Vocen min toppar väl runt 230 på grusväg, Har en Camaro i garaget som går jävligt snabbt å fort framåt(+400hk) förutsatt att de inte finns grus eller gropar,tanter, rödlysen, wunderbaums, blå ljus, slitna vägar, så..... helst av allt i vakum :p, som alla jänks med hi jackers.. slutar de roliga vid 100 :p
Det är därför man aldrig har hi-jackers. Förstör ju väghållningen totalt.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Mycket välveten om detta fantastiska fenomen, däremot... Används bilen mest som shopping bil till frun Kan verka dumt men ....
Å att få sen sin fru med en mint pro street +400 camaro är inte dumt! Då klädseln på frun verkar likna miss wet 2010 :p
*glömde nämna att hon är inne på sitt 23 år:D
Pro-street och hi-jackers brukar oftast inte användas i samma mening, då det är totala motsatser enligt mig. Men om det är åt frugan så funkar det ju tills hon tippar i någon kurva.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Jasså det var pajkastning man var ute efter det var en helt teoretisk siffra och jah 450 hk supra och som jag sa får man kanske räkna med då i beräkningen att med lustagasen som ger mig enligt mina papper från mappningen så skall lustgasen ge bilen yttligare 100hp så om man ska döma något lär man juh bortse från 450 då de inte längre är intressant fakta..
fortfarande en stor tung supra med säg 550 hk vi kan säga 600 med den gör inte 370
Lär inte gå jättelätt, men tror inte alls att de är omöjligt... Finns ett youtubeklipp på en Audi RS6, chippad till 685hkr som filmat när de går i 351km/h enligt hastighetsmätarn å de gick trots allt inte super-duper jättetungt... Skulle gissa på att en supra har lite bättre aeroodynamik än en fullstor audi kombi på över 2ton...
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Jasså det var pajkastning man var ute efter det var en helt teoretisk siffra och jah 450 hk supra och som jag sa får man kanske räkna med då i beräkningen att med lustagasen som ger mig enligt mina papper från mappningen så skall lustgasen ge bilen yttligare 100hp så om man ska döma något lär man juh bortse från 450 då de inte längre är intressant fakta..
fortfarande en stor tung supra med säg 550 hk vi kan säga 600 med den gör inte 370
Lär inte gå jättelätt, men tror inte alls att de är omöjligt... Finns ett youtubeklipp på en Audi RS6, chippad till 685hkr som filmat när de går i 351km/h enligt hastighetsmätarn å de gick trots allt inte super-duper jättetungt... Skulle gissa på att en supra har lite bättre aeroodynamik än en fullstor audi kombi på över 2ton...
jadu ellerhur han har garanterat för det första in 600 hk snarare 500 redan där 200 hk skillnad och några 370 kmh gör deffenetift inte en gammal supra garanterat inte med 500 hk + va körde audin salt öknen eller ?
fortfarande en stor tung supra med säg 550 hk vi kan säga 600 med den gör inte 370
Lär inte gå jättelätt, men tror inte alls att de är omöjligt... Finns ett youtubeklipp på en Audi RS6, chippad till 685hkr som filmat när de går i 351km/h enligt hastighetsmätarn å de gick trots allt inte super-duper jättetungt... Skulle gissa på att en supra har lite bättre aeroodynamik än en fullstor audi kombi på över 2ton...
jadu ellerhur han har garanterat för det första in 600 hk snarare 500 redan där 200 hk skillnad och några 370 kmh gör deffenetift inte en gammal supra garanterat inte med 500 hk + va körde audin salt öknen eller ?
En supra gör 315 enligt tillverkaren sen om man höjer varvstoppet går det att komma upp i lite till. Har ju med utväxlingen på lådan självklart men om man har uppåt 500+ hk så går det att toppa om man har en lååång raka.
Lär inte gå jättelätt, men tror inte alls att de är omöjligt... Finns ett youtubeklipp på en Audi RS6, chippad till 685hkr som filmat när de går i 351km/h enligt hastighetsmätarn å de gick trots allt inte super-duper jättetungt... Skulle gissa på att en supra har lite bättre aeroodynamik än en fullstor audi kombi på över 2ton...
jadu ellerhur han har garanterat för det första in 600 hk snarare 500 redan där 200 hk skillnad och några 370 kmh gör deffenetift inte en gammal supra garanterat inte med 500 hk + va körde audin salt öknen eller ?
En supra gör 315 enligt tillverkaren sen om man höjer varvstoppet går det att komma upp i lite till. Har ju med utväxlingen på lådan självklart men om man har uppåt 500+ hk så går det att toppa om man har en lååång raka.
hahah itne för att vara sån men läste 280 igår men kanske beror på låda och årsmodell ? ingen koll på lådorna direkt men finns väl både v160 v161 (heter dom så?) känns ju föga troligt att den toppar 370 iaf spec så som den presterar i vindtunneltester
Hur många bilar gör 370 överhuvudtaget? Det kräver en kombination av bra aerodynamik, bra vikt/effekt och väghållning. Kolla effektsiffrorna på bilar man vet klarar dom farterna typ Koeningsegg, Vector osv. Med mindre än 650hk lär det väl vara omöjligt att nå sådana farter? 300 jämna och 370 är stor skillnad. Jag vet inget om supror alls men tror att jag tänkt rätt?
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
jadu ellerhur han har garanterat för det första in 600 hk snarare 500 redan där 200 hk skillnad och några 370 kmh gör deffenetift inte en gammal supra garanterat inte med 500 hk + va körde audin salt öknen eller ?
En supra gör 315 enligt tillverkaren sen om man höjer varvstoppet går det att komma upp i lite till. Har ju med utväxlingen på lådan självklart men om man har uppåt 500+ hk så går det att toppa om man har en lååång raka.
hahah itne för att vara sån men läste 280 igår men kanske beror på låda och årsmodell ? ingen koll på lådorna direkt men finns väl både v160 v161 (heter dom så?) känns ju föga troligt att den toppar 370 iaf spec så som den presterar i vindtunneltester
Är lite olika det där men att få upp dom i över 300 är rätt vanligt. ja v160 och v161 är likadana och pallar över 1000hk så är saker runtom så kan göra så att toppfarten är olika såsom vad den varvar och hjulstorlek osv