3058
Sök

Råd: Vilka fronthögtalare är bäst? 1000-1500kr

Musikproducent
79 Inlägg
7 december 2009
#21
Mitt förslag är Morel Tempo, extremt fint kit för precis de pengarna! Hade ett sådant i min gamla Primera och hade ett ljud som klår nästan vad som helst, gick inte ens att jämföra med våran V70 -08 med High Performance (Bose-högtalare?) och där hade man ändå ett par olika EQ's att leka med. Det kitet jag hade låg på ca 200W per sida så man kan nog kräma på ordentligt med ett bra steg.
Jag matade endast med min Alpine huvudenhet och det lät för jäkla bra! Tro mig, jag är musikproducent och vet hur musik skall låta...

"Bad sound kills good music"

6 851 Inlägg
7 december 2009
#22
BMTech skrev:
TT-Avant skrev:
Focal har enligt mej lite vass diskant, även vid dämpning och fasvändning. U-Dimension JR 5 COMP med Pro-X diskanten låter trevligt, har ej hört med org diskant.
Jag kan hålla med om att focal kitet kan låta lite vasst.
Dock inte för vasst för min smak.
Så det är nog lite en smaksak.
Har hert hsk i min andra bil och där tycker jag diskanten är lite mesig.
Dom ligger ju rätt lika prismässigt.
Det jag föll pladask för i focal kitet är mellanregistret.
Det är så fruktansvärt klart om man gämför med mycke annat.
Ja exakt, den diskanten är olika i olika öron. Kan vara ganska bra att man själv lyssnar på detta kitt INNAN man beställer.
Men NHansson verkade ha ett bra förslag oxå. Morel Tempo, jag har tyvärr inte hört detta själv, men storebror och det låter mycke bra DOTECH OVATION. Men detta kitt är dock dubbla pengarna, men skulle inte tro att Tempo låter jätte mycke sämre?


379 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#23
Oj, nu kom det mer tips...

Jag var inne på Focal kitet men tog en sväng till den lokala ljudbutiken och köpte mig ett JBL paket, då dom inte hade focal smile Gjorde det enkelt för mig, har vart inne på dessa innan oxå så jag ger dom en chans wink Orka inte vänta längre tongue

Hoppas dom duger till min musik! smile

Tack för allt! Alltid bra hjälp på gorg (Y) big_smile


Sök