3845
Sök

ta bort

242 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#1
halloj har satt ihop en b230 motor med ft stackar och turbo och de. jag har 940 guldbox och 984 med vikingchip.
har också gröna spridare 300cc med spridarmotstånd.

när jag försöker starta så går det inte. den tänder till lite då och då men inget mer direkt
jag har tändning och soppa.
nu börjar jag fundera på om jag har monterat svänghjulet fel.

så då är lite min fråga om jag får tändning överhuvud taget om det skulle sitta felmonterat ?

har ni några andra tipps på vad de kan vara så skriv gärna smile Mvh Tim 

någon som har en 962 styrbox tillsalu skriv gärna du med smile
Senast redigerat av timpa_ (24 december 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 december 2009
#2
Om du sätter svänghjulet fel (Rätt vanligt då de inte är Nitat) så kommer du få gnista och i vissa fall går även bilen men riktigt dåligt!... Min gamle 745a startade å gick med svänghjulet på 3 olika ställen...
När 1ans kolv är i topp så ska dom 2 saknade borrade hålen i svänghjulet stå kl 9-10 ungefär.

De är lätt kollat om svänghjulet sitter fel. plocka bort impulsgivarn och snurra på vevaxeln, då ska dom 2 saknade borrhålen gå förbi impulsgivarns hål strax innan vevens Markering ställer sig på 0 markeringen fram på kamremskåpan.  De är om du står bakifrån som  dom oborrade hålen ska sitta vid startmotorn.


Flickspanare
728 Inlägg
16 december 2009
#3
Jag satte svänghjulet nåt hål fel en gång, då gick bilen med nöd och näppe. Dock mkt mkt dåligt. Så tändning har du..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

242 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
#4
ok jag får ta ner lådan och kolla tack för svar. mvh Tim

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 december 2009
#5
timpa_ skrev:
ok jag får ta ner lådan och kolla tack för svar. mvh Tim

du behöver inte ta ner lådan, 90' före ÖD ska ickehålen vara vid svänghjulsgivaren, ELLER vid ÖD ska ickehålen vara vid startmotorn

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

242 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
#6
NITROUS skrev:
timpa_ skrev:
ok jag får ta ner lådan och kolla tack för svar. mvh Tim

du behöver inte ta ner lådan, 90' före ÖD ska ickehålen vara vid svänghjulsgivaren, ELLER vid ÖD ska ickehålen vara vid startmotorn

ok det kanske går att se om man bara tar bort startmotorn ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 december 2009
#7
timpa_ skrev:
NITROUS skrev:
timpa_ skrev:
ok jag får ta ner lådan och kolla tack för svar. mvh Tim

du behöver inte ta ner lådan, 90' före ÖD ska ickehålen vara vid svänghjulsgivaren, ELLER vid ÖD ska ickehålen vara vid startmotorn

ok det kanske går att se om man bara tar bort startmotorn ?

annars om du har nåt liknande typ tandläkarspegel i värsta fall om det blir trångt vid startkransen, men lättast blir nog att ta bort svänghjulsgivaren och se när ickehålen går förbi givaren.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök