Mät givarna på motorn och se så de funkar och kolla så ingen kabel har lossnat. Är det längesen du bytte tändningsdelarna ? (rotor, stift, fördelarlock, tändkablar)
har bytt alla tändnings delarna, förutom tändkablarna och spolen. alltså rotor, fördelare å stift
sen tror jag inte de kan va tempgivaren, får nämligen ingen värme i fläktarna (värmen kommer från kylsystemet) å känner men på kylarvattnet e de inte speciellt varmt.
har bytt alla tändnings delarna, förutom tändkablarna och spolen. alltså rotor, fördelare å stift
sen tror jag inte de kan va tempgivaren, får nämligen ingen värme i fläktarna (värmen kommer från kylsystemet) å känner men på kylarvattnet e de inte speciellt varmt.
Plocka bort termostathuset och ta ur termostaten och prova om det hjälper! Hjälper det så är termostaten trasig!
så där, ute å bytte tempgivare och vips fick jag rätt utslag på tempmätarn SÅ NU FUNKAR TEMPMÄTAREN OCH MOTOR TEMPEN SOM DE SKA!!! YEEEESS
men återstående är dock att jag inte får någon värme i fläktarna. pratade med farsan som föreslog någon form av propp/förstoppning i värme elementet, skulle det kunna stämma tro?