4387
Sök

Bilen går dåligt, hjälp! (Audi 80 2,0E -94.)

164 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Jag hade ABK som motorkod, har dock inte en aning om vad som gäller då...

Hardstyle, my lifestyle -'

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 december 2009
Mathy91: Har du vakuumslangar till/från fördelaren? Om ja så kan man ställa tändningen genom vrida på fördelaren. I annat fall hjälper det ej att vrida på fördelaren då tändningen styrs av motorelektroniken... Och ja jag har testat att vrida på min bil (har ADY resp AGG) o det händer "inget" (mer än att man kan få felkod på hallgivaren om man vrider för mycket, bilen går då i "failsafe")

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

85 Inlägg
12 december 2009
går den dåligt på tomgången? Pm mig för jag har precis haft klöd me min

" De viktigaste är inte att vara bra, De viktigaste är att man ser bra ut"

164 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Mathy91: Har du vakuumslangar till/från fördelaren? Om ja så kan man ställa tändningen genom vrida på fördelaren. I annat fall hjälper det ej att vrida på fördelaren då tändningen styrs av motorelektroniken... Och ja jag har testat att vrida på min bil (har ADY resp AGG) o det händer "inget" (mer än att man kan få felkod på hallgivaren om man vrider för mycket, bilen går då i "failsafe")

Hur vet jag hur mycket jag ska vrida på fördelaren?

4 474 Inlägg
13 december 2009
Mathy: Du måste ha "strob/tändningslampa" för att kunna ställa tändningen exakt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

164 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Mathy: Du måste ha "strob/tändningslampa" för att kunna ställa tändningen exakt...

Ursäkta min okunnighet, men hur får jag tag på de?

146 Inlägg
15 december 2009
Måste ställa in tändningen med 1551 och ställa styrdonet i grundinställning sedan kollas tändningen med strobo eller VW instrument med givare (vad det nu hette).
Tror det var så man skulle göra.
Senast redigerat av bearz (15 december 2009)

Vcds

4 474 Inlägg
15 december 2009
Biltema har/hade strob/tändningslampa...Eller så lämnar du på verkststad för tändinstöllning, borde inte kosta mer än 200-300, tar typ 10min max...

Sök