Enligt dom uppgifter ja fått så är de hydrauliska lyftare på audin och ja håller på att bya kamrem mm och försöker nollställa allt! men dom flesta insugsventilerna verkar öppna! vågar man sätta ihop allt o dra igång utan att ventilerna åker? eller måste ja ta lös toppen och se om dom kan har fastnat? bilen har stått sen juni i år. vet ej om bilen varit igång sen dess Vill ju inte knäcka ventilerna! och för att få dom lyftas behövs väl olja o tryck i systemet. Blir de nått tryck om ja drar runt motorn eller va ska ja göra? snälla ge förslag på va som e bäst då ja ej haft audi förrut?
Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
hej hej! Om Du snurrar på motorn kommer ventilerna att röra sig. de behöver inte olje tryck för det.. Trycket bara justerar den sista millimetern. Du ser nog ventilerna om du tar bort insuget och grenröret. Då kan du ju kolla om de har fastnat i öppet läge. Vilket jag inte tror de har. Krävs mycket för det...
hej hej! Om Du snurrar på motorn kommer ventilerna att röra sig. de behöver inte olje tryck för det.. Trycket bara justerar den sista millimetern. Du ser nog ventilerna om du tar bort insuget och grenröret. Då kan du ju kolla om de har fastnat i öppet läge. Vilket jag inte tror de har. Krävs mycket för det...
problemet är att ja har tagit bort insuget så ja ser att dom flesta ligger öppna ! eftersom kamaxeln går fritt från dom flesta! va ska man göra då?
Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
jaså. Det låter ju illa! Då e det nog bäst att lyfta toppen:s Är nog ganska så smidigt på den bilen.- Försök få tillbaka ventilerna-smörja-kontrollera att inte något e skadat, typ massa rost i ventilsäten.etc.
har du haft ur kammarna? man rör ju inte kammarna för o byte rem? finns ju nollsjutering på kamdreven o veven.sen bara sätta ihop.
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
har du haft ur kammarna? man rör ju inte kammarna för o byte rem? finns ju nollsjutering på kamdreven o veven.sen bara sätta ihop.
har inte haft ur dom men ville ändå öppna ventilkåpan och se så makeringen på kedjedrevet stod rätt! de va då ja märkte att alla ventiler på insugssidan låg i botten om man säger så! frågan är om man ska ta bort toppen och försöka ta lös ventilerna och se så de inte fastnat då bilen stått i ett halvår!
eller ska ja satsa på att hälla olja i ventilkåpan och skruva ihop o starta? vill ju inte få onödigt ras o ja vill helst inte lyfta av toppen då en topp-packning kostar 498 på mekonomen. men de e kanske de enda rätta eller?
en kollega sa att ja kunde ta bort ena kammen och försöka ta bort ventillocket o se om man kunde mjukna upp allt via den vägen men vill ha hjälp så ja vet va ja ska göra!!
måste få ihop bilen snart!
Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud