wallingstam skrev:
Tjena!
Är lite nyfiken på 330:n. Har idag en s60 2.4t med steg 2 i = ~255 hästar så den bör vara likvärdig med T5. Har även hört att den är bättre än T5 pga den rappare lågtryckaren!
Så hur ställer sig en 330 till en T5 alt. mot min 2.4t?
Både i kurvor och rakt fram.
Ha det kalas
Den erfarenhet jag har av volvos samtliga bilar (jobbat på en återförsäljare) är att jag personligen tycker dom känns väldigt tunga och "svampiga" i stötdämparna och vill understyra en hel del, va så gott som vettskrämd varje gång man kom upp i hastigheter på kurviga vägar, plus att jag alltid tyckt dom känns aningen trötta, trots att jag kört alla deras T/R modeller men det är nog säkert nånting man inbillar sig då man inte hör något vidare motorljud. Inredningen i volvo kan jag inte påstå är direkt ful eller liknande men då jämför två helt olika bilar här, i en volvo sitter du mer som i en fluffig fåtölj med mer "sitta-tillbakalutad-och-kolla-på-bio" stuket.
Vad det gäller bmw så anser jag att de känns som vägen följer bilen och inte tvärtom, visst dom är ingen tia på vägen heller, de kan jag inte påstå men klart mkt skönare och du känner dig mer ett med bilen, körkänslan är mer robustare och sportigare bil. Däremot känns dom tvärdöda på låga varv, nästan så man vill gå ut och putta på när man ska dra iväg, dom trivs ju bäst uppe vid dom röda, men så är de det som skiljer sug från överladd men å andra sidan, finns det något motorljud som slår en vrålande rak sexa?
Jag kan sitta här i flera timmar och dra för och nackdelar mellan dessa bilar och jag tänker inte säga att någon är bättre eller sämre än den andre utan de är något man måste uppleva själv för att kunna uttala sig om, mitt tips: provkör och känn efter själv.
Nu har jag givetvis enbart jämfört originalbilar, inköpspris, ägandekostnader, trimpengar, doftgranskassor osv osv är helt orelevant.
Och kom ihåg: Fråga aldrig en liknande fråga på ett forum igen, den eviga kampen om vilken bil som är snabbast, bäst och starkast kommer tyvärr aldrig att få ett svar då alla inte delar samma åsikter, som tur är.
Over 'n out.