Robin_S2; Är nog säker på att Sir_Daniel pysslat med kolfiber. Jag håller på nu med och har gjort rattkåpa och handsfack på drygt 1 månad:P slipat o slipat o slipat, lagt lager på lager, slipat. Kan nog säga att jag slipat en 12-15 timmar på grejerna för att jag skulle bli nöjd och är ännu inte riktigt klar. Nu är jag inne på 5e lagret laminering och ska våtslipa med 600 sen 800 sen 1200 papper för att sedan polera. Vet att det är hårt o tar tid men där det är mkt kör jag 150 våtslip:) Men är du nöjd så kör på:D
Robin_S2; Är nog säker på att Sir_Daniel pysslat med kolfiber. Jag håller på nu med och har gjort rattkåpa och handsfack på drygt 1 månad:P slipat o slipat o slipat, lagt lager på lager, slipat. Kan nog säga att jag slipat en 12-15 timmar på grejerna för att jag skulle bli nöjd och är ännu inte riktigt klar. Nu är jag inne på 5e lagret laminering och ska våtslipa med 600 sen 800 sen 1200 papper för att sedan polera. Vet att det är hårt o tar tid men där det är mkt kör jag 150 våtslip:) Men är du nöjd så kör på:D
Okej ja jag trodde inte att man behövde lägga så mkt jobb! men det är alrdig för sen att plocka av och slipa om igen... men har tyvärr inte tiden ska se om jag lyckas bättre med nästa sida och jag kan få er lite mer nöjda! i sådana fall kommer den andra göras om igen när jag får tid över! men har bra mkt större problem än det för tillfället! nja helt nöjd är jag inte ! är ute efter perfektion..men vem fan gör något proffesionellt första gången?
misstänkte det var något sådant, ett jävla jobb är det att få jämnt om man inte vacumsuger det eller gjuter av en form...
är nybörjare själv och bara gjort mindre saker innan mer varierade resultat, senaste är kolfiberdraperat taket på min civic (inte klart ännu) bara lagt på epoxy o slipat med maskin än så länge, klarlack i mängder är kvar (blir av lackarna när de lackar hela bilen)
I vilket fall som tycker jag du ska va helnöjd! Inte många som lyckas så bra på första försöket Och som du själv sa är det ju "bara" att plocka ner dem igen till våren och slipa om dem! Förövrigt såg det sjukt fint ut!
I vilket fall som tycker jag du ska va helnöjd! Inte många som lyckas så bra på första försöket Och som du själv sa är det ju "bara" att plocka ner dem igen till våren och slipa om dem! Förövrigt såg det sjukt fint ut!
Okej kul att här finns någon som ser nått dom gillar här hehe.. ja den ska göras om så ni kan andas ut igen men ska få ihop det andra först!
Idag blev min restriktorplatta i avgasröret färdig..gammal till höger..från 3" till 2"...medicin mot skenande laddtryck..ser även att den gamla läckt en del!
här ser man skillnaden..kommer nog bromsa en del! kommer säkert mina avgasknallar försvinna
För stort kan det aldrig bli nä men får skenande laddtryck som det är nu..så med denna kommer det hållas mkt mer stabilt!..ananrs laddar den mer och mer på dom höga växlarna!
visst de må vara ojämnt på sina ställen på dörrsidorna. Men grabben, du har ju gjort jobbet själv vilket gör det riktigt coolt kolfiber är svårt att handskas med,krävs endel tålamod=) men satan i gatan vad fint det blev. Totalt lyckat projekt. En stor tumme upp till dig!!
visst de må vara ojämnt på sina ställen på dörrsidorna. Men grabben, du har ju gjort jobbet själv vilket gör det riktigt coolt kolfiber är svårt att handskas med,krävs endel tålamod=) men satan i gatan vad fint det blev. Totalt lyckat projekt. En stor tumme upp till dig!!
Hehe tack så mkt ja vi får se hur jag lyckas med andra sidan! men finns väll alltid någon som har nån synpunkt hehe