3112
Sök

Om jordsignalen gått vad kan man göra ?

194 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Hallå ja jordsignalen har gått dålig jordning orsakade detta då är frågan vad kan man göra nu har hört att man kan löda själv osv nån som har gjort detta ?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 december 2009
Du kan enkelt testa med att ta en tunn kort (hanterbar) kabel och sätta mellan yttre ringen på lågnivån och enhetens chassie.

För att löda signaljorden måste man öppna enheten och se vart det är bränt. Är det på kretskortet så kan man skrapa rent på ledarna o löda dit en liten tunn kabel där....
Vissa enheter har ett litet ytskiktsmotstånd/säkring som kan bytas.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

194 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Okey tack för ditt svar kan ju testa det sen om det skulle behövas lödning så måste jag nog lämmna bort det för har aldrig gjort något sånt men om man skulle behöva lämmna in stereon vart vänder man sej då sånna här gånger ? är det dyrt att få sånt fixat?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 december 2009
Lojdstrom skrev:
Okey tack för ditt svar kan ju testa det sen om det skulle behövas lödning så måste jag nog lämmna bort det för har aldrig gjort något sånt men om man skulle behöva lämmna in stereon vart vänder man sej då sånna här gånger ? är det dyrt att få sånt fixat?

Beror på vad firman har för priser..men runt 300 skulle jag tro.
Såvida du inte lägger med en felsökning o prisförslag.....då trillar man nog upp mot 5-600:- tror jag.

Observera.... TROR!

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

194 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Okey men är det något man skulle kunna ge sej på själv eller är det väldigt komplicerat? man kan ju köpa en lödpenna sen lödtråd sen löda på om man ser vart det är brännt har ingen större lust att lägga ut pengar om det inte skulle vara allt för svårt

16 197 Inlägg
6 december 2009
de e svårt om man inte vet hur man gör elle vet vart "säkringen" sitter för signaljorden.. man kan skapa mer problem om man inte vet va man hålleer på me.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök