2288
Sök

Kör utan regplåten fram..

186 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
..hur stort belopp snackar vi i böter då???

Catch me if you can!

20 Inlägg
17 maj 2006
Såvitt jag har förstått det, 400kr plus eventuellt ombesiktning.

314 Inlägg
17 maj 2006
Japp 400kr är det.. 300 om du har den i framrutan... åkte på den när jag körde hem från Vallåkra förra året.. =/

hmmmm
1 094 Inlägg
17 maj 2006
om man nu inte kan bevisa att fronten är precis nylackad..

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 maj 2006
Ja fick 400kr + hot om ombesiktning ifall jag inte monterade skylten... (hade den i framrutan)
Tagen 200meter hemifrån, men vad hjälper det när det är blekinges grinigaste trafikpolis??!

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 maj 2006
Det har pratats om att höja beloppet till 1500:- pg.a fusket vid biltullarna i Stockholm men jag vet inte om det är sant.

/Ena

231 Inlägg
17 maj 2006
Gloremir skrev:

Tror inte dom bryr sej om det ett enda dugg.... Att köra utan skylt är det absolut snabbaste/bästa/effektivaste sättet att be om att bli stannad. Och ge er den på att dom letar andra fel på bilen också. Har själv åkt utan skylt fram ett tag pga utrymmesskäl, men nu åker den dit pga ej godkända R-däck, kompressortrimmning, ombyggda bromsar, fyrpunktsbälte mm mm. Min bil kräver definitivt regbesiktning som den är nu... Så vet ni med er att ni har mer olagligt än skylten så sätt på den så slipper ni  problem....

hmmmm
1 094 Inlägg
17 maj 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
Gloremir skrev:

Tror inte dom bryr sej om det ett enda dugg.... Att köra utan skylt är det absolut snabbaste/bästa/effektivaste sättet att be om att bli stannad. Och ge er den på att dom letar andra fel på bilen också. Har själv åkt utan skylt fram ett tag pga utrymmesskäl, men nu åker den dit pga ej godkända R-däck, kompressortrimmning, ombyggda bromsar, fyrpunktsbälte mm mm. Min bil kräver definitivt regbesiktning som den är nu... Så vet ni med er att ni har mer olagligt än skylten så sätt på den så slipper ni  problem....

när jag nyss hade lackat fronten på min 740 så fick jag åka utan 2 dagar (dock i frammrutan).... hade dock papper på att fronten var lackad nyligen från lack firman. jag klarade mig utan nån anmärkning. dom sa bara att skylten skulle dit efter 2 dagar

clio sport
54 Inlägg
17 maj 2006
ja ha inga hål för den i fronten så ha ingen fram..så när ja ha blivit stannad säger ja bara att ska hem å borra hål för den..ha funkat nån gång utan fått böter en ända gång..

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*

Bil och MC guru
272 Inlägg
17 maj 2006
Ingen plåt fram på min bil, har aldrig haft på någon av bilarna....har heller aldrig fått böta.
Bor mitt i göteborg och ett antal poliser ser mig varje dag....några har stannat mig.

Så vitt jag har förstått det så skall nr.plåten vara väl synlig framifrån.
Ligger den i framrutan så är den väl synlig framifrån!

Sist en polis bråkade så bad jag honom ta ett kort framifrån och så
unde vi ta vidare diskution i tingsrätten om plåten var väl synlig eller inte.
Det är en tolkningsfråga, helt klart, och det skulle vara kul att veta hur rätten tolkade det:

En smutsig plåt på utsidan eller en ren på insidan?

Mvh

Martin

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

32 Inlägg
17 maj 2006
jag fick böter 300 för mitt lilla reg nr fram plus nästa dag 800kr för hade parkera fel för dom pengar hade jag köp nått bra till bilen sad

52 Inlägg
17 maj 2006
Har klarat mej i 3 år utan att bli stannad smile har alltid tagit bort skylten på mina bilar smile dock blev jag stannad när jag körde med dimljusen på , då sa dom inget om att jag hade en liten " styling " skyllt på smile

"Glidare"
254 Inlägg
17 maj 2006
Blev stannad fick 400 i böter trots att polisen stannat mig en vecka tidigare och sagt att det var inga problem att köra utan tills jag fick den nya (öhm, vit lögn om att jag väntade på en ny då den gamla ramlat av;P) Den andra gången jag stannade gällde dock inte polisens första uttalande, gissar att det är en tolkningsfråga, och enligt de polisen finns det gula regskyltar att hämta på polisstationen att hämta om man tappat sin.

RushRacing.tk
278 Inlägg
17 maj 2006
turbotompa skrev:
Ja fick 400kr + hot om ombesiktning ifall jag inte monterade skylten... (hade den i framrutan)
Tagen 200meter hemifrån, men vad hjälper det när det är blekinges grinigaste trafikpolis??!

Vad heter polisen.. jag blev ju stoppad av en också väldigt sur å grinig trafikpolis...

90 Inlägg
17 maj 2006
Jag har blivit stoppad 2 gånger på 3 veckor för min lilla reg-skylt!
Fick bara böter ena gången,men nästa gång de tar mig så blir det ombesiktning!
400 spänn i böter!

Hade den i framrutan ett tag,blev stannad o sa att den hade lossnat från fästena,han va tyken o sa att den inte får ligga i rutan,då kontrade ja me att ja kan väl inte tejpa fast den me silvertejp eller....då sa han att precis så kunde jag göra....så det gjorde jag..heehee..

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 maj 2006
Gislekillen skrev:
turbotompa skrev:

Vad heter polisen.. jag blev ju stoppad av en också väldigt sur å grinig trafikpolis...

Bosse Gris...

RushRacing.tk
278 Inlägg
17 maj 2006
turbotompa skrev:
Gislekillen skrev:
turbotompa skrev:

Bosse Gris...

då blev vi stoppade av samma polis... haha.. hur fick han bli polis??

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 maj 2006
de kan man undra... han verkar ha nåt emot oss ynglingar, e ju inte första gången jag eller nån av mina kompisar blivit stoppade.. förra året åkte ja på flygande insp. o fick ombes. t.ex. Flera andra har fått de med, böter oxå. för små jäkla skitsaker..  lustigt =/

RushRacing.tk
278 Inlägg
18 maj 2006
ja de kan man.. gjorde ju misstaget att prata emot honom... dom har faktiskt vänt efter mig några gånger när jag har mött dom.. dom har då bara legat bakom mig å sen svängt av bara.. men men.. vissa vill jävlas....

186 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
Jaha, då vart jag och polarn stoppade i onsdags för att vi inte hade regplåt fram. Två MC-poliser som skulle bevaka Mcdonalds-rakan i Tyresö (brukar vara lite smårace på onsdagar) fick syn på oss och stoppade oss. Fick en lapp om flygande inspektion och att vi skulle åtgärda själva. Alltså varken böter eller ombesiktning, men polarn fick 600:- för att han glömde bältet...

Catch me if you can!

Sök