2662
Sök

Supra mkiv -97 mål: En av Sveriges Cleanste BPU motorutrymme! (1-10motor) (11-...kolfiber) SLUTRESULTAT sid 33

1 067 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Fan får väl stryka ut:P Haha, Ja jag var osäker om jag skulle köra mina dörrsidor men nu blir det nog så. Kommer ändå bli så jävla omgjord i vinter så ska satsa på kolfibern. Blir o spara pengar o köpa mig en 10 kvm kolfiber och laminering. Måste bara fråga vart du köpt din härdare och laminat? Schysst med 5 liters dunkar ju:D Vad kostade det?

Hehe epoxin är 1L och härdare är på 0,5 L smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

1 581 Inlägg
22 januari 2010
Haha, okej! Ser ut som 5 liters dunkar:) men då var det inte mer än vad jag redan har:) Vart köper ni kolfibern ifrån?smile Vad har du pröjsat per kvm?

1 067 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Haha, okej! Ser ut som 5 liters dunkar:) men då var det inte mer än vad jag redan har:) Vart köper ni kolfibern ifrån?smile Vad har du pröjsat per kvm?

Priset kvm vet jag inte exakt men gav 1500kr för 1200x3000mm och epoxin på bilden! helt okej...
www.bhp-glasfiberprodukter.se ligger i klågerup!

1 581 Inlägg
22 januari 2010
låter som ett vettigt pris:)
Senast redigerat av Fellow (22 januari 2010)

230 Inlägg
22 januari 2010
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllvete så najs big_smile Här kommer man hem efter en vecka på Lanzarote och är lagom deppig när man märker att här fortfarande är minusgrader o snö/slask.. - MEN!! Då möts man av en sånhär mastodonuppdatering och blir genomlycklig igen big_smile big_smile Fyfan va ni jobbar på fint killar big_smile Blir riiiktigt vackert big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

EasyCarbon
173 Inlägg
23 januari 2010
Lemheden_ skrev:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllvete så najs big_smile Här kommer man hem efter en vecka på Lanzarote och är lagom deppig när man märker att här fortfarande är minusgrader o snö/slask.. - MEN!! Då möts man av en sånhär mastodonuppdatering och blir genomlycklig igen big_smile big_smile Fyfan va ni jobbar på fint killar big_smile Blir riiiktigt vackert big_smile

Kul att det uppskattas tongue
More to come... förhoppningsvis imorgon!

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

2 077 Inlägg
23 januari 2010
Nosferatos finns det en chans du kan göra detta senare till en S13 med? wink
Hur mycket tar du betalt?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 067 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Lemheden_ skrev:

Haha du är go du  big_smile du får komma över någon dag och kolla wink

382 Inlägg
23 januari 2010
nice som fan.. skulle vela lära mig jobba i kolfiber!! behöver man inte vakum påsar å grejer..?? funkar det som glasfiber arbete ungefär?

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

642 Inlägg
23 januari 2010
Blir ju helt galet snyggt, avundsjukan växer bara mer och mer för varje gång tråden uppdateras tongue

EasyCarbon
173 Inlägg
23 januari 2010
JDMCRAZE skrev:
Nosferatos finns det en chans du kan göra detta senare till en S13 med? wink
Hur mycket tar du betalt?

Kanske, får se lite vad tiden säger, e några andra före i kön också... Men vi får se vad som händer.. Var bor du?

Evo-Offer skrev:
verkar ju bli grymt bra med allt och speciellt dörrarna:)

Tack tack.

albin_a skrev:
nice som fan.. skulle vela lära mig jobba i kolfiber!! behöver man inte vakum påsar å grejer..?? funkar det som glasfiber arbete ungefär?

E lite halvjävligt att jobba med, men tar man det bara lungt och organiserat så går det ganska bra... Jag kör utan vacuumpåsar i dagsläget... Ja i stort sett, förutom att du måste få verenda jävla fiber rätt tongue Så inte helt som glasfiber tongue

DanneJ skrev:
Blir ju helt galet snyggt, avundsjukan växer bara mer och mer för varje gång tråden uppdateras tongue

Tackar.... Jag ska villigt erkänna att jag blir fan också avundsjuk på Robin...tongue

200sx S13 -92

1 067 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Ni ska inte va avundsjuka! tongue det är inte meningen med det här i alla fall !
vilket fall som helst så var jag och hämtade en drös delar av Henrik idag! bland annat dörrsidorna! så idag har jag lagt på ett lager epoxi till och det blir nog 2 lager till under kvällen och natten!  nästa uppdatering blir nog söndagkväll! over and out
Senast redigerat av RobinS2 (23 januari 2010)

751 Inlägg
24 januari 2010
RobinS2 skrev:
Ni ska inte va avundsjuka! tongue det är inte meningen med det här i alla fall !
vilket fall som helst så var jag och hämtade en drös delar av Henrik idag! bland annat dörrsidorna! så idag har jag lagt på ett lager epoxi till och det blir nog 2 lager till under kvällen och natten!  nästa uppdatering blir nog söndagkväll! over and out

Det är söndagkväll nu roll? För det första...aldrig sett någon som lyckats så bra med sitt motorutrymme! Verkligen ALLT flyter samman skitsnyggt....Sen kolfiberarbetet är bara GRYYYYMT! Längtar till uppdateringen:D

1 067 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Owla skrev:
RobinS2 skrev:

Det är söndagkväll nu roll? För det första...aldrig sett någon som lyckats så bra med sitt motorutrymme! Verkligen ALLT flyter samman skitsnyggt....Sen kolfiberarbetet är bara GRYYYYMT! Längtar till uppdateringen:D

Hehe tack riktigt kul o höra! smile uppskattas!
tyvärr så har jag inte fått med kameran denna helgen! men kan säga att jag lagt både lördag och söndag åt att lägga på några lager epoxi! sista lagret kommer läggas imorgon! (måndag) sen är epoxin slut:P hehe 1,5 L ... och det betyder att alla delar är färdiga för våtslipning! och sedan klarlack! så i veckan tror jag allt kommer bli klart! och montering kommer senast att ske till helgen! big_smile
sen är det också dags att höja tempot nu till den 17 mars! för då flyger jag iväg 2 veckor och kommer hem den 1 april precis innan Elmia wink och då ska jag ha hunnit få på skivor, bromsok, hastighetsbortagare, plopp till vindrutetorkare bak, montera expantionskärlet, alla kolfibergrejer;) oljebyte,  mm +besiktning tongue önska mig lycka till tongue
söker även någon som kan koppla in en Greddy SLCC(hastighetsborttagare) har manualen!
Senast redigerat av RobinS2 (24 januari 2010)

EasyCarbon
173 Inlägg
24 januari 2010
Fan robin, det kommer bli skitgrymt... Lycka till, och säg till om du behöver mer hjälp!

200sx S13 -92

1 067 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
nosferatos skrev:
Fan robin, det kommer bli skitgrymt... Lycka till, och säg till om du behöver mer hjälp!

ja, jag ringer nog dig imorgon.. för lite närmare instruktioner wink

1 489 Inlägg
24 januari 2010
Nu är det söndagkväll? Var är uppdateringen wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 067 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
MarcusL skrev:
Nu är det söndagkväll? Var är uppdateringen wink

Haha sjukt alla var så taggade på den tongue sorry! men har inte tagit några bilder sad lovar att lägga upp imorgon wink hoppa upp några rader så har jag skrivit en del där! smile
Senast redigerat av RobinS2 (24 januari 2010)

1 067 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/845551_2gbset.jpg
fick lite dåligt samvete så här får ni något att titta på så länge wink

1 067 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93443/845555_c4fk5x.jpg
bling bling