3081
Sök

Stereo sparar inte inställningar!

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#1
Tja har nyss köpt mig en merca 190 87. Inget snille på varken motorer eller el/biljud. Men på både förra och nya stereon så varje gång jag stänger av bilen och tar ut nyckeln så är de som att man tar bort plus polen från batteriet. alla inställningar och sånt är borta på stereon som man har sparat! Nån som vet varför de blir så?

Jävel
2 018 Inlägg
22 november 2009
#2
Du ska ha en (gul)?(tror ja) kabel i ison på baksidan som alltid ska ligga på plus just för att spara sånt. Eftersom att den inte är ett måste för att stereon ska funka kanske någon hoppat över den tongue

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 400 Inlägg
22 november 2009
#3
Skifta RÖD och GUL kabel så ska du se att det blir bra

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#4
micke7406 skrev:
Skifta RÖD och GUL kabel så ska du se att det blir bra

De funkade inte. vet ej vad de kan vara för fel då?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
22 november 2009
#5
Som sagt den gula kablen ska alltid ha ström även när du stängt av bilen, alltså direkt ström från batteriet.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#6
marwin_of_sweden skrev:
Som sagt den gula kablen ska alltid ha ström även när du stängt av bilen, alltså direkt ström från batteriet.

Då måste jag dra en kabel från batteriet direkt då eller?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
22 november 2009
#7
Ja, om du inte har tillgång till ett mät instrument så att du kan mäta dig fram och se ifall du har direkt ström någon stans.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 914 Inlägg
22 november 2009
#8
mäta baki stereon för att se om du har någon som ligger 12V-13V konstant trots avstängd bil.
jag har dragit en 2.5mm2 kabel bak till stereon på varje bil jag haft, aldrig haft sådana problem, dessutom så blinkar inte displayen vid "påfrästningar"

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#9
marwin_of_sweden skrev:
Ja, om du inte har tillgång till ett mät instrument så att du kan mäta dig fram och se ifall du har direkt ström någon stans.

Okej får ta och prova de!
Problemet är att då jag vrider av tändningen är de som att han bryter all ström!

213 Inlägg
22 november 2009
#10
Lägg konstant plus på memory bara..wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

Sir
291 Inlägg
22 november 2009
#11
Kan ju vara en sån radio som inte har EE-prom i sig.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#12
DanielssonC skrev:
Lägg konstant plus på memory bara..wink

Ska prova de big_smile

13 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#13
kalle_kalle skrev:
mäta baki stereon för att se om du har någon som ligger 12V-13V konstant trots avstängd bil.
jag har dragit en 2.5mm2 kabel bak till stereon på varje bil jag haft, aldrig haft sådana problem, dessutom så blinkar inte displayen vid "påfrästningar"

Får prova de med smile

2 914 Inlägg
23 november 2009
#14
Pahkala skrev:
kalle_kalle skrev:
mäta baki stereon för att se om du har någon som ligger 12V-13V konstant trots avstängd bil.
jag har dragit en 2.5mm2 kabel bak till stereon på varje bil jag haft, aldrig haft sådana problem, dessutom så blinkar inte displayen vid "påfrästningar"

Får prova de med smile

glöm bara inte säkring smile det är det lättaste och om det blir problem så vet du hur det är gjort så då är det lätt att felsöka (jag har dessutom haft användning av direkt plus där bak roll )

13 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
#15
kalle_kalle skrev:
Pahkala skrev:
kalle_kalle skrev:
mäta baki stereon för att se om du har någon som ligger 12V-13V konstant trots avstängd bil.
jag har dragit en 2.5mm2 kabel bak till stereon på varje bil jag haft, aldrig haft sådana problem, dessutom så blinkar inte displayen vid "påfrästningar"

Får prova de med smile

glöm bara inte säkring smile det är det lättaste och om det blir problem så vet du hur det är gjort så då är det lätt att felsöka (jag har dessutom haft användning av direkt plus där bak roll )

Joo de sitter en inbyggd säkring så de är lugnt!

16 197 Inlägg
23 november 2009
#16
Pahkala skrev:
kalle_kalle skrev:
Pahkala skrev:

Får prova de med smile

glöm bara inte säkring smile det är det lättaste och om det blir problem så vet du hur det är gjort så då är det lätt att felsöka (jag har dessutom haft användning av direkt plus där bak roll )

Joo de sitter en inbyggd säkring så de är lugnt!

säkringen i stereon e till för att skydda stereon.  säkringen på kabeln e till för att skydda kabeln vid eventuell överbelastning.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 914 Inlägg
23 november 2009
#17
evilaudio skrev:
Pahkala skrev:
kalle_kalle skrev:
glöm bara inte säkring smile det är det lättaste och om det blir problem så vet du hur det är gjort så då är det lätt att felsöka (jag har dessutom haft användning av direkt plus där bak roll )

Joo de sitter en inbyggd säkring så de är lugnt!

säkringen i stereon e till för att skydda stereon.  säkringen på kabeln e till för att skydda kabeln vid eventuell överbelastning.

håller med evil smile
Senast redigerat av kalle_kalle (23 november 2009)

4 586 Inlägg
23 november 2009
#18
Verkar vara svårt att söka på detta forum finns hur många trådar som helst om detta


21 Inlägg
27 november 2009
#19
Pahkala skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Som sagt den gula kablen ska alltid ha ström även när du stängt av bilen, alltså direkt ström från batteriet.

Då måste jag dra en kabel från batteriet direkt då eller?

Är det inte den röda som alltid ska ha ström då den gula är en såkallad "remote" till stereon från t.ex tändningslåset.... Rätta mig om jag har fel men jag tror det är så iaf tongue
MVH/Kim


Sök