Hej!
Mitt första inlägg här, hoppas på lite hjälp då jag är absolut grön på allt vad bilar heter.
Fyllde år förra helgen och fick en Mitsubishi Lancer -93, kombi, auto av far
Och på onsdag 2/12 är det uppkörning! Eftersom det sitter i en stereo som knappt ens har bandspelare (så gammal är den) och bara en högtalare i fram känner jag att jag måste köpa nytt. Jag behöver alltså köpa hela paketet, högtalare till dörrar, bilstereo, baslåda, slutsteg, kablage etc... Och eftersom jag inte har en susning om vad jag behöver och vad som passar ihop och vad som är bra/billigt söker jag nu hjälp här!
Det enda jag vet är väl egentligen att prissumman för hela kalaset bör ligga runt 4000 kr, men som vanligt gärna mindre. När jag sitter o funderar på vad jag egentligen behöver så är baslåda inget måste, fast bas är alltid gött ändå. Känns som ett litet dilemma där, men om det finns en mindre baslåda som ändå spelar relativt bra är detta upskattat! Kommer färdas 30-50 mil fram och tillbaks till fjällen några gånger i vinter hoppas jag och då vill jag gärna inte behöva montera ur lådan, därav storleksfrågan. En sak till, bilstereon får mer än mycket gärna ha USB uttag, vore riktigt smidigt!
Ni får gärna länka till hela paket/de olika komponenterna, samt ge tips om vad som passar bäst till min bil
Och när vi ändå är igång får ni gärna ge tips om bilen i allmänhet, är ju som sagt absolut helt grön på bilar men när något är intressant och roligt (vilket bilar är! iaf o köra
) så är jag snabb på o lära!
Tack på förhand!