TurboOla: Aha! Ja visste inte att BMW's M-modeller (eller Audis RS, AMG osv) var helt avskalade på lyx som: elstolar,ac,audio anläggning osv...Tyskarna har nog en betydligt digrare utrustningslista än Volvo, o har kunden ett önskemål som inte finns kan det allt som oftas lösas via Individual. Just vikten är väl där M har gått åt fel håll, tyngre för varje modell i princip, ja om man bortser från ev CSL varianter...Sen kan det kvitta för vad R står för, det är Volvos värsting. De kunde faktiskt ha valt att bygga ett mästerverk till motor på 450 hästar med turbo osv, men då hade väl Volvon kostar som en M-modell, o helt ärligt vem köper en Volvo R för mer eller mindre samma summa som en M/RS/AMG, inte många skulle jag tro...O för att förtydliga: Skulle jag köpa en "sportbil" för 1.5 mille så skulle det inte bli nån M6 eller nån annan stor tysk...
Andreas940: Jag har väl inte klagat på din "bonntrimmade" Volvo? Den går säkert bra men att jämföra den med en M eller nåt liknande är att ta i, lite som om jag skulle jämföra en kompressor matad M3 med en Ferrari 458 Italia, Ferrarin vinner ALLA gånger även om den blir frånåkt, det är en mycket bättre bil rakt av, sen lämnar jag "value for money" där hän, det hör inte till diskussionen.
Finns ju även en del "bonntrimmade" BMW som går nåt djävulskt, inget som impar på mig mer än att de är säkert roliga att köra ett tag, dvs tills man tröttnar på att saker o ting går sönder hela tiden pga den extrema effekten (drivaxlar främst...). Jag vill ha en bil som håller, därmed inte sagt att din Volvo inte håller. Och jag håller med det skall vara bakhjulsdrivet vilket är en av anledningarna att jag gillar BMW
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure