3467
Sök

Koppla ihop 2 steg rca emellan eller y-split?

stahre
19 november 2009
Trådstartare
Tja ska koppla ihop två steg, och undrar om det gör någon skillnad om jag köper lågnivå och sätter mellan rca- out och rca- in? Eller om jag köper en y-split så jag får 2x2 hanar till båda stegen?

16 197 Inlägg
19 november 2009
de kvittar..  vet dock att en del steg lämna lika mycke på RCA-out som den får in i steget.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
19 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
de kvittar..  vet dock att en del steg lämna lika mycke på RCA-out som den får in i steget.

vilket betyder smile ? En till fråga kan jag sno remote från det befintliga steget till det nya? Alltså bara använda en mindre högtalarkabel och sätta emellan?

173 Inlägg
19 november 2009
stahre skrev:
En till fråga kan jag sno remote från det befintliga steget till det nya? Alltså bara använda en mindre högtalarkabel och sätta emellan?

Så gjorde jag, drog det nya stegets remote till det gamlas remote kanal, och det funkade fint.

stahre
19 november 2009
Trådstartare
grena skrev:
stahre skrev:
En till fråga kan jag sno remote från det befintliga steget till det nya? Alltså bara använda en mindre högtalarkabel och sätta emellan?

Så gjorde jag, drog det nya stegets remote till det gamlas remote kanal, och det funkade fint.

Tack grena wink

16 197 Inlägg
20 november 2009
tänk bara på att inte belasta remoten me för mycke för då brinner den..   2steg brukar va max sen måste man koppla den visa ett relä.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök