2700
Sök

Ny Svensk F1-förare?

Handledare
1 481 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Snacka om duktig kille.
Nästa vecka kör Marcus Ericsson F1 test för Brawn på Jerezbanan. !! Flera team kör Rookietester med flertalet unga talanger.

När satt en svensk kille i en F1 bil sist ??

big_smilebig_smilebig_smile

362 Inlägg
Meister
6 763 Inlägg
26 november 2009
Var väll inte så läng sen. Kommer inte ihåg vad han hette men han testade för jagga eller något sånt. Men är väldigt kul. Han är dessutom bara 19. Från Örebro-trakten, släkt med Ronnie pettersson?

KHRacing
26 november 2009
Björn Wirdheim tänker du noh på ?.

Marcus eriksson har jag aldrig hört talas om ens

9 Inlägg
26 november 2009
Björn Wirdheim tror jag var tredjeförare för Jaguar 2004.

Den svensk som körde ett F1-lopp senast var Stefan Johansson för Arrows i en Footwork-Porsche 1991.
Finns flera som testat sen dess men ingen som har haft tillräckligt med talang OCH pengar.

Handledare
1 481 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Marcus är vår stora stjärna från Kumla.

http://www.expressen.se/sport/motorspor … -for-brawn

4 001 Inlägg
26 november 2009
Marcus Eriksson har imponerat stort bl.a genom att ta pole position i F3 Macau och satte snabbaste varv någonsin i en F3 på den svåra stadsbanan.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

mickenyman.se
687 Inlägg
26 november 2009
Ja de är jäkligt kul att de går bra för mackan smile

Roligt att hans första gokart overall är min gamla tongue blir man ju lite stolt om han kommer ända fram

OEM <3
6 957 Inlägg
26 november 2009
Newman skrev:
Ja de är jäkligt kul att de går bra för mackan smile

Roligt att hans första gokart overall är min gamla tongue blir man ju lite stolt om han kommer ända fram

Magin kanske satt i overallen tonguewink Tkr det är skitkul med en svensk som kanske kan gå hela vägen,
Björn Wirdheim i all äro men denna grabben har ju rätt ålder också, många år kvar big_smile

Har följt M.Ericsson en hel del på nätet och genom Bilsport, talang är ju ett bra ord!

OEM <3

GREASEMONKEY
822 Inlägg
26 november 2009
GO MARKUS ! han har verkligen hittat sitt drömjobb !

Mvh S.Österdahl

463 Inlägg
26 november 2009
saab_sonett skrev:
När satt en svensk kille i en F1 bil sist ??

big_smilebig_smilebig_smile

Jag såg Alx Danielsson i en Renault R27 F1 förra året under en uppvisning. Verkar vara ganska "gott"  om förare som testar.. (i jämförelse med de som får tävla;))

Sök