Har börjat fixa tilbaka färgen på stötfångarna med hjälp av varmluftspistol=) Tack till volvo740an här på garaget som kom med tipset=) Lite dålig bild men man ser ju skillnaden iaf.
Såg att du hade lite sliten kofångare min var helt grå från början men hitta sådan bumper sprej på biltema funka skit bra och den blev svar och fin kosta inte så mycke heller
Såg att du hade lite sliten kofångare min var helt grå från början men hitta sådan bumper sprej på biltema funka skit bra och den blev svar och fin kosta inte så mycke heller
Jo har kollat på sådan men hur funkar det i längden?
Dåligt, speciellt med Biltemas "bumper shine" grejor. Något som håller är nog produkterna från prorecond.se . Men ändå bättre att köra med värmepistol som du redan gör
Btw har du prövat att lägga på olja på dina baklyktor?
Dåligt, speciellt med Biltemas "bumper shine" grejor. Något som håller är nog produkterna från prorecond.se . Men ändå bättre att köra med värmepistol som du redan gör
Vad skulle jag göra utan dig volvo740an;)hah
Nej det har jag inte provat imoron kanske vilken ojla rekomenderar du?
MVH
Kan de funka med sletolja?
Är inte riktigt säker på vad sletolja är mene jag vågar påstå att så tjock som möjligt är bäst. Plasten suger åt sig en del olja men de tar ett tag och oljan ska ju helst inte rinna av som vatten precis . Sj använder jag Biltemas mineral motorolja .
Det blir bra resultat vilken olja du än använder men sen är det en fråga om hållbarhet bara . Du kan pröva att ta värmepistol på dom också men det har jag ingen erfaranhet av. Glänser fint som dom är nu iaf
Angående ny lack så är det inte att rekommendera (tycker jag). Din bil är inte i så dåligt skick att den behöver en helt ny lack. Rostlaga det som är dåligt på ett bra sätt istället. Polera upp bilen på ett korrekt sätt och lägg på ett lackskydd. Något som du kan ha i åtanke är att dom "stripsen" som sitter på dina framskärmar, dörrar och bakskärmar kostar skitmkt! Lacken kan aldrig bli så bra som den från fabrik! Du märker stor skillnad! (Om du nu inte lämnar det till en lackerare).
Båda dina stötfångare kan du få fina igen genom att använda en värmepistol på dom
dom där stripsen du snackar om tog ja bort de första ja gjorde på min 740 se o lysena ta o våtslipa med fint våtslippapper o lacka klarlack,gjorde så på mina lysen o dom såg ut som dina inna o de finns bilder i galleri på hur de blev
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Sitter å funderar på om jag skall lacka om listerna å lite gregor i instrumenteringen. Men vet inte riktigt. Vad tycker ni? Blir det lackning så blir det rött.
MVH
Den smala listen som går längs med hela panelen ska kan du lacka rött, de har jag gjort, ser nästan orginal ut, de är den som sitter mellan handsfack och fläkt utblås.. sitter med clips.
de är ju en 740 biltema duger gott till en 740
OKok har du nån bild på de?:)Hur gjorde du när du lacka primer först å sen färg?
MVH
kan fixxa bild, jag slipade lite lätt å tvätta me rösprit sen på med färg.. blev bra
varför ingen dyr plasthäft innan du lacka? minsta slag eller så så lossnar de väl?
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull