2879
Sök

PointMan - Honda Civic Type-R - SÅLD! :(

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
#81
Clintan_86 skrev:
Jaha okej smile De låter ju som  en kanon ide, själv gillar jag att pilla lite allt eftersom wink

Haha hade ingen aning om att du ville ha en sådan, dock så nappade en kompis direkt på dämparen när jag berättade att jag hade en övers ..

Jahaa men dem gillar jag, dock att dem kanske är lite vanliga men de spelar väl ingen roll .. inte kul att specialbeställa fälgar bara för att vara unik, men självklart alltid lite kul att vara ensam om något smile

Jo, pilla lite här och där funkar om man har plats att stå i alltid, jag måste ta chanserna jag får, d.v.s. när det är ledigt på lyften på jobb, därför får det bli allt på en gång smile

Får se hur jag gör med fälgarna, kanske fixar ett par OEM EP3 fälgar till och har som banfälgar. Vi får se smile

Vinne skrev:
1. Underbart att du fixat värmen! För FY FAN va kallt de var när vi körde hem förra året smile
2. Nya fälgar! Rätt beslut. Du vet vad jag tyckte om de förra (A).

Behöver du låna garageplats att mecka i har jag det nu wink

Haha, jo... dock är det inte fixat än, har prylarna men inte bytt än.
Fälgarna är snygga som fan och passar så mycket bättre till EP3:an... de gamla ligger ute på annons på blocket, se signatur! wink

Jasså jasså, vad är det för plats du hittat? smile

CarbonLoader skrev:
Sådana här trådar gillar vi!!! GODIS!!! Riktigt mycket godis!!! wink

Hehe, ja... det har blivit en del godis till bilfan smile Börjar kännas i plånboken tongue

supersupra87 skrev:
Jäklar, här ska det uppgraderas big_smile

Schyssta grejer, ska bli roligt o se resultatet sen..... till sommaren ?

Får hoppas att uppgraderingarna gör skillnad, ser man på allt man köpt så känns det som att det är gigantiska förändringar som kommer ske, men ja... det lär inte bli så stora visuella förändringar.

Det ska vara klart innan sommaren. Väntar bara på att all jävla snö och slask ska försvinna, sen ska jag få den rekondad och motortvättad, efter det kommer allt komma på, coilovers, camberkit, fjäderbensstag, filterkit och sen någon månad senare kommer nya skivor, belägg och slangar tillsammans med ny vätska.

Kommer bli smutt.

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
#82
Var och hämtade min motordämpare efter jobb... ser riktigt najs ut, dock utan beskrivning så ja.. vi får se om jag lyckas få din fanskapet tongue

Elektiker ;)
403 Inlägg
27 februari 2010
#83
PointMan skrev:
Var och hämtade min motordämpare efter jobb... ser riktigt najs ut, dock utan beskrivning så ja.. vi får se om jag lyckas få din fanskapet tongue

Inte svårt alls, iallafall om man inte har tummen mitt i näven wink Kan ta några bilder på hur min sitter om du vill smile

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#84
Har idag, efter jobbtid, stått under bilen och svurit en del:)

Monterade J's Racing avgasgummin samt vände på fästet för slutdämparen.
Jag har haft problem med att kröken innan slutdämparen vibrerat mot krängningshämmaren bak när man svänger vänster snabbt eller har last i bilen. Tog av fästet till slutdämparen och böjde till hängarna vilket gjorde att problemet nästan försvann. Sen nu för några veckor sedan läste jag på www.type-r-owners.co.uk att det var några andra som hade samma problem och att det var för att man monterat själva ringen som sitter runt slutdämparen på fel håll mad hmm sad roll
Så jävla irriterande att man inte tänkte på det själv innan man böjde och hade sig. Iaf, tog av det idag, monterade stenhårda gummin till mellandämpare och slutdämpare samt böjde tillbaka så gott det gick.

Körde en runda med bilen efteråt och det verkar som det har löst problemet faktiskt. Men jag tar inte ut någon glädje i förskott tongue

Tog inga bilder tyvärr, hade inte kameran med mig och var för skitig för att dra upp sprillans nya ifonen smile

Clintan_86 skrev:
Inte svårt alls, iallafall om man inte har tummen mitt i näven wink Kan ta några bilder på hur min sitter om du vill smile

Hehe, vi får se... tummen har en tendens att peka in mot mitten av näven... smile Nä det är lugnt, jag löser det smile

404 Inlägg
8 mars 2010
#85
Jag och ett par polare har skaffat ett garage ute i svedala trackten som vi har o meckar i nu riktigt fint och det finns mycket plats! Skönt är de! bara att slå en pling, du har mitt nummer wink

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

KHRacing
8 mars 2010
#86
PointMan skrev:
Vet inte vilka fälgar än, funderar på Rota Slipstream 17x7" i Brons... de är lätta som fan, MEN jävligt vanliga vilket är lite tråkigt.... vi får se :)

varför stora tunga 17" på bana när det faktiskt finns 15" som passar orginalbromsarna  !

.

PointMan skrev:
Så, då var oljan bytt. Blev Castrol SLX 0w-30. Blox magnetisk oljebult sitter på, får se om det gör någon nytta. S2000 filtret sitter också på, det är rätt mycket större än orginal CTR filter, borde filtrera lite bättre, och även vara mindre restriktivt.

Om du skaffar best Motoring DVDV´nmed det första CTR testet (cirka 2002)  så är där en intervju med Honda´s cchefstrimmare i Japan, han rekommenderar Honda LOGO oljefilter, då det är mindre & har mindre risk för flex i plåten = svajjande oljetryck. Castrol NSX´n i japanska GT-serien kör med detta filtret.

OBS: detta är vad som sägs i intervjun, INTE vad jag påstår.
Senast redigerat av KHRacing (8 mars 2010)

80 Inlägg
14 mars 2010
#87
Skoj med en CTR tråd smile....kommer följas med intresse, kanske "hittar" nåt till min tongue....hoppas allt funkar med bilen.

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
#88
Vinne skrev:
Jag och ett par polare har skaffat ett garage ute i svedala trackten som vi har o meckar i nu riktigt fint och det finns mycket plats! Skönt är de! bara att slå en pling, du har mitt nummer wink

Ah nice nice, hur fixade ni det? Jag har fan letat efter ett mekgarage i evigheter smile Jag har ditt nummer, det lär du märka tongue

KHRacing skrev:
varför stora tunga 17" på bana när det faktiskt finns 15" som passar orginalbromsarna  !

Mja, 16" är det minsta storlek hjul till CTR:n. Och sen 15" på bana, när orginal är 17"? Blir det inte lite väl svajigt i svängarna med så höga däcksidor? smile

KHRacing skrev:
Om du skaffar best Motoring DVDV´nmed det första CTR testet (cirka 2002)  så är där en intervju med Honda´s cchefstrimmare i Japan, han rekommenderar Honda LOGO oljefilter, då det är mindre & har mindre risk för flex i plåten = svajjande oljetryck. Castrol NSX´n i japanska GT-serien kör med detta filtret.

OBS: detta är vad som sägs i intervjun, INTE vad jag påstår.

Okey, man kanske ska ta och se om man kan få tag på den filmen... annars säger många hondaförståsigpåare att filtret från s2000 är perfekt till CTR:n.

Fipo skrev:
Skoj med en CTR tråd smile....kommer följas med intresse, kanske "hittar" nåt till min tongue....hoppas allt funkar med bilen.

Härligt att höra smile

Säg till om du behöver något så kan vi samfrakta för att få ner kostnaden!

/P-H

KHRacing
16 mars 2010
#89
PointMan skrev:
KHRacing skrev:
varför stora tunga 17" på bana när det faktiskt finns 15" som passar orginalbromsarna  !

Mja, 16" är det minsta storlek hjul till CTR:n. Och sen 15" på bana, när orginal är 17"? Blir det inte lite väl svajigt i svängarna med så höga däcksidor? smile

Finns 15" fälgar som passar rakt på fast att Honda själva påstår att inte ens 16" passade när modellen kom.

Lennart Mäkinen på www.rejsa.nu hade 15" på sin CTR... 7,5x15 med 215/55-15 borde bli väldigt perfekt på bana. eventuellt 225/50-15 då du ju på bana med lägre hjul får bättre acceleration med :-)

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
#90
Har äntligen fått hem mina coilovers, me so happy smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879036_hv2x6r.jpg
Här har vi paketet... K-sport Pro coilovers från RaidoPower smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879038_9sj535.jpg
10 fram och 12 bak, ultra speziale smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879041_9r8u9e.jpg
Taadaaa, vilka skönheter smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879045_la5l8h.jpg
Stilstudie smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879046_viayrb.jpg
Bakre coils smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19463/879047_rzjlne.jpg
... här med sin främre kompis tongue

Fan vad fint det kommer bli smile

Hamster
817 Inlägg
17 mars 2010
#91
Fint! Fan du har fått dom nya versionerna ju!


382 Inlägg
17 mars 2010
#92
niiiice! ska försöka beställa coil's snart me! doc lite mer buget:P

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
#93
Keller skrev:
Fint! Fan du har fått dom nya versionerna ju!

Jasså? Vilken version är de? Vad är det för förändringar jämfört med tidigare versioner?

albin_a skrev:
niiiice! ska försöka beställa coil's snart me! doc lite mer buget:P

Dessa var budget jämfört med de KW V2 jag tänke köpa först tongue

80 Inlägg
17 mars 2010
#94
PointMan skrev:
Fipo skrev:
Skoj med en CTR tråd smile....kommer följas med intresse, kanske "hittar" nåt till min tongue....hoppas allt funkar med bilen.

Härligt att höra smile

Säg till om du behöver något så kan vi samfrakta för att få ner kostnaden!

/P-H

Absolut, kommer att ha det i tankarna vid beställning smile.

MVH Filipe.

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
#95
Senare inköpet:
http://www.goldenstatewheels.com/face/tcsplblkface.jpg

Passar lite bättre till brons än kromade smile

Najsumaracer
11 Inlägg
21 mars 2010
#96
Grymt projekt, måste följas! big_smile Tror du att du skulle kunna leta upp artikelnumret på ditt V2 luftfilter? Är inte så insatt i Civic'arna ännu, så det skulle underlätta lite smile

364 Inlägg
22 mars 2010
#97
Roligt projekt! kommer bli überbra det här:) Blir nog att köpa en ctr igen:)


Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
#98
Så, då var sista delen beställd. Camberkit, kommer inte använda de två camberbultarna till de främre hjulen eftersom det går att ställa in cambern direkt på mina coils. Så de är till salu billigt. Skicka PM smile
http://i18.ebayimg.com/07/i/001/34/02/0691_12.JPG
Dåligt bild men bättre än inget. Kommer nog lackera dem med svart hammarlack.

LilD skrev:
Roligt projekt! kommer bli überbra det här:) Blir nog att köpa en ctr igen:)

Tackar tackar smile Tror det jag med wink

Gör så, det är en rolig bil!

Elektiker ;)
403 Inlägg
26 mars 2010
#99
Kanon detta ! Nu är de snart dax för montering för allt godis..
Tack för tipset btw ang Camber wink

1 827 Inlägg
27 mars 2010
#100
PointMan skrev:
KHRacing skrev:
varför stora tunga 17" på bana när det faktiskt finns 15" som passar orginalbromsarna  !

Mja, 16" är det minsta storlek hjul till CTR:n. Och sen 15" på bana, när orginal är 17"? Blir det inte lite väl svajigt i svängarna med så höga däcksidor? smile

15" slipstreams ska passa över bromsarna, ett otal på HPC som gjort det genom åren. Dessutom är det förstås inga svajiga däcksidor på R-däck... Vi pratar inte dina gamla sommardäck här inte. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two


Sök