.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

Cupra_
9 november 2009
Har köpt en hel del grejer där som funkat/funkar kanon, inte märkt någon skillnad på kvaliteten. I ett enda fall har jag varit lite skeptisk men det kan ha varit handhavandefel från min sida. Ett kupéfilter som kändes väldigt skört vid monteringen. Har köpt skivor, stift, luftfilter, fjäderbenslager och allt möjligt därifrån utan problem.

Kanske inte gällde trådskaparens problem men vill belysa att allt som är billigt inte är skit. Skruvat.se känns för mig som ett mellanläge mellan typ mekonomen och biltema kvalitetsmässigt.

4 005 Inlägg
10 november 2009
Nils47 skrev:
linuslinje skrev:

----

Tyvärr har du helt rätt...... du har missuppfattat det hela. Nu först slipper jag göra jobbet än en gång utan kan på Skruvats beskostnad få bilen körklar.

Ah vad trevligt. smile Snälla dem är!

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!

Jag tycker det låter som fruktansvärt bra service, med tanke på hur du har hängt ut dom här, utan att ens ärendet varit utrett.
Senast redigerat av TurbOla (10 november 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Licenssvetsare
927 Inlägg
10 november 2009
TurbOla skrev:
Nils47 skrev:
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT!

Jag tycker det låter som fruktansvärt bra service, med tanke på hur du har hängt ut dom här, utan att ens ärendet varit utrett.

Hade vart kul om dom såg detta innan dom gick med på det.. undra hur dom hade resonerat då.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
dcay skrev:
Hade vart kul om dom såg detta innan dom gick med på det.. undra hur dom hade resonerat då.

Absolut, det hade jag också velat veta, vad dom hade sagt då. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

19 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
dcay skrev:

Absolut, det hade jag också velat veta, vad dom hade sagt då. wink

Det är nog som jag skrev förut att tack vare mina inlägg här och på "jagrullar" som det blev fart. Dessutom informerade jag Skruvat om att att jag lagt ut trådarna.
Problemet var som jag ser det, "kundtjänst" på Skruvat hade inte beslutsrätt utan var hela tiden tvungen att få det bekräftat från "högre" ort. Helt naturligt, men för mig som stod utan bil mycket irriterande.

Sök