passformen var Total kass, därför. hade aldrig tagit mig an det annars, den är i hop skruvad med skärmen också. så hoppas på att de håller, det är minimalt med spackel. Men tack för tipset i varje fall, man lär sig alltid nått.
Håller på med Biljudet och lite andra småsaker kommer en update ikväll med bilder osv. Har även beställt en glasfiberhuv som kommer nästa vecka, sen är det dags för lack.
Var ut en sväng i garaget idag. Fixade färdigt det sista på billjudet. Johan hjälpte mig med de nya Plasma mätartavlorna (Glömde fota så bild kommer senare)
Nuvarande skick, en aning hög fram så kommer sänka den 50mm efter lackering
Så här ser det ut i bagaget, förhoppningsvis blir det nya basar också.
Krympslang och Thorsman, Mina bästa vänner
Har beställt huven och det var aningen segt att hämta ut mina däck i fredags, Huven stod bredvid men har inte fått nån avi så får hämta den i veckan när den kommit, segt som fan!
Det börjar ta sig och om någon vecka åker bilen på Lack men har fortfarande inte bestämt mig för vilken färg!? Förslag tas gärna emot! har funderingar på Helvit, eller Röd (lite mörkare än orginal.) Eller röd svart delat på något vis. den som vill får gärna Photoshoppa bilen Vore riktigt skysst
Fått tillbaka bilen i veckan, det vart en tvådelad lack. Det är röd och svartmetallic. Kommer bilder i kväll på bilen. Det enda som inte vart bra var huven som lackas om under veckan. Dock så har det dykit upp ett annat problem, När man öppnar dörren på bilen sticker säkringen för innerbelysningen som också resulterar till att stereon dör.. nån som har någon aning om vart felet kan ligga?
Ska försöka att besikta och sänka bilen nästa vecka och få den i rullning
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Yes handtagen kommer lackas, likaså inredning också, då jag valde en annan röd på utsidan. Funderar även på om man kan lackera fälgarna, men vet inte vilken färg? Vit?. förslag motages tacksamt och gärna om det är nått man kan göra med delaningen av färgerna, men dekaler eller nånting
Vet inte hur ni har det i Sverige men i Finland har vi sån lag ialla fall att slit-ytan på gummit måste hållas inom skärmkanten, Liksom den delen av skärmen som är längst ut.
Din corsa börjar bli riktigt tuff, bra att du inte har för brottom, det brukar löna sig. Om du inte planerar att greva ner mycket pengar i motor och låda, strunta i att bygga om motorn, snygga till den bara. tummen upp!!