3349
Sök

100126: SPYKER köper SAAB - 100223: Affären helt avslutad

Fotograf
1 319 Inlägg
20 december 2009
Turbomatte skrev:
Hamilton skrev:
evilaudio skrev:
folk som inte vill jobba ska fan inte ha nå pengar.. ALLA kan jobba om dom vill.  kan man inte jobba så bidrar man inte till "systemet" så då kan man lika gärna dö.

Alla kan inte jobba jävla skillnad på kan och vill inte, dags att vakna upp ur dimman och komma in i matchen...

Alla kan jobba, visst han utan ben kanske inte kan jobba som skotestare men han kan fan sitta i kassan på ica. Är du utbränd, jobba med calservice hemifrån, Är du blind, jobba med telefonitjänster, osv osv osv

ALLA KAN JOBBA!

men om man lider av en mycket ovanlig sjukdom som gör att dina muskler inte lyder dig då? och det bara blir sämre och sämre. efter som tungan är en muskel så kan man knappt prata heller. kan gärna tala om för mig vad denna personen ska jobba med..
sen så tror inte jag du vet hur det är att vara sjuk heller eller att ha sjuka släktingar. man orkar inte så mycket annat än att försöka hålla upp humöret det är det ända som man kan göra.

för det är en viss skillnad på att "inte vilja jobb" och "inte kunna jobba"

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

16 197 Inlägg
20 december 2009
fredda_king skrev:
Turbomatte skrev:
Hamilton skrev:

Alla kan inte jobba jävla skillnad på kan och vill inte, dags att vakna upp ur dimman och komma in i matchen...

Alla kan jobba, visst han utan ben kanske inte kan jobba som skotestare men han kan fan sitta i kassan på ica. Är du utbränd, jobba med calservice hemifrån, Är du blind, jobba med telefonitjänster, osv osv osv

ALLA KAN JOBBA!

men om man lider av en mycket ovanlig sjukdom som gör att dina muskler inte lyder dig då? och det bara blir sämre och sämre. efter som tungan är en muskel så kan man knappt prata heller. kan gärna tala om för mig vad denna personen ska jobba med..
sen så tror inte jag du vet hur det är att vara sjuk heller eller att ha sjuka släktingar. man orkar inte så mycket annat än att försöka hålla upp humöret det är det ända som man kan göra.

va gör man då för nytta i samhället??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 156 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
folk som inte vill jobba ska fan inte ha nå pengar.. ALLA kan jobba om dom vill.  kan man inte jobba så bidrar man inte till "systemet" så då kan man lika gärna dö.

Jag vill inte jobba? Jag vill hellre ligga på en strand i Dominikanska republiken? Fast jag skulle nog få dåligt samvete om jag inte jobbade för att komma dit.
Kan man inte jobba så tycker jag faktiskt att samhället ska ställa upp och ge den personen en dräglig livssituation. Men som reglerna är idag så kan faktiskt inte en gravt handikappad person jobba. Om man kan jobba med någonting så ska man göra det och då helst 100%. Att jobba 25% och få resten i bidrag går ju nästan inte. Dessutom vinner man inget på att jobba så lite eftersom man drar ifrån intäkterna från bidragen.

Sen kan man ju tycka att det är sjukt att skillnaden mellan att gå på socialbidrag och att ha ett låglönejobb är minimal.

Men nu får vi nog gå tillbaka till topic igen. Det är illa nog att jag går off-topic.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
va gör man då för nytta i samhället??

Man fungerar som en väckarklocka? Att vi är lyckligt lottade och att vi ska ta vara på livet och försöka göra det bättre för andra?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 751 Inlägg
20 december 2009
Finns rätt mycket ströjobb på manpower tex. men det kräver att man pluggar. Så visst kan man börja plugga och få ca 2500kr i månaden + jobba som jag gör o tjäna ca 5000kr. Men sen beror det på hur man har det med boende osv osv. Själv pluggar jag och jobbar 2jobb. Ett av jobben är riktigt skitjobb, men ändå ett jobb. Lasta in fryst kött i lastbilscontainrar är inte kul men det ger pengar smile

Who Djaa bless no man curse

8 886 Inlägg
20 december 2009
evilaudio skrev:
Hamilton skrev:
evilaudio skrev:

de finns ALLTID saker att göra..   

å sen de här me utbrändhet e ett jävla skitsnack..

har själv legat på sjukhus för ja "gått i väggen"  å nästan jobbat ihjäl mig, men så fort man e ute från sjukhuset så e de ju bara sätta fart å jobba igen..

jobbar man inte så får man inge pengar,svårare än så e de inte.

Jag tar din och övrigas okunskap som en ursäkt för era svar.

Fotograf på tierpidag.se

Diktator
968 Inlägg
20 december 2009
kolvas skrev:
Brandis skrev:
jag tror redan jag uttryck det? statligt ägande?

så ifall Svenska staten äger Saab så börjar helt plötsligt bilarna bli attraktiva på den globala marknaden?
Utveckla gärna detta resonemanget.

GM har under mycket lång tid använt sina europeiska företag som någon typ av flytväst, för att dom amerikanska märkena inte kan hålla sig flytande har dom sakta tömt resurser från sina andra företag, vilket har lett till utvecklingen så gott som stannat inom marknads förning och sånt..

JAS då? ingen jävel av svenska folket har råd med en, och ingen från utlandet köper dom, så varför tillverkar vi den och varför har vi lagt ner typ 30 miljarder på den?

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
20 december 2009
fredda_king skrev:
Turbomatte skrev:
Hamilton skrev:

ALLA KAN JOBBA!

Jag vet mycket väl hur det är när man är sjuk, min mor tex är sjukskriven för att gått in i väggen, nu jobbar hon igen efter 5år och kör heltid och det är ingen fara sålänge man tänker positivt och planerar på rätt sätt.

Det är väldigt lätt att gå tillbaka till sjukskrivning när man börjar jobba igen då man känner att det börjar bli jobbigt, även fast man gör hälften av det man gjorde innan.

Jag vet även själv hur det är då jag själv har varit utbränd och att jag nu jobbar mer än heltid, tränar, fixar med bilen samt är i uppstartandet av ett eget företag och hjälper andra med sina företag. Men jag känner ingen utmattning.

Ja han som inte har några fungerande muskler jag ju vara utvärderare av sängar, jobba som brevpress eller författare osv.

Jag tror att du kanske ska tänka över din situation om du känner dig sjuk och kanske skaffa ett jobb som du brinner för och hitta det som du tycker är roligt i det jobbet.

Mvh

7 100 Inlägg
20 december 2009
så jävla tråkigt!lider med alla som blir arbetslösa sad

SAAB kmr alltid finns i mitt hjärta!!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

40 Inlägg
20 december 2009
JapMax skrev:
Aero-eskilstuna skrev:
Alla ni som skriver politiska aspekter & andra INLÄGG AV NEGATIV NATUR

Jag tycker ni skall ta en rejäl funderare & få lite perspektiv på saker & ting

LYSSNA IGENOM DETTA & TA EN REJÄL FUNDERARE!!

Staten.Island.2009.

Sök det utvärdera

Och jag tycker du ska sluta skriva med stora bokstäver, jävla trams.

Vad är ditt problem??hmm

Alla känner varann, alla snackar skit om varann, alla har sex me varann, allas hemligheter blir till nyheter..
Välkommen till Sverige!!
Det du inte vet om dig själv - vet alla andra! :D

4 001 Inlägg
20 december 2009
Brandis skrev:
kolvas skrev:
Brandis skrev:
jag tror redan jag uttryck det? statligt ägande?

så ifall Svenska staten äger Saab så börjar helt plötsligt bilarna bli attraktiva på den globala marknaden?
Utveckla gärna detta resonemanget.

GM har under mycket lång tid använt sina europeiska företag som någon typ av flytväst, för att dom amerikanska märkena inte kan hålla sig flytande har dom sakta tömt resurser från sina andra företag, vilket har lett till utvecklingen så gott som stannat inom marknads förning och sånt..

JAS då? ingen jävel av svenska folket har råd med en, och ingen från utlandet köper dom, så varför tillverkar vi den och varför har vi lagt ner typ 30 miljarder på den?

Jo, Saab gick ju med vinst innan GM köpte dom....

Precis, så bra går det när staten får bestämma, 30 miljarder in i ett projekt som tillfört vad till oss och våran omvärd?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Ace Ventura
1 240 Inlägg
20 december 2009
Aero-eskilstuna skrev:
JapMax skrev:
Aero-eskilstuna skrev:
Alla ni som skriver politiska aspekter & andra INLÄGG AV NEGATIV NATUR

Jag tycker ni skall ta en rejäl funderare & få lite perspektiv på saker & ting

LYSSNA IGENOM DETTA & TA EN REJÄL FUNDERARE!!

Staten.Island.2009.

Sök det utvärdera

Och jag tycker du ska sluta skriva med stora bokstäver, jävla trams.

Vad är ditt problem??hmm

Att han inte har nått bra motargument men ändå måste ha nått att anmärka på roll

716 Inlägg
20 december 2009
ja läste någonstans att koenigsegg visade sig vara intresserade av Saab, men drog sig ut pga dom fick vad dom ville. Koenigsegg visades dagligen på nyheter, överallt i tidningar, radio, over hela världen. Folk som inte visste vad koenigsegg var fick då upp ögonen för en av världens snabbaste bilar. Vips koenigsegg fick en beställning om 4 bilar under de ca 4 månaderna (eller va det va) dom visade sig vara intresserade.

Drog sig ur i rätta minuten innan kontrakt och pappers-arbetet skulle påbörjas. Dom drog ut på tiden för att vara på tv och media så mycket som möjlit för att visa deras bilar. PR! De hela va ett pr trick, dom gick i vinst, som F*N!

Tråkigt me Saab, dåligt av GM, patetiskt av koenigsegg.

Hoppas de löser sig för de arbetslösa.

Tack för mig.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
Xenoholic
2 559 Inlägg
20 december 2009
Johan323 skrev:
Hör upp alla.
Nu kan denna historia få en annan utgång!

http://sydsvenskan.se/bil/article609473 … pyker.html

Arbetarna på SAAB måste slitas mellan hopp o förtvivlan hmm
Får hoppas att det ordnar sig på bästa sätt till slut.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

136 Inlägg
20 december 2009
Uppenbarligen finns det ju företag och investerare som känner att SAAB är värda att existera och fortsätta bygga bilar.

Frågan är vad GM egentligen tycker om den frågan. Det är säkert mycket saker som de inte vill ska komma ut på marknaden, som via att de säljer gör. Jag tror inte SAAB kommer bli sålt, men jag önskar väl att fallet vore så.

Men Spyker som ägare?
Nja..

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

5 198 Inlägg
20 december 2009
Även om företaget försvinner så kommer bilarna att rulla minst 30 år till. Å sista nya saaben är inte såld än.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 december 2009
Turbomatte skrev:
Hamilton skrev:
evilaudio skrev:

ALLA KAN JOBBA!

http://pix.motivatedphotos.com/2009/9/24/633894166941250845-facepalm.jpg

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 december 2009
Krille_A4 skrev:
ja läste någonstans att koenigsegg visade sig vara intresserade av Saab, men drog sig ut pga dom fick vad dom ville. Koenigsegg visades dagligen på nyheter, överallt i tidningar, radio, over hela världen. Folk som inte visste vad koenigsegg var fick då upp ögonen för en av världens snabbaste bilar. Vips koenigsegg fick en beställning om 4 bilar under de ca 4 månaderna (eller va det va) dom visade sig vara intresserade.

Drog sig ur i rätta minuten innan kontrakt och pappers-arbetet skulle påbörjas. Dom drog ut på tiden för att vara på tv och media så mycket som möjlit för att visa deras bilar. PR! De hela va ett pr trick, dom gick i vinst, som F*N!

Tråkigt me Saab, dåligt av GM, patetiskt av koenigsegg.

Hoppas de löser sig för de arbetslösa.

Tack för mig.

Världens sämsta PR-trick då ju.
Jag menar, man kan ju inte få särskilt bra PR när man drog sig ur affären.
Och absolut, världens ögon må ha vilat på Koenigsegg där ett tag.

Men när man sviker och överger Saab i sista stunden så tycker jag inte det ger någon positiv reklam, man kanske gör likadant mot sina kunder?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök