Edelbrock har stegnålar som är lätt att justera in på ovansidan. Dessutom slipper du tillskottsventilen som Holley kör med (en liten rackare som sitter i botten, och som går sönder emellanåt om man har otur.) Jag vet inte om E. har ställbar flottörnivå såsom Holley-men det finns det nog nå'n här som vet...
Holley har två olika system: en med utbytbara munstycken, Och en där man byter en guideplatta mellan varje flottörhus.
Dessutom sitter en tillskottsventil för finjustering av bränslet på högre varv på (tror jag) alla modeller..
Det jag har bytt och mixtrat med E och H är att E är en bra förgasare att justera in och köra "brukstransportigt" med. H är dock en mer racevänlig fugge som när du väl ställt in den, ger bra pulver.
Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!