4143
Sök

Tvist ang en krock

Trucker
2 710 Inlägg
1 december 2009
Som många andra påpekat så ser jag det som bussens fel. Men en annan fråga är om hon erkänner att det gått till så..

Fart missbrukare

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 december 2009
Tja.. Skrev ni egentligen ens någon form av skadeformulär? Tycker du ännu ska anmäla smitningsförsök hos farbror blå bara pga principen. Man märker att man kör på någon, hur stort ditt fordon än är.

Det bästa du kan göra är bara att fota olycksplatsen, skicka in formuläret med bifogade foton till försäkringsbolaget för att sen bara låta försäkringsbolagen bestämma vem som är skyldig. Jag rekommenderar dig verkligen att vara välformulerad när du skriver motiveringen varför bussen är vållande till denna olycka

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
1 december 2009
Jo, du tror dig komma ihåg rätt smile Det ÄR orange tillfällig linje som gäller - så är det bara!
Se här: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gma … arkeringar

/Mattias

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Som många andra påpekat så ser jag det som bussens fel. Men en annan fråga är om hon erkänner att det gått till så..

Jo klart men vad ska hon annars ljuga och säga det finns ingen annan förklaring big_smile

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
matteeee skrev:
Jo, du tror dig komma ihåg rätt smile Det ÄR orange tillfällig linje som gäller - så är det bara!
Se här: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gma … arkeringar

Jo jag läste det ska skriva ut det och bifoga det till försäkringsbolaget

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Tja.. Skrev ni egentligen ens någon form av skadeformulär? Tycker du ännu ska anmäla smitningsförsök hos farbror blå bara pga principen. Man märker att man kör på någon, hur stort ditt fordon än är.

Det bästa du kan göra är bara att fota olycksplatsen, skicka in formuläret med bifogade foton till försäkringsbolaget för att sen bara låta försäkringsbolagen bestämma vem som är skyldig. Jag rekommenderar dig verkligen att vara välformulerad när du skriver motiveringen varför bussen är vållande till denna olycka

Jag har redan fotat platsen, vi skrev hennes bara för jag hade inga med mig men jag tog all info skrev ner det på ett vanligt papper ska fylla i det i kväll och skicka den med foton till FB.

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 december 2009
Du vet väl att ett skadeformuläret består av 3 papper? Skadeformuläret, ett karbonpapper, och en kopia. Detta innebär att man enbart behöver fylla i formuläret 1 gång. Vad har ni fyllt i för skadepapper om jag törs fråga, när du inte har fått en kopia?
Senast redigerat av TheDeadDorkster (1 december 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
De hade skrivit ut en själv, hennes chef kom med ett vanligt ut skrivit papper från Trygghansa utkskriven från en vanlig skrivare

2 982 Inlägg
1 december 2009
Kinshi skrev:
De hade skrivit ut en själv, hennes chef kom med ett vanligt ut skrivit papper från Trygghansa utkskriven från en vanlig skrivare

den bör kopieras i en kopiator om inte karbonpapper har använt. annars kan dessa ändras efter att sugnatur klottrats

582 Inlägg
1 december 2009
bussens fel helt klart.den får inte inkräkta i din fil över heldragen linje spelar ingen roll om du körde snabbare än 50.och varför nekar hon det är ändå hennes arbetsgivare som betalat självrisk?!
Senast redigerat av jes (1 december 2009)

hej

4 005 Inlägg
1 december 2009
Ehm...

Nu vet ju inte jag hur läget är med bussen och dess chafför, men sålänge bussen inte är registrerad som utryckningsfordon inom polis eller brandkår och framförs av chafför som har rätt att köra den så har den bannemig inget företräde där!

En buss har företräde när den LÄMNAR busshållplats.

Inga fordon förutom utryckningsfordon får bryta spärrlinjer. Sen att ingen blir bötfälld (tex när en buss/lastbil inte får plats) är en helt annan sak.

Solklart fall att busschaffören åker dit. Är tveksam till att vittnet kommer begå mened för chafförens skull i tingsrätt.

Gjorde ni ngn skadeanmälan eller? Anmäl chaffören till polisen för smitning med. Ring även bussbolag och be om att få prata med personalchefen.

Så less på alla jävla helvetesbusschafförer som tror att de äger vägarna (har själv kört buss men inte fan kör jag sådär iaf) sorry för språket. smile

Jävel
2 018 Inlägg
1 december 2009
Om det är som du berättar, så kan jag inget annat än att hålla med dej smile Lycka till! sånthär är alltid bökigt med försäkringsbolag..

You got to risk it, to get the biscuit :)

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
1 december 2009
När vi ändå är inne på Malmö bussar och kompetens... deras mekaniker verkar vara lika duktiga

http://www.kvp.se/nyheter/1.1798798/har … t-i-farten hmm

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Ehm...

Nu vet ju inte jag hur läget är med bussen och dess chafför, men sålänge bussen inte är registrerad som utryckningsfordon inom polis eller brandkår och framförs av chafför som har rätt att köra den så har den bannemig inget företräde där!

Inga fordon förutom utryckningsfordon får bryta spärrlinjer. Sen att ingen blir bötfälld (tex när en buss/lastbil inte får plats) är en helt annan sak.

Solklart fall att busschaffören åker dit. Är tveksam till att vittnet kommer begå mened för chafförens skull i tingsrätt.

Gjorde ni ngn skadeanmälan eller? Anmäl chaffören till polisen för smitning med. Ring även bussbolag och be om att få prata med personalchefen.

Så less på alla jävla helvetesbusschafförer som tror att de äger vägarna (har själv kört buss men inte fan kör jag sådär iaf) sorry för språket. smile

Om jag anmäler henne kommer hon att skylla bara att hon inte såg vad som hände, vilket hon gjorde innan, vi gjorde en skadeanmälan men det var bara för hennes FB för jag hade inga Papper med mig och hon hade en utskriven från internet.

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
RaX- skrev:
När vi ändå är inne på Malmö bussar och kompetens... deras mekaniker verkar vara lika duktiga

http://www.kvp.se/nyheter/1.1798798/har … t-i-farten hmm

HAHA shit så illa tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 december 2009
Kinshi skrev:
linuslinje skrev:
Ehm...

Om jag anmäler henne kommer hon att skylla bara att hon inte såg vad som hände, vilket hon gjorde innan, vi gjorde en skadeanmälan men det var bara för hennes FB för jag hade inga Papper med mig och hon hade en utskriven från internet.

Ja men det är väl ännu bättre, då åker hon kanske på vårdslöshet i trafik då hon inte haft tillräcklig uppsikt.

Jag ser egentligen inte vad det är att diskutera, det är enligt mig solklart busschaufförens fel OM det nu har gått till exakt som du skriver här.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 december 2009
Yupp,  märker hon inte att hon kör på någon är det vårdslöshet i trafik wink Så du tjänar bara på en anmälan big_smile

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Kinshi skrev:
linuslinje skrev:
Ehm...

Ja men det är väl ännu bättre, då åker hon kanske på vårdslöshet i trafik då hon inte haft tillräcklig uppsikt.

Jag ser egentligen inte vad det är att diskutera, det är enligt mig solklart busschaufförens fel OM det nu har gått till exakt som du skriver här.

Mvh Tommy

Jo det är exakt så det gick till men hon fick mig att börja undra om hon hade rätt iom hennes vittne som satt där hävdad oxå att jag trängde mig genom, men jag hade med mig ett vittne som hävdar att jag inte gjorde, men det verkar som det blir ord mot ord, och jag kommer ha svårt att bevisa att hon överskred linjen.

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 december 2009
Kinshi skrev:
te_wik skrev:
Kinshi skrev:

Mvh Tommy

Jo det är exakt så det gick till men hon fick mig att börja undra om hon hade rätt iom hennes vittne som satt där hävdad oxå att jag trängde mig genom, men jag hade med mig ett vittne som hävdar att jag inte gjorde, men det verkar som det blir ord mot ord, och jag kommer ha svårt att bevisa att hon överskred linjen.

Hur kan hon veta att du trängde på dig om hon inte såg dig och att hon körde vidare efter det small? Tror du verkligen inte har något att vara rädd för. Är det bara lögner från hennes sida är hennes ord inte värd ett öre.

139 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Jo jag tänkte på det sen efter att chocken försvan att hur en buss chaufför kunde agera så....

Sök