3924
Sök

Fördelar och nackdelar om V40 2,0T

469 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
#1
Har kollat runt lite på blocket o blivit intresserad utav en Volvo V40 2,0T någon som har lite kännedom om dessa?

Undrar över bla
Problem?
Något som sliter snabbt som bussningar osv?
Rostar lätt?
Bensinkostnad och försäkringskostnad? (Har bilen ståendes på farsan)
Svåra att mecka med?
Går det att trimma upp dessa något på enklare sätt? (chip osv)

Mkt tacksam för alla svar, skriv det du vet smile

Bilplåtslagare
88 Inlägg
18 maj 2006
#2
Danne_escort skrev:
Har kollat runt lite på blocket o blivit intresserad utav en Volvo V40 2,0T någon som har lite kännedom om dessa?

Undrar över bla
Problem?
Något som sliter snabbt som bussningar osv?
Rostar lätt?
Bensinkostnad och försäkringskostnad? (Har bilen ståendes på farsan)
Svåra att mecka med?
Går det att trimma upp dessa något på enklare sätt? (chip osv)

Mkt tacksam för alla svar, skriv det du vet smile

Ja tycker de rostar lätt....  på huven och bakluckan är de  vanligast och de är ganska svårt att få utt de på någon roskyds garanti eftersom de måste vara håll i genom plåten.....  Ja tycker de är jobbiga att mecka med för de är inte som andra volvo... men de är bara vad ja tycker....


men dä är en rolig bil att köra... wink wink wink

There's something about engines that calms me down... You know ??
(Sil-eighty)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
18 maj 2006
#3
Danne_escort skrev:
Har kollat runt lite på blocket o blivit intresserad utav en Volvo V40 2,0T någon som har lite kännedom om dessa?

Undrar över bla
Problem?
Något som sliter snabbt som bussningar osv?
Rostar lätt?
Bensinkostnad och försäkringskostnad? (Har bilen ståendes på farsan)
Svåra att mecka med?
Går det att trimma upp dessa något på enklare sätt? (chip osv)

Mkt tacksam för alla svar, skriv det du vet smile

Har väll för mig att det bara är ltt och för mig är det ett minus

186 Inlägg
19 maj 2006
#4
Visst går de att trimma lätt... finns flera firmor som trimmar dessa bilar. Men jag säger som jag sa till en annan här på forumet. Ska du trimma mycket bör du köpa en T4, då den inte behöver byta lika mycket delar för att komma upp i hk.

Något som är allmänt känt för S/V40 är att de rostar under grillen, men annars är det ingen fara. Försäkringen på min T4 ligger på runt 530:-/mån och då står den på farsan.
Jag tycker inte alls att de är svåra att mecka med, men det beror på en själv och vad man jämför med...

Catch me if you can!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 maj 2006
#5
Scorren skrev:
Visst går de att trimma lätt... finns flera firmor som trimmar dessa bilar. Men jag säger som jag sa till en annan här på forumet. Ska du trimma mycket bör du köpa en T4, då den inte behöver byta lika mycket delar för att komma upp i hk.

Något som är allmänt känt för S/V40 är att de rostar under grillen, men annars är det ingen fara. Försäkringen på min T4 ligger på runt 530:-/mån och då står den på farsan.
Jag tycker inte alls att de är svåra att mecka med, men det beror på en själv och vad man jämför med...

hm, jag har A4:an på mej själv och ger 510:- mån med "plus"-försäkring tycker det lät dyrt...
(läns)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

469 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
#6
Scorren skrev:
Visst går de att trimma lätt... finns flera firmor som trimmar dessa bilar. Men jag säger som jag sa till en annan här på forumet. Ska du trimma mycket bör du köpa en T4, då den inte behöver byta lika mycket delar för att komma upp i hk.

Något som är allmänt känt för S/V40 är att de rostar under grillen, men annars är det ingen fara. Försäkringen på min T4 ligger på runt 530:-/mån och då står den på farsan.
Jag tycker inte alls att de är svåra att mecka med, men det beror på en själv och vad man jämför med...

Hur mycket besnin slukar din bil då?


Sök