3395
Sök

Elschema glödrela w123 300d

212 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Någon som har ett kopplings schema för ett glödningsrelä till en mercedes w123 300D?

103 Inlägg
15 september 2010
Jag har ingen shema.
Vill bara undra om det går att starta bilen i fall sånt relä saknas? Jag tror att på min Golf II 91 Diesel är det så. Jag hittar ingen glödningrelä däremot går det att starta trögt. Jag fick veta att ursaken till deta är 100% trasig relä. Men den hitar inte jag. Den är borta kanske.

MVH/Anatoli

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
15 september 2010
Anatoli skrev:
Jag har ingen shema.
Vill bara undra om det går att starta bilen i fall sånt relä saknas? Jag tror att på min Golf II 91 Diesel är det så. Jag hittar ingen glödningrelä däremot går det att starta trögt. Jag fick veta att ursaken till deta är 100% trasig relä. Men den hitar inte jag. Den är borta kanske.

MVH/Anatoli

Vad jag kan hitta så sitter ditt glödrelä i elcentralen på plats 12. Tror det står 258 på relät.

103 Inlägg
15 september 2010
Tack för svaret. Precis, och den javla tålva är tumt!!! Mammas mekaniker säger att det går inte starta utan glödningsräle. Hur gör jag det då?!!!

MVH/Anatoli

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
15 september 2010
Gå på nån skrot o kolla om du kan hitta nåt nytt relä.

103 Inlägg
16 september 2010
Det inte så let. Jag har inte hittat någonting på skrot. Det fanns inte så många DTI bilar på den tiden i Sverige. Däremot startas bilen utan relä. Till och med utan styrrelä. Helt skumt. Jag tror att jag är tvungen gå på VW service.

Sök